świece są ok bo zmieniłem na nówki boscha, prąd też dochodzi, na ciepłym silniku zawsze dobrze pali, nawet w lato jak było ciepło to nie miałem problemu z odpalaniem, nie zdarzyło mi się abym nie mógł go uruchomić tylko dziwi mnie,że tak nie równo pracuje jakby miał zgasnąć, jak będą większe mrozy może już nie palić.arwam pisze:sprawdź świece żarowe, ewentualnie czy prą do listwy dochodzi. na ciepłym silniku nie masz żadnych problemów z paleniem?
Swap z 1v na sb lub jr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 15:11 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.
Narpierw upewnij się czy się nie zapowietrza.
Zalej lepsze paliwo albo jakiś depresator, seria 1V nie ma prawa kopcić, nawet przy mocnej przegazówce, do zbadania rozrząd, początek wtrysku, ciśnienie w pompie.
Jakby nie dochodził prąd do listwy to wogóle by nie odpalił,właściwie to masz podobne objawy jak przy padniętej jednej świecy.
[ Dodano: 15 Lis 2009 14:14 ]
Zalej lepsze paliwo albo jakiś depresator, seria 1V nie ma prawa kopcić, nawet przy mocnej przegazówce, do zbadania rozrząd, początek wtrysku, ciśnienie w pompie.
Jakby nie dochodził prąd do listwy to wogóle by nie odpalił,właściwie to masz podobne objawy jak przy padniętej jednej świecy.
[ Dodano: 15 Lis 2009 14:14 ]
powoli dochodze do ładu z pompą i jakaś taka mała się robiarwam pisze:t0mal, nie mów że jesteś nie zadowolony z T3
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 15:18 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Paliwko mam dobre bo zawsze tankuje w jednym miejscu, znajomi też i nie maja takich problemów, świece też nie sadze bo wszystkie mam nówki, myślę,ze może raczej coś z pompa może być nie bardzo. Silnik pali od razu nie ma problemu,ze kręcę,a on nic, tylko jak odpali to tak nierówno pracuje.t0mal pisze:Zalej lepsze paliwo albo jakiś depresator, seria 1V nie ma prawa kopcić, nawet przy mocnej przegazówce, do zbadania rozrząd, początek wtrysku, ciśnienie w pompie.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 15:20 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ja to widzę tak:
Pompa do wymiany na taką od JR/SB lub AAZ.
Wtryski (wcześniej pisałem,że mogą zostać) wymienić na SB-kowskie lub takie jak ja mam od Merca DNO SD 261,bo jak świece nowe i nie chce palić równo na zimnym,to już się prawdopodobnie kończą.
Następnie zamontować IC nawet seryjny od SB,a jak są chęci na większe moce,to proponuję założyć coś większego przed chłodnicą.Ja mam od Renault Master.Wchodzi bez problemu przed chłodnicę i z pewnością uda się go taniej kupić niż ten od SB z osłonami i rurami.
Później można zacząć bawić się z kręceniem tego i owego,lecz trzeba pamiętać o tym,że z ciśnieniem doładowania nie można przeholować,bo seryjna uszczelka pod głowicą może nie wytrzymać.Nie twierdzę,że od razu ją wydmucha,ale jest wysoce prawdopodobne,że wcześniej czy później tak się stanie i wtedy należałoby założyć metalową od AAZ-a.
Tak bym to zrobił,gdybym to robił
Pompa do wymiany na taką od JR/SB lub AAZ.
Wtryski (wcześniej pisałem,że mogą zostać) wymienić na SB-kowskie lub takie jak ja mam od Merca DNO SD 261,bo jak świece nowe i nie chce palić równo na zimnym,to już się prawdopodobnie kończą.
Następnie zamontować IC nawet seryjny od SB,a jak są chęci na większe moce,to proponuję założyć coś większego przed chłodnicą.Ja mam od Renault Master.Wchodzi bez problemu przed chłodnicę i z pewnością uda się go taniej kupić niż ten od SB z osłonami i rurami.
Później można zacząć bawić się z kręceniem tego i owego,lecz trzeba pamiętać o tym,że z ciśnieniem doładowania nie można przeholować,bo seryjna uszczelka pod głowicą może nie wytrzymać.Nie twierdzę,że od razu ją wydmucha,ale jest wysoce prawdopodobne,że wcześniej czy później tak się stanie i wtedy należałoby założyć metalową od AAZ-a.
Tak bym to zrobił,gdybym to robił
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Sytuacja jest bez większych zmian, może nieco lepiej ale nie tak jak potrzeba, więc raczej się nie zapowietrza.t0mal pisze:Jakby pompa była do robory, to by na ciepłym nie palił, sprawdź czy się nie zapowietrza: Odpal na zimnym i jak się wyrówna praca silnika to zgaś i odrazu odpalaj, jeśli nie bedzie większych problemów to znaczy że się zapowietrza.
A jak zmienię samą pompę i wtryski i nie dam ic-ka od razu to duże zagrożenie dla uszczelki przy normalnej jeździe ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
t0mal pisze:Moim zdaniem to szmaciana uszczelka jak nie była wymieniana to i tak się rozpadnie, choćby ze starości, ja u siebie trzy razy wymieniałem w ciągu roku. Jak nie masz ic, to przy jeździe z większymi prędkościami temperatura skacze za środek, co błyskawicznie załatwia uszczelkę.
Fakt uszczelki nie wymieniałem wiec moze być jak piszesz.
Czyli trzeba liczyć się z wymianą uszczelki na tą z AAZ i będzie po problemie?
Rozwiązaniem będzie założenie ic, a jeśli nie będę podkręcał powinno być w porządku bo na wszystko naraz zabraknie mi funduszy.Michaś_1977 pisze:Przy spokojnej jeździe nie ma zagrożenia,ale jak podkręcisz ciśnienie doładowania (zwłaszcza na K-14),to temperatura powietrza doładowanego raptownie wzrasta i musi być chłodzone,bo szkoda silnika.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14208
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Jaki Ic polecasz,żeby ładnie wszedł przed chłodnicę? Bo znalazłem ori kompletny do montażu ale aż za ponad 300zł.Michaś_1977 pisze:IC można znaleźć na Allegro za 150zł,może taniej.
[ Dodano: 15 Lis 2009 15:57 ]
a jeszcze pytanie jak wsadzę pompę z AAZ to będzie ok? Czy wtedy trzeba coś rzeźbić bo z silnika 1,9td pasuje tylko ta pompa?
Wydae mi się, że tak właśnie bedzie najlepiej, najpierw zadbaj o zdrowie silnika,a później można ekpreymentować.
Co do palenia to poluzuj pompę (4 śruby) i pochyl około milimetra na silnik, jeśli to pomoże to będziesz wiedział z czym masz do czynienia.
Biały dym świadczy o zbyt późnym wtrysku paliwa do silnika, dlatego takie objawy.
Może to też być związane ze zbyt niskim ciśnieniem wewnętrznym w pompie, bo kąt wtrysku przy pracjącym silniku zależy od ciśnienia w pompie - poczytaj o modzie Łukiego.
Jeśli jesteś pewny co do paliwa i lejesz depresator, a mimo to jest czarny dym to pwenie będziesz miał wtrski do przeglądu.
Zapomniałem jeszcze o jednej żeczy, a mianowicie katalizator ja za zwój dostałem 80zł
Co do palenia to poluzuj pompę (4 śruby) i pochyl około milimetra na silnik, jeśli to pomoże to będziesz wiedział z czym masz do czynienia.
Biały dym świadczy o zbyt późnym wtrysku paliwa do silnika, dlatego takie objawy.
Może to też być związane ze zbyt niskim ciśnieniem wewnętrznym w pompie, bo kąt wtrysku przy pracjącym silniku zależy od ciśnienia w pompie - poczytaj o modzie Łukiego.
Jeśli jesteś pewny co do paliwa i lejesz depresator, a mimo to jest czarny dym to pwenie będziesz miał wtrski do przeglądu.
Zapomniałem jeszcze o jednej żeczy, a mianowicie katalizator ja za zwój dostałem 80zł
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
W takim razie jutro po pracy się tym zajmę i napisze jak mi poszło jak się wyrobie czasowo oczywiście, hehe wiem, wiem kata się zdejmie ale jak zacznę modzić, bardzo dużo mocy tracimy przez katalizator?t0mal pisze:Co do palenia to poluzuj pompę (4 śruby) i pochyl około milimetra na silnik, jeśli to pomoże to będziesz wiedział z czym masz do czynienia.
Biały dym świadczy o zbyt późnym wtrysku paliwa do silnika, dlatego takie objawy.
Może to też być związane ze zbyt niskim ciśnieniem wewnętrznym w pompie, bo kąt wtrysku przy pracjącym silniku zależy od ciśnienia w pompie - poczytaj o modzie Łukiego.
Jeśli jesteś pewny co do paliwa i lejesz depresator, a mimo to jest czarny dym to pwenie będziesz miał wtrski do przeglądu.
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 17:03 przez maniek8855, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 277 gości