[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
buli87, pchnij mi ta matę do domu - rpozetne i przerobię a jak potrafisz sam to - rozetnij izolację pomiędzy zieloną a tą wielopinową wtyczką - muszą zostać kable - brązowy - ma iść do maty - rozgałęziony też na tą 2 pinową wtyczkę, czarno/biały cienki - ma iść do maty, brązowo/żólty ma iść do maty i być rozgałęziony na wtyczkę 2 pinową
załączam fotki
załączam fotki
Wlasnie doszły do mnie te maty. Czyli rozumiem ze ta wtyczke czarną wielopinowa wogóle odcinam?? Powiedz mi jeszcze po co zostawiac ta wtyczke 2-pinowągreg pisze:rozetnij izolację pomiędzy zieloną a tą wielopinową wtyczką - muszą zostać kable - brązowy - ma iść do maty - rozgałęziony też na tą 2 pinową wtyczkę, czarno/biały cienki - ma iść do maty, brązowo/żólty ma iść do maty i być rozgałęziony na wtyczkę 2 pinową
(Na fotel idą 2 maty oparcie i siedzisko) takze musze je polączyc ze sobą równolegle - tak??
- zbyszekm80
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 22:11
- Lokalizacja: Bielsko Biała
mr.mark pisze:Wlasnie doszły do mnie te maty. Czyli rozumiem ze ta wtyczke czarną wielopinowa wogóle odcinam?? Powiedz mi jeszcze po co zostawiac ta wtyczke 2-pinowągreg pisze:rozetnij izolację pomiędzy zieloną a tą wielopinową wtyczką - muszą zostać kable - brązowy - ma iść do maty - rozgałęziony też na tą 2 pinową wtyczkę, czarno/biały cienki - ma iść do maty, brązowo/żólty ma iść do maty i być rozgałęziony na wtyczkę 2 pinową
(Na fotel idą 2 maty oparcie i siedzisko) takze musze je polączyc ze sobą równolegle - tak??
kupowałeś u dino124 na allegro?? tez mam zamiar kupic - jak dlugo czekales na towar??
i czy podlaczyles juz mate??
VW Bora V5 Rules :)
ostatni raz tłumacze - jeśłi ktoś znowu zada głupie pytanie koniec z odpowiedziami:Kamel pisze:Mógłby mi ktoś powiedzieć który kabel jest który? Tzn. który to +12V, który -12V, a który to sygnał zagrzania maty?
brązowy masa - jest potrzeba do grzani ai dla czujnika nagrzania maty
brązowo/żólty - jest to +12V - potrzebne do nagrzani maty
czarno/biały - powrót z czujnika nagrzania
jeśli masz 2 identyczne maty tj obie są z siedzisk a a jedną chcesz wykorzystać jako oparcie możesz połączyć równolegle masę - brązowy i +12V brązowo/żółty natomiast jeśli chcesz żeby obie maty nie działały jak jedna się spali - łączysz szeregowo
[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 10:14 pm ]
p.S. dziękuję moderatorowi za usunięcie pytań na które odpowiedzi były powyżej
greg dzięki serdeczne Właśnie nie mogłem nigdzie znaleźć opisu konkretnie tych mat, a nie chciałem nic spierdzielić.greg pisze:ostatni raz tłumacze - jeśłi ktoś znowu zada głupie pytanie koniec z odpowiedziami:
brązowy masa - jest potrzeba do grzani ai dla czujnika nagrzania maty
brązowo/żólty - jest to +12V - potrzebne do nagrzani maty
czarno/biały - powrót z czujnika nagrzania
jeśli masz 2 identyczne maty tj obie są z siedzisk a a jedną chcesz wykorzystać jako oparcie możesz połączyć równolegle masę - brązowy i +12V brązowo/żółty natomiast jeśli chcesz żeby obie maty nie działały jak jedna się spali - łączysz szeregowo
A jeszcze pytanie troszkę z innej beczki, w sumie tak z ciekawości.. Na jakiej zasadzie działa grzanie dupsk w MK4?
Chodzi mi o te czujniki zagrzania mat. Czy po zagrzaniu przekaźnik w regulatorze grzania dostaje impuls i odcina grzanie czy jak to jest?
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Nie wiem jak u innych, ale w moim MK4 regulator grzania jest elektroniczny, ten w desce rozdzielczej, na lewy lub/i prawy fotel. W matach jest spirala grzejna, w macie na siedzisku znajduje się termistor (rezystor reagujący na temperaturę), który połączony do regulatora odpowiednio włącza i wyłącza zasilanie grzałek, w zależności od ustawienia poziomu grzania. Elementem wykonawczym jest tranzystor mocy sterowany z dość skomplikowanego układu na scalakach.Kamel pisze:Na jakiej zasadzie działa grzanie dupsk w MK4?
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 14:12 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Możesz coś więcej napisać o tych wtyczkach? Czy one też są z ASO?greg pisze:4. wtyczki do mat - ja kupiłem takie - mój błąd i musiałem troszkę nożykiem rzeźbić
Byłem w ASO zamówiłem wtyczki jak kolega Kamel napisał:
- wtyczki do mat od strony wiązki (damskie): 191 972 703
i dowiedziałem się ze wycofano je w 98r. i zastąpiono nr 1J0 972 924. Jest to wtyczka 3 pinowa płaska. Mam już wszystkie inne graty i teraz taki zonk
greg, no facet z ASO miał rację. Wtyczkę od maty (tę zieloną) trzeba przerobić na 3 pinową płaską, czyli taką na jaką została ona wymieniona (zastąpiona w 98r.). Chociaż w Twoim opisie jest fotka wtyczki 6 pinowej, którą to musiałeś lekko nożykiem przerobić. Chodziło mi o tę właśnie wtyczkę. Ty chyba nie przerabiałeś wtyczki od strony maty?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 23 gości