SDI - Czy jazda z odłączoną klapą gaszącą na coś szkodzi ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
SDI - Czy jazda z odłączoną klapą gaszącą na coś szkodzi ???
W zwiazku z zalozonym przeze mnie jakis czas temu tematem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232995 mam pytanie.
Problemu z "mulowatoscia" autka nie udalo mi sie samemu rozwiazac, wiec oddalem na serwis. Tam walczyli prawie tydzien, wymienili kostke stacyjki bo wywalala bledy (poza bledami czasami zdarzalo sie ze po przekreceniu stacyjki na 0 i wyjeciu kluczyka silnik nadal pracowal ), dzwonili co chwila, informowali ze nie moga znalezc problemu itp itd. W koncu jakos udalo im sie to rozwiazac, podobno blad powodowala klapa na dolocie, tzn przymykala sie w czasie jazdy i silnik dostawal prawie zero powietrza i minimalna dawke paliwa.
Probowali tez podpiac nowa klape co nic nie dalo, doszli do wniosku ze blad jest w sterowniku i po prostu odlaczyli klape. Od tego czasu zrobilem pare tysiecy km i nic sie nie dzieje, spalanie takie jakie ma byc, przyspieszenie tez (SDI ) v-max 165 , nie dymi, pali ladnei czy to zimno czy cieplo...
Moze ktos z was mi dokladnie objasnic dzialanie tej klapy i przedstawic ew problemy, ktore moga byc zwiazane z jej odlaczeniem?
Pozdrawiam
aha, naprawa wykonana w serwisie pogwarancyjnym VW.
Problemu z "mulowatoscia" autka nie udalo mi sie samemu rozwiazac, wiec oddalem na serwis. Tam walczyli prawie tydzien, wymienili kostke stacyjki bo wywalala bledy (poza bledami czasami zdarzalo sie ze po przekreceniu stacyjki na 0 i wyjeciu kluczyka silnik nadal pracowal ), dzwonili co chwila, informowali ze nie moga znalezc problemu itp itd. W koncu jakos udalo im sie to rozwiazac, podobno blad powodowala klapa na dolocie, tzn przymykala sie w czasie jazdy i silnik dostawal prawie zero powietrza i minimalna dawke paliwa.
Probowali tez podpiac nowa klape co nic nie dalo, doszli do wniosku ze blad jest w sterowniku i po prostu odlaczyli klape. Od tego czasu zrobilem pare tysiecy km i nic sie nie dzieje, spalanie takie jakie ma byc, przyspieszenie tez (SDI ) v-max 165 , nie dymi, pali ladnei czy to zimno czy cieplo...
Moze ktos z was mi dokladnie objasnic dzialanie tej klapy i przedstawic ew problemy, ktore moga byc zwiazane z jej odlaczeniem?
Pozdrawiam
aha, naprawa wykonana w serwisie pogwarancyjnym VW.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Spróbuj jak odpalisz recznie jak silnik chodzi zamknac klape to sam zobaczyc co by było jakby działało zamykanie w czasie jazdy Mi kiedyś zapsuła sie kostka stacyjki- całe szczescie ze pod domem- wyciagnełem kluczyk i silnik chodzi i bez immo- bo tylko potzrebne do odpalania. Otworzyłem maskę i recznie zgasiłem klapąpiotrek1313 pisze:A nie jest uzywana do czegokolwiek innego? Moze hamowanie silnikiem? No bo tak do samego gaszenia tylko...
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 20:54 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
a własnie ze nie - brak powietrza mniej kompresji i mniejsze opory a co za tym idzie gorsze hamowanie silnikiem. Czasami jak silnik np. TDI nie odpala a rozrusznik szybko kreci wiadomo ze klapa zaawiesiła sie w pozycji zamknietej ( z zyfu z dolocie ) - wtedy powietrze nie jest zasysane i rozrusznik szybciej kreci silnikiem.piotrek1313 pisze:No jak zamkne to wiadomo ze silnik sie "poddusi" , ale mi bardziej chodzi o to, ze gdyby klapa przymykala sie w czasie kiedy powiedzmy obroty silnika >1300obr/min a czujnik polozenia pedalu gazu wskazuje 0% to hamowanie silnikiem byloby wydajniejsze...
