Wyciszenie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Wyciszenie silnika

Post autor: IIgrzesiekII » wt lis 17, 2009 14:45

Cześć, mam takie pytanie, jak skutecznie zniwelować odgłos silnika w kabinie ? Mam zamontowany filtr stożkowy i dźwięk jest fajny (od 3k rpm) ale na dłużej trasie staje się to męczące. Czy istnieją jakieś skuteczne sposoby ? wiem o tej macie wyciszającej na maskę ale czy to coś pomoże ?

Silnik 1.6 benzyna



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt lis 17, 2009 14:51

Ta mata coś tam na pewno da, ale na cuda jakies nie ma co liczyć. Mozesz sprawdzić układ wydechowy, wymienić tłumik na oryginalny, moj na oryginalnym chodzi na prawde cichutko tak ze w srodku praktycznie go nie slychac jadac 5iatym biegiem nawet przy 4 tys obrotów. Normalnie przyspieszajac na nizszych biegach rowniez jest mega cichy. Albo wywalic stozek :jezor:



IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » śr lis 18, 2009 19:35

może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia ?



Awatar użytkownika
lukkasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 20:06
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: lukkasz » śr lis 18, 2009 20:20

ja np podgłaszam radio :grin: :grin:
żartowałem :helm:

całkowicie popieram kolegę Vii i nie sądze żeby był jeszcze jakis inny sposób :bajer:


GOLF III The Beast

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr lis 18, 2009 20:39

Sprawdź czy maty wytłumiające nie odstają, ewentualnie można je wymienić na mocniejsze. Od strony silnika jest srebra odporna na temperaturę, zaś od wewnątrz pod deską rozdzielczą zwykła. Rok temu w Passacie SB wymieniłem obie, przy okazji wygłuszenia podłogi i tunelu. Roboty jest sporo ale teraz jedzie się jak w nowym aucie :)
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 20:40 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » śr lis 18, 2009 23:36

Patrzałem i są trochę "zmęczone" (planuję wymianę na wiosnę, wraz matami wygłuszającymi, tymi czarnymi).

Od maski to widziałem, takie srebrne, alternatywą jest ta przypinana mata, a jakieś różnice pomiędzy nimi ?

A co do tej maty pod deską, to ciężko ją wymienić ?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lis 19, 2009 23:04

Jak będziesz wymieniał warto podejść do profesjonalnego sklepu żeby Ci coś doradzili, dostaniesz katalog i będziesz mógł wybierać do woli. Ta srebrna mata jest odporna na temperaturę i tylko taką możesz założyć w komorze silnika, do tej wewnątrz można się dostać zdejmując całą deskę rozdzielczą, nagrzewnicę,itd.. jeśli chcesz wygłuszyć podłogę oczywiście wywalasz jeszcze całą wykładzinę, robota nie jest trudna ale jest strasznie dużo rozkręcania więc zarezerwuj sobie ze 2-3 dni. Pozatym jak będziesz dopasowywał matę zrób to jak najstaranniej nie spiesz się bo wszystko może pujść na marne. A właśnie bo założyłem że nie masz dziurawego wydechu - sprawdź dokładnie nie tylko tłumiki ale także rury czasem zdarza się ze w rurze jest malutka dziurka i hałas jest dużo bardziej uciążliwy, zrób to przed wymianą mat bo może to Ci wystarczy a roboty jest nieporównywalnie mniej.



IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » pt lis 20, 2009 00:05

Jutro popatrzę czy przypadkiem nie ma żadnych dziur (patrzeć od kolekora ? ) a maty to i tak wymienię bo strasznie płaskie się z przodu zrobiły (koszt nie duży, trochę pracy ale efekt z tego co czytałem bardo dobry). Dzięki :)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt lis 20, 2009 01:01

Na kolektor tez warto popatrzeć czy dobrze przylega do głowicy, i czy gdzieś nie ma pęknięcia, także czy "jabłuszko" jest w dobrym stanie. Ale nie zapomnij też o sprawdzeniu mało podejrzanych miejsc u kumpla np. w połowie długości rury gdzie nie ma żadnych spawów, żadnych zagięć zrobiła się dziurka o średnicy ok 3-4mm. Poznał to po tym że po wymianie tłumika końcowego (który był w 3 kawałkach) nie było żadnej różnicy. Powodzenia :pub:
Ostatnio zmieniony pt lis 20, 2009 01:02 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gargul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn lip 21, 2008 00:14
Lokalizacja: podlasie

Post autor: gargul » śr gru 23, 2009 11:11

a masz jakieś zdjęcia z tego wyciszania wnętrza?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 120 gości