Dziwne odgłosy po uruchomieniu silnika - (film)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
- Lokalizacja: Białystok
Dziwne odgłosy po uruchomieniu silnika - (film)
Witam,
Od pewnego czasu mam problem z silnikiem w swoim aucie, tzn, przy uruchamianiu po "puszczeniu" rozrusznika silnik po około sekundzie wydaje taki dziwny dźwięk, jakby tryby o siebie nawzajem zawadzały. Szukałem info i przez przypadek znalazłem filmik, który to najlepiej pokazuje, widocznie problem nie wystąpił tylko u mnie, silnik jest ten sam co na filmiku:
1,9 TDI, ATD, 101 KM
Nie mam pojęcia co to może być. Czy to może być związane z padającym kołem dwumasowym ?, u mnie są następujące dolegliwości:
- metaliczny stuk przy gaszeniu auta, raz większy raz mniejszy, a na pewno zastuka coś jak gaszę silnik po przejechaniu bardzo małego dystansu, np 100, 500 metrów. Po rozgrzaniu silnika stuk jest coraz mniej słyszalny i mniej zabuja autem.
- nie wiem czy też już nie dochodzą problemy z tarczami sprzęgła, przy mocnym wciśnięciu gazu, 4 bieg, przyśpieszamy i tak przy około 2000 obrotów odczuwalny jest poślizg sprzęgła. Również przy zmianie biegów podczas wyciskania sprzęgła słychać niepokojące dzwięki, taki dzwięk tarczy obracającej się z dużą prędkością, ale tylko przy wysprzęglaniu
nie wiem czy powyższe objawy łączą się ze sobą, czy parę rzeczy jednocześnie należy już wymienić
Od pewnego czasu mam problem z silnikiem w swoim aucie, tzn, przy uruchamianiu po "puszczeniu" rozrusznika silnik po około sekundzie wydaje taki dziwny dźwięk, jakby tryby o siebie nawzajem zawadzały. Szukałem info i przez przypadek znalazłem filmik, który to najlepiej pokazuje, widocznie problem nie wystąpił tylko u mnie, silnik jest ten sam co na filmiku:
1,9 TDI, ATD, 101 KM
Nie mam pojęcia co to może być. Czy to może być związane z padającym kołem dwumasowym ?, u mnie są następujące dolegliwości:
- metaliczny stuk przy gaszeniu auta, raz większy raz mniejszy, a na pewno zastuka coś jak gaszę silnik po przejechaniu bardzo małego dystansu, np 100, 500 metrów. Po rozgrzaniu silnika stuk jest coraz mniej słyszalny i mniej zabuja autem.
- nie wiem czy też już nie dochodzą problemy z tarczami sprzęgła, przy mocnym wciśnięciu gazu, 4 bieg, przyśpieszamy i tak przy około 2000 obrotów odczuwalny jest poślizg sprzęgła. Również przy zmianie biegów podczas wyciskania sprzęgła słychać niepokojące dzwięki, taki dzwięk tarczy obracającej się z dużą prędkością, ale tylko przy wysprzęglaniu
nie wiem czy powyższe objawy łączą się ze sobą, czy parę rzeczy jednocześnie należy już wymienić
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2009 12:52 przez ryszkiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Na filmiku się zgadzam z opinią kolegów - mam to samo, tylko troszke mniej zaawansowane.
metaliczny stuk? pewnie dwumas umiera.
Przy wymianie dwumasu raczej wymienia się też sprzęgło, więc możesz 2 na raz załatwić. Co masz na mysli mówiąc poślizg? oboty idą w góre, a samochód nie przyśpiesza? jak tak, to chyba będzie sprawa docisku
metaliczny stuk? pewnie dwumas umiera.
Przy wymianie dwumasu raczej wymienia się też sprzęgło, więc możesz 2 na raz załatwić. Co masz na mysli mówiąc poślizg? oboty idą w góre, a samochód nie przyśpiesza? jak tak, to chyba będzie sprawa docisku
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
- Lokalizacja: Białystok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości