Podłączenie rozrusznika na krótko do aku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Podłączenie rozrusznika na krótko do aku
witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy takie podłączenie bezpośrednio z aku do rozrusznika jest prawidłowe ?
te żólte kreski to kabelki
te żólte kreski to kabelki
kolego minus to obudowa rozrusznika (masa)
plus na górną śruba drugi plus dajesz na złącze elektromagnesu (wtyk męski) i rozrusznik będzie działał,
sam wirnik bez elektromagnesu ruszy jak dasz minus na mase a plus na dolną śrubę
a po co podłączasz na krótko ??
plus na górną śruba drugi plus dajesz na złącze elektromagnesu (wtyk męski) i rozrusznik będzie działał,
sam wirnik bez elektromagnesu ruszy jak dasz minus na mase a plus na dolną śrubę
a po co podłączasz na krótko ??
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Re: Podłączenie rozrusznika na krótko do aku
NIEmmarek pisze:witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy takie podłączenie bezpośrednio z aku do rozrusznika jest prawidłowe ?
te żólte kreski to kabelki
[url=http://images42.fotosik.pl/140/44432b78b323ca0cm.jpg]Obrazek[/URL]
[ Dodano: 18 Lis 2009 19:54 ]
tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus a na obudowę minus
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
norek111 pisze:tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus
widze tu rozbieżności albo ja czegoś nie rozumiem ?Neoarti pisze:plus na górną śruba
Po drugie mogło coś sie stać od takiego połączenia rozrusznikowi ? ( tak na dwie,trzy sekundy było podłaczone aż tam gdzie podłączałem minus to stopiło izolacje z kabla
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 21:02 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2357
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
- Kontakt:
jak można dać na obódwe +??norek111 pisze:tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus a na obudowę minus
[ Dodano: 18 Lis 2009 20:03 ]
tak do objaśnienie do rozrusznika przychodzą 2 przewody cyli 2 ++ jesen jest na rozruch a drugi jako styk chwilowy by działał przez chwile
[ Dodano: 18 Lis 2009 20:06 ]
ponieważ miałeś zwarcie lub kabelek niemiał dobrego styku i się przgżałi stoliło izolacje jak chcesz to oge ci zrobić fotke mojego rozrószkika jak jest podpiętymmarek pisze:tak na dwie,trzy sekundy było podłaczone aż tam gdzie podłączałem minus to stopiło izolacje z kabla
[ Dodano: 18 Lis 2009 20:08 ]
a dokładnie to jest + który wychodzi z stacyjki jak przekręcasz kluczyk na masksa to rozrusznik kręci
LEŚNY PRZYTULAS
Akurat rzecz nie dotyczy mojego golfa tylko legendarnego 126pNeoarti pisze:po co podłączasz na krótko ??
Nagle przestał kręcić rozrusznik więc pomyślełem ze może tulejki wywalone wiec go wyjęłem i podpiąłem drugi rozrusznik ale dalej bolid nie odpala ( dosłownie nic sie nie dzieje, nic nie puka w rozruszniku nawet kontrolki nie przygasają jak go próbuje odpalic dosłownie cisza ) sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku podociskałem kostki wygląda na to że po prostu prąd nie dochodzi do rozrusznika. ja stawiam na kostke stacyjki ale nigdy tam nie grzebałem bo elektrykiem nie jestem i nawet nie wiem co i jak z czym połączyć żeby to sprawdzić czy to ta kostka chyba ze to coś innego ?
ty to jesteś mocny ale w pisaniu chybaPrzemek pisze:ak można dać na obódwe +??
[ Dodano: 18 Lis 2009 20:24 ]
najpierw czytaj 10razy potem pomyśl 10razy potem zapytaj co napisać
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kolego mmarek! Z całym Szacunkiem, w Twoim wypadku uważałbym bardzo by tego bolidu nie puścić z dymem, przy tym stanie wiedzy o elektryce.
Cała metalowa obudowa rozrusznika to minus.
Na górną śrubę M8 dajemy plus i od tej śruby na chwilę łączymy kabel do złącza konektorowego na wyłączniku elektromagnetycznym.
We Fiaciku jednak częstą chorobą jest zgnicie końcówki oczkowej na kablu z akumulatora, tym najgrubszym z dwóch nakręconych na tą śrubę M8 - to należy sprawdzić.
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 21:33 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie wiem czy wypada o Fiacie ( ) na Forum Golfa...
Czy jest prąd w kabelku czerwonym przy rozruszniku w czasie trzymania kluczyka na "start"? Jeśli nie ma, trzeba podnieść wykładzinę bagażnika, gdzie widocznych jest wiele kostek z kablami. W pobliżu zamka bagażnika jest jedna z grubymi kablami: czerwonym, niebieskim, czarnym i brązowym. Właśnie w czerwonym ma być prąd w chwili trzymania kluczyka na "start". Gdy nie ma - rozrusznik nie ruszy. Kolejna próba to ostrożne połączenie kabla czerwonego z brązowym - gdy teraz rozrusznik ruszy (a przynajmniej pojawi się napięcie w czerwonym kabelku przy rozruszniku) - winna stacyjka.
Czy jest prąd w kabelku czerwonym przy rozruszniku w czasie trzymania kluczyka na "start"? Jeśli nie ma, trzeba podnieść wykładzinę bagażnika, gdzie widocznych jest wiele kostek z kablami. W pobliżu zamka bagażnika jest jedna z grubymi kablami: czerwonym, niebieskim, czarnym i brązowym. Właśnie w czerwonym ma być prąd w chwili trzymania kluczyka na "start". Gdy nie ma - rozrusznik nie ruszy. Kolejna próba to ostrożne połączenie kabla czerwonego z brązowym - gdy teraz rozrusznik ruszy (a przynajmniej pojawi się napięcie w czerwonym kabelku przy rozruszniku) - winna stacyjka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 285 gości