olej motul senergie i turbo light różnice???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

olej motul senergie i turbo light różnice???

Post autor: Fahoo » pt lis 20, 2009 20:30

Mam silnik AHU narazie zalałem go Texaco 10W40 z normą VW 505.00
Zalecanne parametry przez producenta 10W40 API/ACEA:CG/B2

ale chce sprobowac magi olejów MOTUL :food:

Wynalazłem oleje motula senergie i turbo light

Może ktoś wrzucic jakieś info czym one się różnią?
Leje olej zgodnie z instrukcją, czyli półsyntetyk i narazie jest ok....nic nie cieknie i oleju nie ubywa.

Ze specyfikacji widzę że senergie jest wyższy....



Cena motula z przesyłką 25zł wyższa od tego co biorę obecnie....
Warto zmienić czy odpuścić?

MOTUL 6100 SYNERGIE +
KLASA LEPKOŚCI: 10W40

ACEA: A3/B3


API:SL/CF

VW 505.00/MB 229.3


---------------------------------------
MOTUL 4100 TURBOLIGHT
KLASA LEPKOŚCI: 10W40

ACEA: A3/BB


API: SL/CF

SPECYFIKACJE: VW 505.00/MB229.1

---------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 21:55 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt lis 20, 2009 23:09

Wątpię, żebyś zauważył jakąś zmianę, no chyba, że w portfelu :grin: .
Osobiście ja (Havoline diesel 10W40 ), mój ojciec oraz brat używamy w autach tylko olejów Texaco od pięciu lat i bez zastrzeżeń.


www.elektrotom.eu

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pt lis 20, 2009 23:13

turbolight to poprzednik synergie, obecnie juz sie nie produkuje turbolight'a ale na allegro jest jeszcze ich duzo...


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt lis 20, 2009 23:21

wiec co?
magia motula znikła??????????????????????????
lac to co lałem???????????


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » sob lis 21, 2009 07:58

Fahoo pisze:wiec co?
magia motula znikła??????????????????????????
lac to co lałem???????????
Ja powiem tak, a ktoś inny powie nie.

Wg mnie nie ma co przepłacać z lepszy napis na opakowaniu.


www.elektrotom.eu

arwam

Post autor: arwam » sob lis 21, 2009 08:16

Fahoo,

ale za to odczujesz różnicę po zalaniu MOBILEM 5W50. swego czasu był nawet w serwisach VW zalewany do silników na pompo- wtryskach.
ja jeżdżę nim nawet na dwóch starych 1.6TD i różnica jest między nim a nawet pół syntetykiem.
również do swojego M-tdi na bazie silnika 1Z leje ten olej i sobie chwalę



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob lis 21, 2009 09:13

arwam ale 5w50 mobil 1 nie spelnia normy dla PD, wiec niema nawet mowy o jego laniu do PD, oczywiscie bedzie chodzil, ale procudent zaleca 505.01 z wiadomego wzgledu...
Turbolight poprosu zostal zastapiony synergie, zwykla zmiana nazwy :chytry:
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 09:15 przez mrozoo, łącznie zmieniany 4 razy.


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob lis 21, 2009 10:21

mrozoo, ja nie mam PD leje z normą 505.00
więc nic nie zmieniam leje dalej texaco
na 5w40/5w50 nie przejde bo auto przez 10 lat było zalewane 10w40 więc niech tak zostanie.
Dziekuje za wypowiedzi

[ Dodano: 21 Lis 2009 09:22 ]
arwam, ty masz silniczek po remoncie-czytałem twoj post o M-TDI wiec mozesz sobie pozwolić na syntetyk


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości