zapytanko
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
No chyba ze silnik RF taki jak mam ja - gaznik pierburg - ten nieelektroniczny, rurka do pomiaru spalin przed katem tez jest
Oczywiscie wyrzucilem pierburga, lezy grzecznie w piwnicy a smigam na weberze... ale pali duzo bo mam automata
Oczywiscie wyrzucilem pierburga, lezy grzecznie w piwnicy a smigam na weberze... ale pali duzo bo mam automata
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Może i mało jeszcze wiem ale czterogazowy analizator spalin (współcześnie stosowany) powinien mierzyć skład za katalizatorem ponieważ katalizator zamienia gazy szkodliwe dla środowiska w mniej szkodliwe i te dopiero mierzy analizator. No bo co nam da zmierzenie składu spalin przed katalizatorem jak to jest oczywiste że będzie tam przekraczać wszelkie normy. Na podstawie analizy przed katalizatorem też nie możemy dokładnie zdiagnozować silnika ponieważ katalizator tlenek węgla zamienia w pewnym stopniu na dwutlenek i dopiero taki skład mieszanki jest odpowiedni do porównania z dokumentacją techniczną.guti pisze:no to mało jeszcze wies zeby badanie było jak najbardziej dokladne, pomijajac dziurawe tłumiki,katalizator itd jakis przdmuchy zdejmuje sie ten kaprurek gumowy i wsuwa w rurke sonde analizatora i badanie jest najdokladniejszemosiek2206 pisze:Z tego co wiem to analizator spalin podłącza sie do rury wydechowej.
Według mnie tak to jest jak coś źle napisałem to poprawcie chętnie dowiem sie czegoś nowego.
Mosiek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tylko właśnie w tej dokumentacji technicznej jest napisane, gdzie dla przykładu mierzyć stężenie CO analizatorem - i podane jest, że właśnie w tej rurce (w silniku 1.6PN). Nie znam się na tym dokładnie, ale wydaje mi się, że co innego jest pomiar np. na przeglądzie, żeby sprawdzić, czy pojazd nie zanieczyszcza środowiska nadmiernie (wtedy pojazd traktowany jest jakby jako całość, wraz z katalizatorem i układem wydechowym), a co innego jest pomiar w celach regulacyjnych. W pierwszym przypadku - rzeczywiście pomiar powinien być dokonywany w rurze, a w drugim w rurce próbnej.
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Na zdjęciu zamieściłem wycinek z danych dotyczących regulacji dla silnika 1.6PN w takim razie po co pisze żeby przygotować katalizator przez 2 minuty? Do tych samych silników są różne dokumentacje i jedna karze mierzyć w rurce a druga nie? Trochę to dla mnie dziwne no ale jak mówisz że widziałeś taką która tak karze robić to widocznie różne źródła różnie podają.
Mosiek
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Lipek81, napisałeś ze pomiar w celach regulacyjnych powinien być wykonywany w tej rurce a fragment dokumentacji który zamieściłem pokazuje coś innego może pokaż mi tą dokumentacje w kturej masz podaną zawartość co dla pomiaru w tej rurce albo chociaż napisz ile ma być przy takim pomiarze bo jestem ciekawy.
Mosiek
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
mosiek2206, trochę teorii, katalizator jest tzw trójdrożny, co żargonowo oznacza że dopala on trzy rodzaje szkodliwych składników spalin: węglowodory, tlenki azotu i tlenek wegla. Analizator spali mierzy wszystkie te składniki. Analizator włożony w wydech jak Lipek81, napisał służy do ogólnej oceny dla diagnosty, który ma dopuścić lub nie samochód do ruchu.
Ponieważ katalizator jest w stanie dopalić znacznie więcej niż zwykle dopala to oznacza to, że nawet jeśli gaźnik czy układ wtryskowy będzie z powodu uszkodzenia produkował zbyt bogatą mieszankę to i tak sprawny katalizator wszystkie nadmiary tych 3 szkodliwych składników dopali. W związku z czym może być sytuacja że spaliny dobre, a spalanie jest za duże i silnik słaby.
Więc żeby ocenić, czy gażnik elektroniczny czy wtrysk działa dobrze to trzeba pomiary jakości spalin wykonać właśnie w tej rurce z kolektora wydechowageo, gdzie mamy spaliny przed przejściem przez katalizator. I masz jedną rację że normy spalin mierzonych w tej miejscu mało gdzie sa podane, raz gdzieś widziałem do silnika NZ i jest to np o ile pamiętam dla CO około 3-4 procent.
Ponieważ katalizator jest w stanie dopalić znacznie więcej niż zwykle dopala to oznacza to, że nawet jeśli gaźnik czy układ wtryskowy będzie z powodu uszkodzenia produkował zbyt bogatą mieszankę to i tak sprawny katalizator wszystkie nadmiary tych 3 szkodliwych składników dopali. W związku z czym może być sytuacja że spaliny dobre, a spalanie jest za duże i silnik słaby.
Więc żeby ocenić, czy gażnik elektroniczny czy wtrysk działa dobrze to trzeba pomiary jakości spalin wykonać właśnie w tej rurce z kolektora wydechowageo, gdzie mamy spaliny przed przejściem przez katalizator. I masz jedną rację że normy spalin mierzonych w tej miejscu mało gdzie sa podane, raz gdzieś widziałem do silnika NZ i jest to np o ile pamiętam dla CO około 3-4 procent.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dla przykładu:
tailpipe - rura wydechowa
samplepipe - rurka próbna, do zbierania próbek.
Poza tym w wielu książkach które przejrzałem rurka ta nazywana jest jako np. "przewód do pomiaru CO", a w ETCE jako "rurka poboru tlenku węgla".
Kolega Kriscc też z resztą zamieścił rysunek, gdzie chyba jasno o0kreślone jest, do czego jest ta rurka.
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 20:34 ]
mosiek2206, a w ogóle Twoim zdaniem to do czego ta rurka jest?
tailpipe - rura wydechowa
samplepipe - rurka próbna, do zbierania próbek.
Poza tym w wielu książkach które przejrzałem rurka ta nazywana jest jako np. "przewód do pomiaru CO", a w ETCE jako "rurka poboru tlenku węgla".
Kolega Kriscc też z resztą zamieścił rysunek, gdzie chyba jasno o0kreślone jest, do czego jest ta rurka.
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 20:34 ]
mosiek2206, a w ogóle Twoim zdaniem to do czego ta rurka jest?
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 21:33 przez Lipek81, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Paweł Marek, 0,2-1,2 w rurce i 0,5 za katalizatorem ale to zapewne już wiesz.
Ostatnio zmieniony czw lis 19, 2009 23:04 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości