problem z ładowaniem badz akumulatorem ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 19, 2009 23:02

duber pisze:zreszta caly czas twierdze za aku 120 moze byc
Ja także uważam podobnie i obliczenia to potwierdzają, pod warunkiem że alternator ma ok 1000W, a aku to nie jakś padlina

[ Dodano: 19 Lis 2009 22:05 ]
duber pisze:chodzi mi oto jak mierzylem napiecie ladowania w aucie to były roznice kiedy ten samochod mial rozladowany akumul i kiedy mial naladowany.i teraz pomiar napiecia bedzie inny w zaleznosci od stanu akumulatora i moze wprowadzic w bład urzytkownika co do stan alternatora
I tu masz rację ponieważ rozładowane aku =większy prąd pobierany. Większy prąd = spadek napięcia


JaroW

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 23:06

Jarowo pisze:że alternator ma ok 1000W
ale 70A altern ma mniejwiecej tyle



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 19, 2009 23:16

w sumie to nie wiemy jaką moc ma alternator kolegi, który założył temat . Jedno jest pewne 70A wystarczy, a i ciut mniej pewnie by dało rade z aku 120Ah także, ale wtedy by trzeba myśleć aby nie włączać zbyt wielu odbiorników na raz. Inna sprawa,że nie wiemy jak alternator z tematu radzi sobie z mocą na wolnych obrotach i na jakich trasach się kolega założyciel tematu się porusza. W sumie wyszła fajna wymiana poglądów, która może się komuś przyda i tak jak ty duber, uważam, że nie można powiedzieć jednoznacznie że winny jest za duży aku
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:18 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 23:21

Jarowo pisze: tak jak ty duber, uważam, że nie można powiedzieć jednoznacznie że winny jest za duży Aku
dokladnie :pub: .ja od poczatku zakladalem ze ma altern 70A.Sprzed CA niesądze zeby mial 500watt.moze rms w ulamku sekundy.zresztą proponuje koledze zajrzec jaki ma bezpiecznik w wzmacniaczu i bedzie wiadomo jaka ma moc.no ale fajnie ze ktos mnie poparl ;)
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:36 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 19, 2009 23:44

Po prostu miałeś dużo racji i nie powtarzasz automatycznie utartych sloganów, a tak przy okazji to fajne, Audio a skoro się tak bawisz to znaczy, że masz jakieś pojęcie o prądach napięciach i mocach. Pozdrawiam :pub:


JaroW

Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » pt lis 20, 2009 00:11

panowie, panowie ... z tego co sie doczytalem
jest to silnik diesla jesli nikt nic nie zmienial jest tam alternator 45A
jak piszecie jesli bylby mocniejszy altek aku by przezyl . tak czy siak po przeczytaniu tego wysztkiego doszlem do wniosku ze zasiarczyl mi sie akumulator
wymienie alternator na mocniejszy i moze ten aku mi jeszcze pochodzi. jak dzienie bedzie ladowany przez mocniejszy altek.
duber, wzmacniacz miałem blaupunkta monoblock bezpeiczniki 3x20A model pca1350
teraz ostatnimi czasy jezdzilem z theloudest.com 1,5kW w instrukcji pisze ze "max peak current 120A" ale miałem lichą tube podpieta, kozystalem na oko z jakis 150W

takze dziekuje panowie bardzo za zainteresowanie jutro sprubuje zmierzyc czy alternator daje rade jak nie wymienie na mocniejszy o postepach pracy napisze
pozdrawiam :helm: :bigok:


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lis 20, 2009 02:08

ChabczaN, Jeśli masz możliwość podjedź do "mądrego" elektryka. Powinien mieć przrząd do badania akumulatorów. Byłem i za 5 zeta dowiedziałem się wiele o akumulatorze. Sprawa druga - podłącz pod prostownik na jakieś 15h. Spec od aku powiedziała, że mocno rozładowany aku tak najlepiej naładować.
Niepokojący w Twoim przypadku jest znaczny spadek napięcia pod obciążeniem.
Kolejna rzecz. Masz duży pobór prądu. Jeśli jesździsz niewiele i krótkie odcinki to żaden aku tego nie wytrzyma, ani duży ani mały. Cudów nie ma.



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » sob lis 21, 2009 09:55

Panowie witam.
wczoraj uruchomiłem w koncu hebla. odkrecilem kabel z alternatora pierwsze spostrzezenie bardzo sie iskrzy. czyli dobrze :helm: wpiołem sie z miernikiem i go zamkneło wyswietliło 19A i pozniej 1 jako ze za duza wartosc do wyswietlenia. takze alternator jest dobry. bardzo długo musialem go krecic bo napiecie spadło do 10,30V ale nie zdychał, krecil dlugo tylko ze wolno. grzal swiece chyba ze 6 razy i sie nie rozladowal ... czyli wina akumulatora
sprawa sie wyjasnila. po wpieciu sie pomiedzy akumulator a kleme ładowanie bylo 7A. spadek napiecia po zaswieceniu swiatelz 14,6 do okolo 13Vmoze 13,5. zaswiecone były wszytskie swiatla, dmuchawa, awaryjne, radio. przy mrugajacych awaryjnych napiecie przysiadalo o jakies pol volta. ineteresuje mnie jeszcze dlaczego jak stoi napiecie spada do tych 10V i dalej nie ?
zatrzymie sie na 10 i stoi tydzien i dalej jest 10. moze da sie go jednak odratowac.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 09:57 przez ChabczaN, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob lis 21, 2009 11:13

ChabczaN, ale nakombinowałeś. Wg mnie za duży spadek napięcia. Jak pisałem wcześniej pomiar prądu mija się z celem i to zmierzyłeś, oraz warunki tego pomiaru nic nie dają. Skup się na spadku napięcia. Powody są dwa:
1. Alternator nie wyrabia prądowo ( za mała moc). Powód za słaby lub uszkodzony alternator, lub odbiorniki pobierają za dużo prądu jak na jego mozliwości.
2. Spadek napięcia spowodowany uszkodzenie instalacji pomiędzy aku, a alternatorem. Uszkodzenie to za dużo powiedziane ale chodzi o jakąś dodatkową rezystancję spowodowaną zanieczyszczeniami na złączach lub po prostu starością instalacji. Przy dużych prądach, a tam takie bywają niewielka rezystancja robi różnicę.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:15 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

bytomka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 14:23
Lokalizacja: 41-902 Bytom

Post autor: bytomka » wt lis 24, 2009 20:24

Koledzy jak to jest z tym ładowaniem piszecie że macie 14,2 - 14,4V (niby wzorcowe) a przecież nasze orginalne (fabryczne ) alternatory mają regulatory napiecia na 14V. Więc nie powinny dawać wyższego napięcia, bo tak mają ustawiony próg ładowania. W przpadku napięcia ładowania powyżej 14V to chyba macie założone regulatory napięcia na 14,5 V to dopiero wtedy możliwe jest w/g mnie utrzymywanie stabilnego napięcia ładowania na poziomie 14,2 - 14,4 . Jeżeli jestemw błedzie to ????



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lis 24, 2009 20:34

Kolego Bytomka, popatrz, proszę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 24, 2009 20:38

bytomka, Masz rację. Takie wyniki pomiarów to albo przez regulatory, albo też przez różnej jakości mierniki. Nie wspomnę także o różnych warunkach pomiarów tj. różne temp otoczenia, różne stany naładowania aku, różne obciążenia, różne prędkości obrotowe alternatorów. Nie ma co kruszyć kopii o 0,1-0,3V. Generalnie jak nie spadnie napięcie po włączeniu wszystkiego przydatne/niezbędne podczas jazdy ponizej 13,8 - 13,9V jest oki.


JaroW

bytomka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 14:23
Lokalizacja: 41-902 Bytom

Post autor: bytomka » wt lis 24, 2009 20:41

Kolego Zico63b

popatrzyłem sobie na tą odpowiedż ale ona nie wyjaśnia tematu , zgadzam się z tym że te 02 czy 0,3V nie jest może az tak istotne , ale pozostaje pytanie w jaki sposób ktoś ma napięcie ładowania powyżej 14V jak ma zainstalowany fabryczny regulator na 14V???



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lis 24, 2009 20:50

bytomka, sorki czytałeś co pisałem? 3/4 użytkowników nie wie jaki ma regulator. Połowa ma z reguły nie oryginalny. Jakbyś chciał dalej drążyć to mogę jeszcze udowadniać że mostki prostownicze typu "no name" przy ori regulatorze także mogą powodować zmianę napięcia na plus w jakimś nieznacznym zakresie (różne diody różne napięcia złącza)


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 113 gości