Podłączenie rozrusznika na krótko do aku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Podłączenie rozrusznika na krótko do aku

Post autor: mmarek » śr lis 18, 2009 20:42

witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy takie podłączenie bezpośrednio z aku do rozrusznika jest prawidłowe ?

te żólte kreski to kabelki

Obrazek



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » śr lis 18, 2009 20:51

kolego minus to obudowa rozrusznika (masa)
plus na górną śruba drugi plus dajesz na złącze elektromagnesu (wtyk męski) i rozrusznik będzie działał,
sam wirnik bez elektromagnesu ruszy jak dasz minus na mase a plus na dolną śrubę
a po co podłączasz na krótko ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Podłączenie rozrusznika na krótko do aku

Post autor: norek111 » śr lis 18, 2009 20:52

mmarek pisze:witam wszystkich. Chciałbym zapytać czy takie podłączenie bezpośrednio z aku do rozrusznika jest prawidłowe ?

te żólte kreski to kabelki

[url=http://images42.fotosik.pl/140/44432b78b323ca0cm.jpg]Obrazek[/URL]
NIE

[ Dodano: 18 Lis 2009 19:54 ]
tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus a na obudowę minus


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr lis 18, 2009 21:00

żółta kreska co jest naniej czerwony minus to podpinasz kabelek i potem dotykasz go + i powinien chodzić wiem bo sam tak robiłem pozdro


LEŚNY PRZYTULAS

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » śr lis 18, 2009 21:00

norek111 pisze:tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus
Neoarti pisze:plus na górną śruba
widze tu rozbieżności albo ja czegoś nie rozumiem ?

Po drugie mogło coś sie stać od takiego połączenia rozrusznikowi ? ( tak na dwie,trzy sekundy było podłaczone aż tam gdzie podłączałem minus to stopiło izolacje z kabla :-&
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 21:02 przez mmarek, łącznie zmieniany 1 raz.



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr lis 18, 2009 21:01

norek111 pisze:tam gdzie zaznaczyłeś (-) daj plus a na obudowę minus
jak można dać na obódwe +?? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

[ Dodano: 18 Lis 2009 20:03 ]
tak do objaśnienie do rozrusznika przychodzą 2 przewody cyli 2 ++ jesen jest na rozruch a drugi jako styk chwilowy by działał przez chwile

[ Dodano: 18 Lis 2009 20:06 ]
mmarek pisze:tak na dwie,trzy sekundy było podłaczone aż tam gdzie podłączałem minus to stopiło izolacje z kabla
ponieważ miałeś zwarcie lub kabelek niemiał dobrego styku i się przgżałi stoliło izolacje jak chcesz to oge ci zrobić fotke mojego rozrószkika jak jest podpięty

[ Dodano: 18 Lis 2009 20:08 ]
a dokładnie to jest + który wychodzi z stacyjki jak przekręcasz kluczyk na masksa to rozrusznik kręci


LEŚNY PRZYTULAS

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » śr lis 18, 2009 21:18

Neoarti pisze:po co podłączasz na krótko ??
Akurat rzecz nie dotyczy mojego golfa tylko legendarnego 126p :bajer:

Nagle przestał kręcić rozrusznik więc pomyślełem ze może tulejki wywalone wiec go wyjęłem i podpiąłem drugi rozrusznik ale dalej bolid nie odpala ( dosłownie nic sie nie dzieje, nic nie puka w rozruszniku nawet kontrolki nie przygasają jak go próbuje odpalic dosłownie cisza ) sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku podociskałem kostki wygląda na to że po prostu prąd nie dochodzi do rozrusznika. ja stawiam na kostke stacyjki ale nigdy tam nie grzebałem bo elektrykiem nie jestem i nawet nie wiem co i jak z czym połączyć żeby to sprawdzić czy to ta kostka chyba ze to coś innego ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr lis 18, 2009 21:22

Przemek pisze:ak można dać na obódwe +?? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ty to jesteś mocny ale w pisaniu chyba

[ Dodano: 18 Lis 2009 20:24 ]
najpierw czytaj 10razy potem pomyśl 10razy potem zapytaj co napisać


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 18, 2009 21:30

:gora: =D> :gora:

Kolego mmarek! Z całym Szacunkiem, w Twoim wypadku uważałbym bardzo by tego bolidu nie puścić z dymem, przy tym stanie wiedzy o elektryce.
Cała metalowa obudowa rozrusznika to minus.
Na górną śrubę M8 dajemy plus i od tej śruby na chwilę łączymy kabel do złącza konektorowego na wyłączniku elektromagnetycznym.
We Fiaciku jednak częstą chorobą jest zgnicie końcówki oczkowej na kablu z akumulatora, tym najgrubszym z dwóch nakręconych na tą śrubę M8 - to należy sprawdzić.
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 21:33 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » śr lis 18, 2009 21:36

Zico63b pisze: zgnicie końcówki oczkowej na kablu z akumulatora, tym najgrubszym
wiem wiem ze żaden ze mnie elektryk :grin: ale tan kabel sprawdzałem i końcówka tego kabla wygląda na nie zniszczoną i skorodowaną nawet powiginałem ten cieniutki kabelek z tą wsuwką i też wizualnie wygląda ok



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr lis 18, 2009 23:59

Nie wiem czy wypada o Fiacie ( :toimonster: ) na Forum Golfa...
Czy jest prąd w kabelku czerwonym przy rozruszniku w czasie trzymania kluczyka na "start"? Jeśli nie ma, trzeba podnieść wykładzinę bagażnika, gdzie widocznych jest wiele kostek z kablami. W pobliżu zamka bagażnika jest jedna z grubymi kablami: czerwonym, niebieskim, czarnym i brązowym. Właśnie w czerwonym ma być prąd w chwili trzymania kluczyka na "start". Gdy nie ma - rozrusznik nie ruszy. Kolejna próba to ostrożne połączenie kabla czerwonego z brązowym - gdy teraz rozrusznik ruszy (a przynajmniej pojawi się napięcie w czerwonym kabelku przy rozruszniku) - winna stacyjka.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » czw lis 19, 2009 19:12

Zico63b pisze:winna stacyjka
Chyba masz racje bo dzisiaj rozebrałem ten plastik przy kierownicy, wyjęłęm tą kostke od stacyjki i ten plastik dosłownie rozpadł mi sie w rękach. musze tylko kupić nową i sprawdzić.

W każdym bądz razie dzieki wszystkim którzy sie tu wypowiadali a temat można skasować :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 234 gości