swap z 1.6 jr na 1.9 aaz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

swap z 1.6 jr na 1.9 aaz

Post autor: andrzejf1989 » śr lis 18, 2009 21:25

Witam, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie na forum więc piszę :bigok:
Z racji że mój silnik jr jest już na wykończeniu planowałem remont szwedzki, ale koleś z forum ma za 800zł kompletnego swapa z passata b3 oznaczenie silnika aaz 1.9 i kusi mnie go przeswapować. Jak to jest z tym swapem? jak z łapami i resztą gadżetów? Skrzynia może zostać moja(oznaczenie4T)? a jak nie to jakiej szukać?
I najważniejsze pytanie czy jest sens się w ogóle w to bawić, jak nie to jutro zaczynam remont swojego klekota...

Powiem jeszcze że po remoncie planowałem wsadzić turbinkę k24 którą mam na stanie, i intercooler od bmw 2.5 tds, jakby przeszczep z silnikami wyszedł, to mogę te diwajsy wsadzić w ten motor 1.9??
z góry dzięki za odpowiedzi :pub:



arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 11:30

andrzejf1989 pisze:jak z łapami i resztą gadżetów? Skrzynia może zostać moja(oznaczenie4T)? a jak nie to jakiej szukać?
jeśli założysz swoją skrzynię wraz ze sprzęgłem które radzę zmienić na nowe to masz zestaw praktycznie P&P.
andrzejf1989 pisze:Powiem jeszcze że po remoncie planowałem wsadzić turbinkę k24 którą mam na stanie, i intercooler od bmw 2.5 tds, jakby przeszczep z silnikami wyszedł, to mogę te diwajsy wsadzić w ten motor 1.9?
IC od BMW jest moim zdaniem trochę małe chyba że ie będziesz dmuchał więcej niż 1,3bara bo u mnie IC od VECTRY C 2.2DTI się gotował.
turbo K24 możesz śmiało zakładać chociaż polecam założyć T3 które ma może i ciut większego laga ale ma za to sporo większą częsc wydechową przez co silnik jest mniej dławiony na wydechu.

do tego MBC i pompa 11mm i masz już killera ale ja bym na twoim miejscu został przy 1.6TD chyba że szukasz silnika z większym momentem obrotowym który nie będzie zmuszał do częstego machania lewarkiem zmiany biegów.
1.9TD będzie miał lepsze parametry na hamowni ale będzie kręcił się do niższych obrotów przez co nie będzie już tak dynamiczny jak 1.6TD.
ale nie jest złym rozwiązaniem. polecałbym go jeśli robisz dłuższe trasy i wtedy założyć skrzynią typu 02A czyli taką jak masz w passacie ale o symbolu CYP lub ASD . pochodzą one z silników TDI i są długie.
auto będzie na trasach ekonomiczne i ciche.
ewentualnie możesz założyć silnik TDI które są jednak dość drogie ale w połączeniu ze skrzynią ASD palą śmieszne ilości paliwa bo u mnie na trasach przy jeździe nie przekraczającej 120km/h na 15l przejechałem 400km, i jest bardzo elastyczny ale jeśli chodzi o dynamikę to nie ma porównania do AAZ'a czy szczególnie JR'a.
ale jeśli robisz w większości krótkie przebiegi zwłaszcza w mieści to proponuję jednak 1.6 TD ale jeśli go dorze zmodzisz to okaże się że nawet 4T będzie stanowczo za krótka do tego silnika.
ja na AAZ'cie w 15s robiłem szczegółowy przegląd biegów od "1" do "5" z zamknięciem obrotmierza.



andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andrzejf1989 » czw lis 19, 2009 12:26

no i takiej odpowiedzi trzeba mi było :bigok:
póki co zamierzam wsadzić taki silnik, bo na TDI to mnie nie stać (jeszcze),
Arwam Ty to jesteś prze gość, chciałbym wiedzieć tyle co Ty
jeszcze raz dzięki za odpowiedź, jutro myślę jechać po ten silnik, podzielę się relacjami, co i jak, jak go wsadzę...
a mój jr będzie do sprzedania jak ktoś będzie chętny, wydmuchana jest usczelka pod głowicą, bo olej się dostał do układu chłodzenia



arwam

Post autor: arwam » czw lis 19, 2009 13:10

andrzejf1989, jakie masz turbo?
T3 czy K24, na tym silniku na którym teraz jeździ jetta?



andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andrzejf1989 » czw lis 19, 2009 16:48

na tym co jeździ jetta mam garetta raczej t3 bo jest dość duża
mówisz że garret t3 lepsza do tego aaz-ta niż k-24??
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 17:44 przez andrzejf1989, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt lis 20, 2009 19:23

Więcej dmucha podobno, pozatym zdarza się że sprężarki KKK się rozpadają, a o T3 nie słyszałem jakiejś strasznej historii, prawdopodobnie dlatego, że łatwo w nich się reguluje ciśnienie.



Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

Post autor: adamer » pt lis 20, 2009 19:37

Silnik już u Andrzeja :D :D
Ale były jajca - dosłownie :los: :bum: :mlotek: :green_fuck:
Hehehehe :bigok:


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

andrzejf1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 21:13
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andrzejf1989 » pt lis 20, 2009 22:50

Właśnie, przywiozłem ten silniczek, turbo wstawię garetta póki co, bo jak jechałem po aaz-ta bardzo przyjemnie mi dmuchało :grin:
aż mi trochę żal tego jr wywalać z pod maski, ale zobaczymy co ten aaz potrafi

[ Dodano: 20 Lis 2009 21:58 ]
Ale były jajca - dosłownie :los: :bum: :mlotek: :green_fuck:
Hehehehe :bigok:[/quote]

bardzo śmieszne,każdemu mogło się zdażyć :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości