Nowa głowica czy reperowanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr lip 29, 2009 07:47
- Lokalizacja: Chorzów
Nowa głowica czy reperowanie
Witam mój przypadek polega na tym iż-podczas odpalania auta wywaliło świecę (zerwało gwint).Chce wiedzieć czy lepiej regenerować głowice czy wymienic na inną.
gwint musiał być zerwany wcześniej... auto swobodnie nie powinno wyrwać świecy z głowicy. Albo źle była wkręcona, albo nieodpowiednia świeca...
Kup drugą. Koszt 100 -150 PLN trzeba ja sprawdzić pod katem przylgni, szczelności i założyć z powrotem na nowej uszczelce... Do tego koszt zmiany oleju i płynu chłodniczego... Na upartego kupisz całego golfika...
Kup drugą. Koszt 100 -150 PLN trzeba ja sprawdzić pod katem przylgni, szczelności i założyć z powrotem na nowej uszczelce... Do tego koszt zmiany oleju i płynu chłodniczego... Na upartego kupisz całego golfika...
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Kolego możesz poszukać warsztatu w którym rozwiercą otwór po świecy, i nagwintują, potem dorobią tulejkę z gwintem na zewnątrza i wewnatrz, po czym wkręcą ją na specjalny kej i zapunktują. To wszystko oczywiście bez zdejmowania głowicy. Żeby nie powpadały opiły do środka, trzeba wepchnąć szmatę do cylindra, po robocie wyciągnąć a ewentualne pozostałości wyciągnąć odkurzaczem o cienkiej rurce. ( 40-60zł)
Są też warsztaty które stosują tzw. spirale za 100zł. Spirale typu Heli Coil (po "naszemu" helikola) dają dużą wytrzymałość gwintu.
Najlepsze rozwiązanie zawsze jest najbardziej czasochłonne i najdroższe czyli wymiana głowicy. I ja bym za tym obstawał.
Są też warsztaty które stosują tzw. spirale za 100zł. Spirale typu Heli Coil (po "naszemu" helikola) dają dużą wytrzymałość gwintu.
Najlepsze rozwiązanie zawsze jest najbardziej czasochłonne i najdroższe czyli wymiana głowicy. I ja bym za tym obstawał.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 22:56 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: czw lis 19, 2009 01:09
- Lokalizacja: grudziadz/Parski/Wloclawek
kolega lukasfenix ma racje mozna nagwintowac i wkrecic dorobiona tulejke , mozna tez wymienic na głowice ale nigdy niewiesz na jaka trafisz regenerowanie głowicy tez nieda tobie 100 gwarancji zawsze moze byc słabsza ale wybór nalezy do ciebie ja tam był obstawiał na wymiane głowicy pozdrawiam
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
U kolegi było tak że zrobił głowicę na tip top przejechał 100 kilometrów i pusto na bagnecie się okazało że wszystko wylecialo dolem , pierscienie puscily cala gora byla nowa a dol puscil wiec rob tą bo jest równo dotarta do silnika
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
to chyba sporadyczny przypadek bo przecież nie zawsze tak musi być lub pech albo jakiś dziwny zbieg okoliczności. Ja też obstawiam za naprawą tej co masz, nawat tokarz amator powinien ci to zrobić i wcale nie bedzie to takie drogie. Gilowice za 100-150zł kupisz ale nie koniecznie dobrą dolicz koszty uszczelek i robocizny i ci wyjdzie jak kolega -=ren=-, napisał taniej kupić drugiego golfika. Tak na marginesie to taki jak twój poszedł ostatnio za 300zł(na chodzie był tylko lekko podgniły, ale nie strasznie)grandi pisze:U kolegi było tak że zrobił głowicę na tip top przejechał 100 kilometrów i pusto na bagnecie się okazało że wszystko wylecialo dolem , pierscienie puscily cala gora byla nowa a dol puscil wiec rob tą bo jest równo dotarta do silnika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości