Wywala olej bagnetem po wymianie pompy hamulcowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wywala olej bagnetem po wymianie pompy hamulcowej
Witajcie
Wymieniałem dzisiaj (teraz już wczoraj)pompę hamulcową w mojej jetcie. Po tej wymianie hamulce zachowują się dziwnie - pedał jest bardzo wysoko i jest bardzo twardy - wygląda na to, że nie działa serwo.
Najgorsze jest jednak to, że od razu na pierwszej (krótkiej) trasie (kilkaset metrów) zaczęło mi rzucać olejem z bagnetu.
Czy może to mieć coś wspólnego z opisanymi wcześniej działaniami, czy też po prostu jetta właśnie postanowiła powiedzieć mi, że skończył się silnik?
[ Dodano: 20 Lis 2009 15:07 ]
Dodam, że silnik nie wyrzuca oleju podczas normalnego wchodzenia na obroty a tylko w momencie kiedy się mocno hamuje (a inaczej nie można, bo nie ma serwa). Jakieś sugestie, cośkolwiek?
Wymieniałem dzisiaj (teraz już wczoraj)pompę hamulcową w mojej jetcie. Po tej wymianie hamulce zachowują się dziwnie - pedał jest bardzo wysoko i jest bardzo twardy - wygląda na to, że nie działa serwo.
Najgorsze jest jednak to, że od razu na pierwszej (krótkiej) trasie (kilkaset metrów) zaczęło mi rzucać olejem z bagnetu.
Czy może to mieć coś wspólnego z opisanymi wcześniej działaniami, czy też po prostu jetta właśnie postanowiła powiedzieć mi, że skończył się silnik?
[ Dodano: 20 Lis 2009 15:07 ]
Dodam, że silnik nie wyrzuca oleju podczas normalnego wchodzenia na obroty a tylko w momencie kiedy się mocno hamuje (a inaczej nie można, bo nie ma serwa). Jakieś sugestie, cośkolwiek?
Zobacz czy nie poluzowałeś obudowy bagnetu przy wejściu do bloku. Utrata wspomagania może być wynikiem tego że przy wymianie uszkodziła się membrana znajdująca się między pompą a serwem. Niestety musiał byś to jeszcze raz rozkręcić, ale na pocieszenie jest na niej numer części więc nie trzeba wymieniać kompletnego serwa. Ale na początek sprawdź wąż idący z pompy podciśnienia do serwa czy ssie, i czy działa w nim zaworek zwrotny wystarczy wyjąć wężyk z serwa i odkręcić metalową objemkę by go wymontować, następnie dmuchnąć a potem pociągnąć powietrze powinno przechodzić tylko w jedną stroną.
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 22:25 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.
Też prawdopodobne, warto sprawdzić zwłaszcza że pompę się łatwo demontuje. Wprawdzie nie miało by to większego związku z wymianą pompy, ale takie zbiegi okoliczności się zdarzają. Możesz ją w łatwy sposób sprawdzić: zatkaj jej wejście, tak by nie mogła zasysać powietrza z zewnątrz - jeśli objawy ustąpią oznacza że padła pompa. Jeśli nie to membrana w serwie.
[ Dodano: 20 Lis 2009 22:25 ]
Objawy w sensie wyskakiwania oleju przez bagnet, bo oczywiście wspomagania hamulca i tak nie będzie. Króciec pompy zatkaj w taki sposób by pompa nie mogła wciągnąć "korka" do wewnątrz ja do tego użył bym gumowego kapturka zabezpieczonego metalową objemką ze śrubą. I tak jak pisałem jeśli bagnet przestanie wyrzucać to na 100% jest to co powiedział ten magik. "Nowa" pompa to koszt 50-150zł, możesz spróbować ją naprawić ale to bardzo niewdzięczne zadanie zwłaszcza jeśli pompa "wybuchnie" częściami na wszystkie strony (zabawa z linkami od szyb to przy tym pikuś)
[ Dodano: 20 Lis 2009 22:25 ]
Objawy w sensie wyskakiwania oleju przez bagnet, bo oczywiście wspomagania hamulca i tak nie będzie. Króciec pompy zatkaj w taki sposób by pompa nie mogła wciągnąć "korka" do wewnątrz ja do tego użył bym gumowego kapturka zabezpieczonego metalową objemką ze śrubą. I tak jak pisałem jeśli bagnet przestanie wyrzucać to na 100% jest to co powiedział ten magik. "Nowa" pompa to koszt 50-150zł, możesz spróbować ją naprawić ale to bardzo niewdzięczne zadanie zwłaszcza jeśli pompa "wybuchnie" częściami na wszystkie strony (zabawa z linkami od szyb to przy tym pikuś)
Dzięki za pomoc.
Padło serwo i pompa wakum zaciągała non stop powietrze do silnika. Nie mam pojęcia dokąd powinno być wypompowywane powietrze z całego układu podciśnienia, fakt, ze od kiedy serwo jest szczelne, to skończył się problem wywalania oleju przez bagnet. Być może pompa podciśnienia jest również uszkodzona, ale t6o do sprawdzenia na później.
Najważniejsze w tym przypadku jest to, że tym razem wywalenie oleju przez bagnet nie oznaczało uszkodzenia silnika
Padło serwo i pompa wakum zaciągała non stop powietrze do silnika. Nie mam pojęcia dokąd powinno być wypompowywane powietrze z całego układu podciśnienia, fakt, ze od kiedy serwo jest szczelne, to skończył się problem wywalania oleju przez bagnet. Być może pompa podciśnienia jest również uszkodzona, ale t6o do sprawdzenia na później.
Najważniejsze w tym przypadku jest to, że tym razem wywalenie oleju przez bagnet nie oznaczało uszkodzenia silnika
powietrze jest właśnie wypompowywane właśnie do miski olejowej.pmaslocha pisze:Nie mam pojęcia dokąd powinno być wypompowywane powietrze z całego układu podciśnienia, fakt, ze od kiedy serwo jest szczelne, to skończył się problem wywalania oleju przez bagnet.
ale jak servo jest szczelne to tylko z początku zanim zostanie wytworzone odpowiednie podciśnienie a potem już prawie nie pompuje. bo pompa osiągneła swój próg wydajności i już niew jest w stanie mocniej pociągnąć powietrza więc nie ma problemu z wyrzucaniem oleju przez bagnet.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości