problem z ładowaniem badz akumulatorem ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 18:48

ChabczaN, alternator ma wydajnosc od 70-120 amper wiesz ile to jest?moglby 3 takie aku naladowac,jesli ladowanie jest sprawne.jesli masz 14.6 to ładowanie masz dobre.pobor pradu masz dobry.masz prawdopodobnie padniety akumulator.kondensator niema z tym nic wspolnego,sluzy on do czegos innego w CA(odsylam do google kto niewie a pisze bzdury)
nalduj i jedz na sprawdzenie pojemnosci i mocy rozruchowej

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 17:49 ]
ChabczaN pisze:wiec moze zapytam jak sie go odsiarcza. i
zaraz ci wkleje jak kiedys pisalem,poszukam

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 17:50 ]
ChabczaN pisze: i jaki powinien byc prad ładowania na zgaszonych swiatłach. ile A ?
amperami mierzysz pobor,napiecie zmierz voltomierzem,masz niby 14.6 jest ok.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 18:51 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » czw lis 19, 2009 18:54

duber pisze:amperami mierzysz pobor,napiecie zmierz voltomierzem,masz niby 14.6 jest ok.
wlasnie napiecie jest dobre ale do akumulatora idzie tylko 3 ampery jesli wepne aperomierz jak zapale swiatla spada do 2A musial bym jezdzic caly miesiac zeby mi sie akumulator naladował do pelna :P albo poprostu on wiecej pradu nie przyjmie ?


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 19:05

ChabczaN pisze:musial bym jezdzic caly miesiac zeby mi sie akumulator naladował do pelna
abzdura,a jak ladujesz akumulator prostownikiem to ile ustawiasz amper?tez 4-6. i co ,miesiąc ladujesz?
z tymi amperami cos pokrecileś.jesli amperomierz daz miedzy kleme a aku pokazuje ci pobor ale na wyłączonym silniku.na załączonym silniku to robiles z amperomierzem?

praktycznie odsiarczenie starego aku daje 20-25% ze sie uda jeszcze odratowac aku ale roboty troche przy tym jest.
najpierw sie powinno naladowac aku az kazda cela bedzie miala 1.28 gestosc elektrolitu(aerometrem sprawdzamy)i jak go naladujemy to wylewamy elektrolit do sucha.zalewamy aku wodą destylowana i ladujemy ok 5-6 godzin aku,wylewamy wode i zalewamy znow woda i ladujemy.robimy tak ok 3-4 razy.potem zalewamy nowym elektrolitem i ladujemy i modlimy sie aby dzialal.wywalenie syfu przy wymianie wody ma za zadanie zeby sie nierobilo zwarcie na celi.syf ten zwiera plytki od dolu co doprowadza do rozladowania sie aku.jak sie wylewa wode to dobrze potrząsać aku aby caly syf wylecial.jesli brązowy syf lub takie cos jak piasek bedzie lecial dalej mozna wlac wode kilka razy jeszcze i bez ladowania wytrzepac aku z tego.są male szanse ze sie uda ale na 10 aku te 2-3 odratowalo sie na moze rok.koszt niewielki roboty troszke ale gdybym ja mial wydac 300zl spróbowalbym



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » czw lis 19, 2009 19:12

duber pisze:na załączonym silniku to robiles z amperomierzem?
tak silnik zapaliłem i chcialem zmierzyc ile pradu przyjmuje akumulator pokazywalo 3A na wylaczonych swiatlach. po zalaczeniu spadało do 2A. amperomierz mialem wpiety pomiedzy kleme a akumulator ale minusową ale chyba to nie robi roznicy czy plusowa czy minusowa ?? w koncu amperomierz pokazuje ilosc pradu przebiegajacego przez miernik.


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 19:17

weż włącz wszystkie odbiorniki w aucie i zmierz NAPIECIE ładowania.w sumie włanczaj tez na amperomierzu podpietym,ale wlanczaj po kolei i obserwuj amperomierz.i napisz jak jest



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 19, 2009 19:30

duber, tylko ,że on może mieć słabszy alternator to nie TDI. Jak widzę w Vividzie to tam może być tylko 45 A, a to ciut mało na 120 Ah


JaroW

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 19:36

ChabczaN, jak dasz rade odczytaj ile na nim pisze(na altern.)
Jarowo, ok ale jesli ma 45amper to alternator sprawny tyle powinien dac.fakt jest to malo jesli ma CAR audio ktore faktycznie tyle ma watt i ciągle slucha na fuula.
choć przyznam szczerze ze widziale w zyciu dziesiatki altern, a 45 jeszcze nie,ale jak piszesz widocznie sa a 45a starczy tylko na same ori odbiorniki jak wszystkie załączy.
druga sprawa jesli nawet tylko 1 amper ładowania bedzie szedł na aku to i tak jest ładowanie.
chyba ze fuul muza wszystkie odbiorniki i zapala autko co chwile,wtedy przy altern 45A to cienko to widze
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 19:43 przez Duber, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lis 19, 2009 19:42

Amperomierz daj na śrubę alternatora, zacisk B+ i rób pomiary przy braku obciążenia czyli powyłączanych urządzeniach, później kolejno włączaj co masz tylko w aucie łącznie ze wzmacniaczem, światłami, dmuchawą itp. Jeśli przy ok. 2000 obr./min silnika i włączonych urządzeniach ładowanie osiąga te ok.45A czyli znamionowy prąd alternatora - jest O.K.
Akumulator bierze tyle ile mu potrzeba, jeśli tylko ma skąd pobrać, dlatego ważny jest stan alternatora. Dalej, czystość klem i połączeń masowych, ale o tym to stale przypominamy na Forum!
No i nie wiem czy wypada zapytać czy Kolega amperomierz łączy szeregowo, w obwód? Bo równolegle jak np. woltomierz tego się nie łączy.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 19:44 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 19:46

Zico63b pisze:ładowanie osiąga te ok.45A
tyle na mierniku?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lis 19, 2009 19:49

no, amperomierz należy mieć właściwy, np od ciężarówki 100A a nie z marketu [-(
...lub coś takiego, 400A
http://www.multimetr.pl/product_info.php?products_id=57
przy takim urządzeniu nie musi się nawet odkręcać kabla, mierzy ono poprzez izolację; ale to już inna historia!
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 19:54 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 19:51

dlatego zapytałem,ale mało kto ma taki amperomierz



Awatar użytkownika
ChabczaN
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 178
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 11:49
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Kontakt:

Post autor: ChabczaN » czw lis 19, 2009 20:07

ampery mierze szeregowo. rownolegle sie chyba nie da bo podlaczenie + i - na nastawie na ampery kopci sie z kabli :P mam zwykly multimetr do 20A. jutro zrobie proby tak jak radziZico63b, i dam znac co mi wyszło.
tymczasem pozdrawiam i dziekuje wszystkim bioracym udzial w dyskusji :helm: :pub:
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 20:08 przez ChabczaN, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

viewtopic.php?p=4078084#4078084" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lis 19, 2009 20:10

ChabczaN, włącz wszystkie odbiornik i sprawdz napiecie ladowania i tyle

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 19:12 ]
jesli wszystkie odbiorniki właczysz i dasz szeregowo amperomierz zapewne przekroczysz 20A i dymek murowany.dlatego kazalem obserwowac abys poza zakres miernika nie wyszedl, mierz napiecie
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 20:13 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lis 19, 2009 20:18

duber pisze:mierz napiecie
...i to jest chyba najbezpieczniejsze, mając miernik o niezbyt wielkim zakresie.
Gdy alter nie da rady ładować - napięcie też się nie podniesie!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 127 gości