2E3 regulacja składu mieszanki i wolne obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
2E3 regulacja składu mieszanki i wolne obroty
Witam!
Przekopałem multum tematów (nie tylko na forum) i dalej nie wiem co się dzieje z moim gaźnikiem. Nie trzymał wolnych obrotów na benzynie ( na gazie super), więc pokręciłem śrubą od składu mieszanki. I stała się tragedia.. kopci na czarno, nie ma wolnych obrotów, nie zbiera się w dolnej granicy RPM. Próbowałem wrócić do dawnych ustawień i nic się nie zmieniło. Szukałem śruby żeby dodać powietrza, ale nigdzie jej nie widzę. Czytałem, że jest ona na górze gaźnika, czyli gdzieś tutaj?
Pomóżcie bo już nie ogarniam, a autko ma być sprawne na jutro...
Przekopałem multum tematów (nie tylko na forum) i dalej nie wiem co się dzieje z moim gaźnikiem. Nie trzymał wolnych obrotów na benzynie ( na gazie super), więc pokręciłem śrubą od składu mieszanki. I stała się tragedia.. kopci na czarno, nie ma wolnych obrotów, nie zbiera się w dolnej granicy RPM. Próbowałem wrócić do dawnych ustawień i nic się nie zmieniło. Szukałem śruby żeby dodać powietrza, ale nigdzie jej nie widzę. Czytałem, że jest ona na górze gaźnika, czyli gdzieś tutaj?
Pomóżcie bo już nie ogarniam, a autko ma być sprawne na jutro...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
śróba dodająca powietrza to będzie to samo czym kręciłeś, u góry to ona jest w 2E2 nie w Twoim.
Proponuję wykręć całkiem wkręt regulacyjny może się brud na nim nazbierał to wyczyść delikatnie.
Proponuję wykręć całkiem wkręt regulacyjny może się brud na nim nazbierał to wyczyść delikatnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Kręciłem ją w obu skrajnych położeniach i nic- kopci jak by spalał olej napędowy. Silnik w ogóle nie wkręca się na obroty i trzęsie się.Jazda na benzynie jest niemożliwa. Sprawdzałem membrane od wzbogacenia i jest dobra, dysze przeczyściłem, elektrozawór od jałowych działa. Ręce mi opadają, nie wiem już co zrobić z tym gaźnikiem... Pomocy!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Zaglądałem tam i pływak wydaje się być ok. Nie mam pojęcia jak wygląda zawór iglicowy, mógłbyś go opisać?no to zdejm pokrywę i zobacz na pływak
Paliwo nie przelewa się górą.
W spalinach czuć dużo niespalonego paliwa. Jak nacisnę na gaz to nie gaśnie, ale nie rosną też obroty tylko go trzęsie. Puszczam gaz i gaśnie.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wniosek jest prosty - topi się w paliwie a więc nie dostaje powietrza na biegu jałowym.
Hmm - jak co to mnie poprawcie...nie pamiętam.
Gaźnik ten ma tylko wkręt regulacji mieszanki czy może ma dwa -jeden(większy) od powietrza i drugi(mniejszy) od paliwa?
Jeżeli ma od powietrza - to go trochę odpuścić wykręcając, a paliwowym obniżać obroty wkręcając.
Zasada - maximum powietrza i minimum paliwa oraz stabilne obroty na jałowym.
Hmm - jak co to mnie poprawcie...nie pamiętam.
Gaźnik ten ma tylko wkręt regulacji mieszanki czy może ma dwa -jeden(większy) od powietrza i drugi(mniejszy) od paliwa?
Jeżeli ma od powietrza - to go trochę odpuścić wykręcając, a paliwowym obniżać obroty wkręcając.
Zasada - maximum powietrza i minimum paliwa oraz stabilne obroty na jałowym.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
we wlocie paliwa do gaźnika jest zawór naciskany przez pływak.lukasfenix pisze:Nie mam pojęcia jak wygląda zawór iglicowy,
Dawki paliwa się reguluje jest stała o ile oczywiście gaźnik jest sprawny, reguluje się dawke powietrza oraz obroty - ale te się ustawia wkrętem ustawiającym przepustnicę, a nie dawkę benzyny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Ma 2 wkręty jeden to ta śruba którą kręciłem, a drugi taki mały pod spodem.oldstaszek pisze:Gaźnik ten ma tylko wkręt regulacji mieszanki czy może ma dwa -jeden(większy) od powietrza i drugi(mniejszy) od paliwa?
No właśnie przez ten głupi błąd jestem teraz ugotowany.Paweł Marek pisze:ale te się ustawia wkrętem ustawiającym przepustnicę, a nie dawkę benzyny.
Spróbuje to dziś wyregulować.oldstaszek pisze:Jeżeli ma od powietrza - to go trochę odpuścić wykręcając, a paliwowym obniżać obroty wkręcając.
Zasada - maximum powietrza i minimum paliwa oraz stabilne obroty na jałowym.
