jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody
vw golf 2 1.3 1989 r. jakie sa objawy uszkodzonej pompy wody?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
chodzi o to, że wskazówka temp po zagrzaniu silnika stoi i ani drgnie na 3/4 skali na zegarze
[ Dodano: 19 Lis 2009 10:52 ]
3/4 skali to jakies 110 stopni czyli silnik sie przegrzewa
[ Dodano: 19 Lis 2009 11:16 ]
a jak pompa jest uszkodzona to mozliwe sa jakies wycieki płynu z jej okolic?
[ Dodano: 19 Lis 2009 10:52 ]
3/4 skali to jakies 110 stopni czyli silnik sie przegrzewa
[ Dodano: 19 Lis 2009 11:16 ]
a jak pompa jest uszkodzona to mozliwe sa jakies wycieki płynu z jej okolic?
Miłość do MK2 nie zna granic.
Typowe uszkodzenia pompy wody:
Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona
Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu
pozdrawiam
Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona
Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu
pozdrawiam
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:
Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona
Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu
pozdrawiam
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.
Mosiek
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
W aucie w którym nie ma wspomagania pasek jest jeden i napędza: wał, alternator, pompę wody.mosiek2206 pisze:Co ma pasek alternatora do pompy wody? Przecież pompa napędzana jest paskiem rozrządu.Jajcek pisze:Typowe uszkodzenia pompy wody:
Luz na łożysku - koło lata na boki przez co wyrabia sie szybko pasek alternatora, może dojść do zatarcia pompy, głosna praca
Przeciekanie - tłumaczyc nie trzeba jakie skutki są
Niesprawna pompa wody oczywiście sprawia iż temperatura jest podwyższona
Co do położenia wskazówki to zastanów sie czy nie masz termostatu z temperaturą otwarcia powyżej standardu
pozdrawiam
A temperatura jak dochodzi do 3/4 na wskaźniku to przecież to nie jest 110 stopni tylko około 90 mi też tak stoi a nawet lekko za 3/4 i temperaturę mam w porządku nawet kiedyś z ciekawości sprawdzałem termometrem. ty też możesz sprawdzić i sie upewnić jaką trzyma temperaturę.
mosiek2206, Jajcek, mówicie o 2 różnych systemach: w 1.3 pompa wody jest napędzana paskiem ROZRZĄDU a w motorach 1.6 i 1.8 paskiem KLINOWYM.
misxess, o ile wskaźnik nie przekłamuje to musisz ustalić czy auto sie przegrzewa czy nie, jeśli nie to prawidłowo, jeśli tak to możliwe jest uszkodzenie w pierwszej kolejności termostatu w drugiej pompy wody lub w trzeciej przytkanie układu
misxess, o ile wskaźnik nie przekłamuje to musisz ustalić czy auto sie przegrzewa czy nie, jeśli nie to prawidłowo, jeśli tak to możliwe jest uszkodzenie w pierwszej kolejności termostatu w drugiej pompy wody lub w trzeciej przytkanie układu
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Jajcek, dlatego właśnie sie pytałem bo mam taki sam silnik i wiem jak jest napędzany. A co do sprawy to najlepiej będzie sprawdzić termometrem do ilu dochodzi temperatura jak sie przegrzewa (choć w to wątpię sądząc po wskazówce dochodzącej do 3/4)do objawów mate64, dodał bym jeszcze problem z wentylatorem czujnik załączający go albo sam wentylator może być uszkodzony.
Mosiek
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
no to jak 95 stopni to jest wszystko ok w tym silniku wentylator ma sie załączyć przy temperaturze od 93 do 98 stopni mówiłem że temperaturę masz normie a jak by ci pompa siadała to raczej nie piszczała by co jakiś czas tylko jak by zaczęła to już by piszczała. jak ci zacznie piszczeć to dokładnie osłuchaj skąd dochodzi dźwięk wtedy będzie można coś dokładniej powiedzieć.
Mosiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości