Problem z poziomem oleju mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Problem z poziomem oleju mk3

Post autor: moscov » pt lut 24, 2006 00:29

Wiem ze temat sie przewija ale nic nie pasuje do objawow mojego autka. Po dolaniu oleju do silnika (1.6 benz.) po okolo 100km poziom spada do samej koncowki bagnetu a potem jezdze dowoli i ten poziom utrzymuje sie! O co chodzi? z gory dzieki.



Awatar użytkownika
saygon26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 21, 2006 22:46
Lokalizacja: londyn
Kontakt:

Post autor: saygon26 » pt lut 24, 2006 01:25

siemasz kolego. trtudny temat! a masz jakis przeciek jak dolejeszn oleju na stan? moze cios z miska. pozdro


nie oddam go nikomu

moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Post autor: moscov » pt lut 24, 2006 08:38

Witaj wiem ze cieszki temat bylem juz u kilku mechanikow jedni mowia ze uszczelka pod glowica a drudzy ze uszczelniacze na zaworach a jeszcze ini mowia ze to norma nie bardzo wiem komu wierzyc. Obejrzalem silnik do okola z dolu czysciutki bez zadnych plam oleju silnik pali normalnie nie grzeje sie chodzi idealnie. Ostatnio zostawilem go odpalonego i otworzylem bagarznik zauwazylem ze sieg jest w czarne plamki. Byc moze pali mi olej. Naprawde nie wiem o co chodzi a niechce sie pakowac w koszta. Pozdrawiam.



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pt lut 24, 2006 10:52

Nie jestem ekspertem i nie chciałbym Cie martwić ale może powinieneś zbadać ciśnienie w cylindrach. Ja kiedyś miałem identyczny objaw w ....126p. . Wiem, ze daaaaaleka analogia ale jednak "samochód" :) Wtedy okazało się, że po prostu pierścienie już były do d... i najzwyczajniej w świecie brał olej. Zawsze dochodził do minimum i sie zatrzymywał. Mechanik potwierdził, że to typowy objaw. Wymieniłem tłoki razem z pierścieniami i było ok. Tyle tylko, że w maluszku to kosztuje 500zł a w golfiku to chyba katastrofa. A jaki masz przebieg?

Może ktoś mądrzejszy Ci podpowie więcej.
Narka



r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » pt lut 24, 2006 11:08

a jak przycisniesz gazu to dymi na jakis blizej okreslony kolor ?


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pt lut 24, 2006 11:54

Ale ja pisalem, ze to bylo w maluszku, teraz tego nie mam. A w maluszku to w ogole trudno cokolwiek stwierdzic, chodzi jak chce.

Ale wydaje mi się, że może dymić dość ostro jesli spala olej. Zobacz czy jak masz na minimum to mniej dymi a po dolaniu oleju jakos bardziej. Mozna przystawic do rury wydechowej biala kartke. teoretycznie nie powinna się brudzić od spalin.

Ale najwięcej wyjaśni moim zdaniem badanie ciśnienia w cylindrach. To nie kosztuje drogo i trwa chwile. Oby wuszlo ok.

Moze to po prostu uszczelka pod głowicą. Poobserwuj czy Ci nie ubywa tez plynu chlodniczego. Jesli ubywa to zobacz na bagnecie i korku oleju czy nie masz bialawego osadu/nalotu. To by znaczylo, ze uszczelka.

Ale jaki masz przebieg silnika? Jakiś duży???



moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Post autor: moscov » ndz lut 26, 2006 20:45

Sluchajcie jesli chodzi o przebieg to jest to 158tys. jesli chodzi o kolor to kopci na bialo jasno szaro cos takiego



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 26, 2006 21:53

Filtr oleju Ci troszkę wypija, a jeszcze jedno - w jakich okolicznościach sprawdzałes ten olej? Bo to troszkę za dużo jak na sam filtr, ale wszystko możliwe


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Post autor: moscov » pn lut 27, 2006 10:17

Standardowo sprawdzam olej co jakis czas po tym jak kupilem go zmienilem olej nalalem mu przepisowa ilosc po przejechaniu 2000km pozom spadl, ale nie dolewalem wiecej przejezdzilem jeszcze 6000km i pozom jest taki sam. A olej sprawdzam jak juz samochod sobie postoi z 12godz.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn lut 27, 2006 12:50

Jezeli dobrze zrozumialem to niedawno kupiles to autko? Jak tak to zapytaj sie poprzedniego wlasciciela na jakiem jezdzil oleju. Moze sie okazac ze jedzil na jakims mineralnym syfie a ty go zalales syntetykiem i silniczek sie po prostu rozszczelnil.
Tak ja ci kolega "MarcinM" radzi - sprawdz ciesnienie, dopiero pozniej kombinuj :)



moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Post autor: moscov » pn lut 27, 2006 13:10

Koles jezdzil na oleju Lotos polsyntetyk i taki sam mu wlalem



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn lut 27, 2006 13:50

Moze gosciu zalal autko przed sprzedaza jakims "cudownym srodkiem" do naprawy silnikow i po wymianie cos sie rozszczelnilo??
Wg mnie moze tez byc uszczelka pod glowica. Przy duzym cisnieniu przezuca olej z kanalika olejowego do cylindra. Jak masz mniej oleju to i jego cisnienie w ukladzie jest mniejsze. Prosty przyklad: u mojego ojca w MB 300D jest wszystko ok, poki nie nalejesz oleju do ponad polowy miarki, pozniej wyrzuca olej spod pompy wtryskowej. Ponizej tego poziomu jest suchutenko.



moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Post autor: moscov » pn lut 27, 2006 13:58

Moze i tak bede szukal dalej jeden punkcik dla Ciebie narka dzieki

[ Dodano: 01 Mar 2006 14:05 ]
Informacja dla tych ktorzy maja ten sam problem co ja!!!!!!!!!!!
Wrescie znalazlem przyczyne spadku oleju. Mialem poprostu wyciek z pod czujnika cisnienia. Wymienilem go i wszystko jest OK Dzieki wam wszystkim za pomoc pozdrawiam narka!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 164 gości