Powiedzcie mi proszę taką rzecz: obejrzałem wczoraj te 2 membrany od wzbogacenia mieszanki i nie są dziurawe, ale z tej do której dochodzi sprężynka zeszła gumowa powłoka i odsłoniła się jej struktura (jak jeans).
Czy to oznaka, że trzeba ją wymienić, czy dopiero po pojawieniu się dziur?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
moja rada jest taka że jeśli masz wątpliwości to po prostu wyjmij membrany i pod metalową pokrywkę podłóż kawałek gumy z dętki, i zobaczysz co to da. Jeśli była dziurawa to się poprawi. Niemniej dziura w tej membranie powoduje właśnie przelewanie gaźnika. Dużego przelewania niemasz bo paliwo wyciekałoby górą (u mnie do tego raz doszło), ale nieco tylko zawyżony poziom może dać kłopoty jak Twoje, więc spróbuj, niewiele z tym pracy.lukasfenix pisze:czy dopiero po pojawieniu się dziur?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Miałeś rację Paweł Marek, podłożyłem dętkę i dostał wolnych obrotów. Problemy się skończyły, ale nie chce takiej prowizorki i szukam tej membrany. Niestety w ETCE są, aż trzy numery tej części do odpowiednich gaźników:Paweł Marek pisze:moja rada jest taka że jeśli masz wątpliwości to po prostu wyjmij membrany i pod metalową pokrywkę podłóż kawałek gumy z dętki, i zobaczysz co to da. Jeśli była dziurawa to się poprawi. Niemniej dziura w tej membranie powoduje właśnie przelewanie gaźnika. Dużego przelewania niemasz bo paliwo wyciekałoby górą (u mnie do tego raz doszło), ale nieco tylko zawyżony poziom może dać kłopoty jak Twoje, więc spróbuj, niewiele z tym pracy.
026 199 099D dla gaźnika 1,2,3,5,6
052 199 099A dla gaźnika 4
059 199 099C dla gaźnika 7,8,9,10,11
I teraz moje pytanie: Co to za oznaczenia gaźników od 1 do 11. Który mam wybrać skoro mój to 2E3 z 91 roku?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie umiem ci niestety pomóc konkretnie. Nie znalazłem. Popytaj i poszukaj tu: http://gaznik.pl/membrany_ukladu_wzboga ... zanki.html
i zerknij jeszcze http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm
a tu http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43503 sa zestawy naprawcze, tyle że drogo 99 za komplet.
Uważam że szkoda kasy na cały zestaw, pojeździj trochę tak jak teraz masz zrobione a przy okazji wyrwieesz coś ze szrotu
[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 7:59 pm ]
a to znaczy już wiem, pomyliłeś numerki : drugi człon numeru 129 a nie 199 jak napisałeś. na początku fragmentu ETKI o gaxnikach masz "przegląd gaźników" Nam znajdujesz swój model i jego wyposażenie i tam masz podany ten numer, wychodzi że u Ciebie numer gaźnika to 9 więc ta ostatnia membrana 059 129 099C
i zerknij jeszcze http://www.ruddies-berlin.de/index2.htm
a tu http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43503 sa zestawy naprawcze, tyle że drogo 99 za komplet.
Uważam że szkoda kasy na cały zestaw, pojeździj trochę tak jak teraz masz zrobione a przy okazji wyrwieesz coś ze szrotu
[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 7:59 pm ]
a to znaczy już wiem, pomyliłeś numerki : drugi człon numeru 129 a nie 199 jak napisałeś. na początku fragmentu ETKI o gaxnikach masz "przegląd gaźników" Nam znajdujesz swój model i jego wyposażenie i tam masz podany ten numer, wychodzi że u Ciebie numer gaźnika to 9 więc ta ostatnia membrana 059 129 099C
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Podepnę sie pod ten temat może mi ktoś powiedzieć do czego służy ta czerwona rurka która jest nad przepustnicą (foto z pierwszego posta) u mnie była czerwona ale jest ułamana co się może dziać gdy jej nie ma?? Jeżdżę bez niej długi już czas czasem auto dostaje takiego zamulenia wtedy redukcję robie i gaz w podłogę i chwilę przypiłuje i z powrotem jest ok co to może być??
Mosiek
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Paweł Marek, dziękuje za fachową pomoc i zainteresowanie tematem.
Poszukam po sklepach, ale jak nie będzie taniej to tylko szrot.
PozdraVWiam!
[ Dodano: 11 Gru 2009 22:11 ]
Poszukam po sklepach, ale jak nie będzie taniej to tylko szrot.
PozdraVWiam!
[ Dodano: 11 Gru 2009 22:11 ]
Jest to rurka odprowadzająca opary paliwa do gardzieli. Ale nie powiem Ci czy jej brak powoduje objawy które napisałeś.mosiek2206 pisze:może mi ktoś powiedzieć do czego służy ta czerwona rurka która jest nad przepustnicą (foto z pierwszego posta) u mnie była czerwona ale jest ułamana
- mosiek2206
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 307 gości