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
proponuję lekturę poczytać - to jest SDI i klapa gasząca ma bardzo duzy wpływ na pracę tego silnika ...PinkFloyd pisze:Może jej nie być ona w czasie jak przekrecisz stacyjke zamyka dopływ powietrza zeby przy gaszeniu nie rzucało silnikiem i żeby silnik łagodnie gasł i jest tylko po to
[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 23:32 ]
na pewno nie - tak ma byc - mapa sterownika reguluje klapą podczas jazdy - do ~ 2200 obr/min klapa jest przymknieta wymuszając zasysanie spalin przez EGR - otwiera się całkowicie powyżej 2200 rpn a w tym czasie zamyka się całkowicie EGRpiotrek1313 pisze:podobno blad powodowala klapa na dolocie, tzn przymykala sie w czasie jazdy i silnik dostawal prawie zero powietrza i minimalna dawke paliwa
niech mechanik ogarnie temat ...
Nie wiem po co szukasz Piotr dziury w całym. Mądre głowy siedziały nad takim rozwiązaniem i wątpię byś potrafił polepszyć to co zrobili.piotrek1313 pisze:Nie napisalem przeciez ze chodzi mi o calkowity brak powietrza tylko o ograniczony, ale z kolei zbyt duze podcisnienie wywieraloby spore naprezenia na klape...
Nie wiem, tyle zachodu zeby sie silnik "mniej nerwowo" gasil Diesel to diesel, i tak klekocze i smierdzi
Koledzy napisali ,że klapa ma być i koniec.
Poza tym ... nie zgodzę się z Twoją opinią na temat śmierdzących i głośnych diesli... tak było kiedyś albo teraz gdy stoisz koło IKARUSA :green_fuck: wsiądź do najnowszych modeli VW- czy też innych marek i zobaczymy czy usłyszysz klekot albo smród ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Troche mnie nie bylo wiec odswieze temat...
Czyli jak klapa ma byc a jest odlaczona to co? Mam kombinowac z wymiana sterownika? No bo jak teraz ja znow podlacze to pewnie wyskoczy ten sam blad. Biorac pod uwage wszytkie okolicznosci, czyli to ze nic zlego sie z silnikiem nie dzieje, nie pojade na autoryzowany bo tam koszty napraw sa jedynie "czterocyfrowe".
Z drugiej strony to jezeli poza gaszeniem silnika klapa jest uzywana tylko do wymuszania przeplywu powietrza przez EGR to chyba jest to zbyt malo powodow, zeby sie z tym grzebac...
leo..., mozesz zdradzic jaka to lekture poczytac o sdi??? Tylko nie po niemiecku ani rosyjsku bo z tego nic nie skumam
Pozdrawiam
Czyli jak klapa ma byc a jest odlaczona to co? Mam kombinowac z wymiana sterownika? No bo jak teraz ja znow podlacze to pewnie wyskoczy ten sam blad. Biorac pod uwage wszytkie okolicznosci, czyli to ze nic zlego sie z silnikiem nie dzieje, nie pojade na autoryzowany bo tam koszty napraw sa jedynie "czterocyfrowe".
Z drugiej strony to jezeli poza gaszeniem silnika klapa jest uzywana tylko do wymuszania przeplywu powietrza przez EGR to chyba jest to zbyt malo powodow, zeby sie z tym grzebac...
leo..., mozesz zdradzic jaka to lekture poczytac o sdi??? Tylko nie po niemiecku ani rosyjsku bo z tego nic nie skumam
Pozdrawiam
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
zeszyty serwisowe "mechanicy" w ASO mają nieograniczony dostęp do nich ... reszta to lenistwo - poproś o zwrot kasy za zmarnowany czas który spędzili przy samochodzie - kasując ciebiepiotrek1313 pisze: mozesz zdradzic jaka to lekture poczytac o sdi
BTW - czy masz cały czas te same błędy zapisane w ECU (17946/18062) ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 74 gości