SDI - Czy jazda z odłączoną klapą gaszącą na coś szkodzi ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

SDI - Czy jazda z odłączoną klapą gaszącą na coś szkodzi ???

Post autor: piotrek1313 » sob lis 14, 2009 20:08

W zwiazku z zalozonym przeze mnie jakis czas temu tematem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232995 mam pytanie.
Problemu z "mulowatoscia" autka nie udalo mi sie samemu rozwiazac, wiec oddalem na serwis. Tam walczyli prawie tydzien, wymienili kostke stacyjki bo wywalala bledy (poza bledami czasami zdarzalo sie ze po przekreceniu stacyjki na 0 i wyjeciu kluczyka silnik nadal pracowal :grin: ), dzwonili co chwila, informowali ze nie moga znalezc problemu itp itd. W koncu jakos udalo im sie to rozwiazac, podobno blad powodowala klapa na dolocie, tzn przymykala sie w czasie jazdy i silnik dostawal prawie zero powietrza i minimalna dawke paliwa.
Probowali tez podpiac nowa klape co nic nie dalo, doszli do wniosku ze blad jest w sterowniku i po prostu odlaczyli klape. Od tego czasu zrobilem pare tysiecy km i nic sie nie dzieje, spalanie takie jakie ma byc, przyspieszenie tez (SDI :food: :grin: ) v-max 165 :smoke: , nie dymi, pali ladnei czy to zimno czy cieplo...

Moze ktos z was mi dokladnie objasnic dzialanie tej klapy i przedstawic ew problemy, ktore moga byc zwiazane z jej odlaczeniem?

Pozdrawiam

aha, naprawa wykonana w serwisie pogwarancyjnym VW.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 14, 2009 20:20

Może jej nie być ona w czasie jak przekrecisz stacyjke zamyka dopływ powietrza zeby przy gaszeniu nie rzucało silnikiem i żeby silnik łagodnie gasł i jest tylko po to.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 14, 2009 20:21

Klapa gasząca jak już jej nazwa mówi służy do gaszenia silnika, po prostu jak przekręcasz kluczyk w pozycje off to elektrozawór poprzez siłownik zamyka klapę gasząca odcinając dopływ powietrza do silnika, i silnik gasi się delikatnie i szybko :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » sob lis 14, 2009 20:42

A nie jest uzywana do czegokolwiek innego? Moze hamowanie silnikiem? No bo tak do samego gaszenia tylko... :jezor:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 14, 2009 20:48

A nie jest uzywana do czegokolwiek innego? Moze hamowanie silnikiem? No bo tak do samego gaszenia tylko... :jezor:
Tak, do gaszenia "tylko" :hehe:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 14, 2009 20:53

piotrek1313 pisze:A nie jest uzywana do czegokolwiek innego? Moze hamowanie silnikiem? No bo tak do samego gaszenia tylko... :jezor:
Spróbuj jak odpalisz recznie jak silnik chodzi zamknac klape to sam zobaczyc co by było jakby działało zamykanie w czasie jazdy :grin: Mi kiedyś zapsuła sie kostka stacyjki- całe szczescie ze pod domem- wyciagnełem kluczyk i silnik chodzi i bez immo- bo tylko potzrebne do odpalania. Otworzyłem maskę i recznie zgasiłem klapą :grin:
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 20:54 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » sob lis 14, 2009 21:39

No jak zamkne to wiadomo ze silnik sie "poddusi" :grin: , ale mi bardziej chodzi o to, ze gdyby klapa przymykala sie w czasie kiedy powiedzmy obroty silnika >1300obr/min a czujnik polozenia pedalu gazu wskazuje 0% to hamowanie silnikiem byloby wydajniejsze...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lis 14, 2009 21:52

piotrek1313 pisze:No jak zamkne to wiadomo ze silnik sie "poddusi" :grin: , ale mi bardziej chodzi o to, ze gdyby klapa przymykala sie w czasie kiedy powiedzmy obroty silnika >1300obr/min a czujnik polozenia pedalu gazu wskazuje 0% to hamowanie silnikiem byloby wydajniejsze...
a własnie ze nie - brak powietrza mniej kompresji i mniejsze opory a co za tym idzie gorsze hamowanie silnikiem. Czasami jak silnik np. TDI nie odpala a rozrusznik szybko kreci wiadomo ze klapa zaawiesiła sie w pozycji zamknietej ( z zyfu z dolocie ) - wtedy powietrze nie jest zasysane i rozrusznik szybciej kreci silnikiem.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz lis 15, 2009 00:13

Nie napisalem przeciez ze chodzi mi o calkowity brak powietrza tylko o ograniczony, ale z kolei zbyt duze podcisnienie wywieraloby spore naprezenia na klape...

Nie wiem, tyle zachodu zeby sie silnik "mniej nerwowo" gasil :kac: Diesel to diesel, i tak klekocze i smierdzi :smoke:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lis 15, 2009 00:29

PinkFloyd pisze:Może jej nie być ona w czasie jak przekrecisz stacyjke zamyka dopływ powietrza zeby przy gaszeniu nie rzucało silnikiem i żeby silnik łagodnie gasł i jest tylko po to
proponuję lekturę poczytać - to jest SDI i klapa gasząca ma bardzo duzy wpływ na pracę tego silnika ...

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 23:32 ]
piotrek1313 pisze:podobno blad powodowala klapa na dolocie, tzn przymykala sie w czasie jazdy i silnik dostawal prawie zero powietrza i minimalna dawke paliwa
na pewno nie - tak ma byc - mapa sterownika reguluje klapą podczas jazdy - do ~ 2200 obr/min klapa jest przymknieta wymuszając zasysanie spalin przez EGR - otwiera się całkowicie powyżej 2200 rpn a w tym czasie zamyka się całkowicie EGR

niech mechanik ogarnie temat ...



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lis 15, 2009 00:33

Ale cały czas cos sie "ulepsza" w silnikach ZS i własnie dzieki tej klapie diesel gasi sie miekko jak benzyna i nie ma rzucenia silnikiem ale oczywiscie dochodzi kolejny element sterowany podcisnieniem lub elektrycznie i kolejna potencjalna przyczyna jakiejs usterki.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 16, 2009 01:34

piotrek1313 pisze:Nie napisalem przeciez ze chodzi mi o calkowity brak powietrza tylko o ograniczony, ale z kolei zbyt duze podcisnienie wywieraloby spore naprezenia na klape...

Nie wiem, tyle zachodu zeby sie silnik "mniej nerwowo" gasil :kac: Diesel to diesel, i tak klekocze i smierdzi :smoke:
Nie wiem po co szukasz Piotr dziury w całym. Mądre głowy siedziały nad takim rozwiązaniem i wątpię byś potrafił polepszyć to co zrobili.
Koledzy napisali ,że klapa ma być i koniec.
Poza tym ... nie zgodzę się z Twoją opinią na temat śmierdzących i głośnych diesli... tak było kiedyś albo teraz gdy stoisz koło IKARUSA :green_fuck: wsiądź do najnowszych modeli VW- czy też innych marek i zobaczymy czy usłyszysz klekot albo smród ... :hehe:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » wt gru 01, 2009 11:37

Troche mnie nie bylo wiec odswieze temat...

Czyli jak klapa ma byc a jest odlaczona to co? Mam kombinowac z wymiana sterownika? No bo jak teraz ja znow podlacze to pewnie wyskoczy ten sam blad. Biorac pod uwage wszytkie okolicznosci, czyli to ze nic zlego sie z silnikiem nie dzieje, nie pojade na autoryzowany bo tam koszty napraw sa jedynie "czterocyfrowe".

Z drugiej strony to jezeli poza gaszeniem silnika klapa jest uzywana tylko do wymuszania przeplywu powietrza przez EGR to chyba jest to zbyt malo powodow, zeby sie z tym grzebac...

leo..., mozesz zdradzic jaka to lekture poczytac o sdi??? Tylko nie po niemiecku ani rosyjsku bo z tego nic nie skumam :grin:

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt gru 01, 2009 12:09

piotrek1313 pisze: mozesz zdradzic jaka to lekture poczytac o sdi
zeszyty serwisowe "mechanicy" w ASO mają nieograniczony dostęp do nich ... reszta to lenistwo - poproś o zwrot kasy za zmarnowany czas który spędzili przy samochodzie - kasując ciebie ;)

BTW - czy masz cały czas te same błędy zapisane w ECU (17946/18062) ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości