Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Chyba tak zrobię, ale potrzebuję 100% pewności, że to podejdzie, nie chcę popłynąć znowu kilka stówek.
[ Dodano: 14 Lis 2009 10:52 ]
[ Dodano: 14 Lis 2009 10:52 ]
Nie czaje , a co to oznacza w praktyce?toffic pisze:(z danych jakie mam wynika, że zwrotnice z krzywym sworzniem mają większy ujemny promień zataczania)
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 11:50 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
zajrzyj na 4 stronę tego tematu.... tam właśnie pytałem się co kupić, żeby kasy nie wtopićDedi_S pisze:tak zrobię, ale potrzebuję 100% pewności, że to podejdzie, nie chcę popłynąć znowu kilka stówek.
spójrz sobie na każdego mietka jak skręci kołami na max'a wtedy zauważysz, że koło na dole jest bardziej schowane a u góry jest wypchnięte. Prościej pisząc to tak jakbyś miał kąty ustawione w plusie i zrobi się Tobie taka tatra jak będziesz miał koła skręcone na max'a. Dzięki temu promień skrętu jest mniejszy . Jak wyprostujesz koła to wszystko wraca do normy. O to pewnie toffic'owi chodziło.Dedi_S pisze:toffic napisał/a:
(z danych jakie mam wynika, że zwrotnice z krzywym sworzniem mają większy ujemny promień zataczania)
Nie czaje , a co to oznacza w praktyce?
mieszczą się bez problemu, no chyba że masz jakiś mega parapet, przy tym zawieszenie koła przy skręcie się "składają" jak w MeśkachDedi_S pisze:pierwsza opcja odpada bo koła nie będą mi się mieścić w nadkolach, a już mam zaklepane ranty.
nie o to, ujemny promień zataczania ma wpływ na siłe kręcenia kierownicą i reakcje siły podłużne, np wjeżdżajac na koleinyspójrz sobie na każdego mietka jak skręci kołami na max'a wtedy zauważysz, że koło na dole jest bardziej schowane a u góry jest wypchnięte. Prościej pisząc to tak jakbyś miał kąty ustawione w plusie i zrobi się Tobie taka tatra jak będziesz miał koła skręcone na max'a. Dzięki temu promień skrętu jest mniejszy . Jak wyprostujesz koła to wszystko wraca do normy. O to pewnie toffic'owi chodziło.
tylko Dedi_S ma już tarcze pod krzywy sworzeń jak zrozumiałem, które nie podchodzą do zwrotnic "prostych"marcinas1983 pisze:a według mnie opcja nr. 2 będzie tańsza... bo kupuje tylko zwrotnice i składa wszystko na swoich byłych częściach od mk2
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Tarcze mam od g60 bo są 4x100 więc chyba nie będzie problemu.
Z MK3 GTI chcę zostawić same jarzma i zaciski, klocki i tarcze są od g60 więc jak kupie zwrotnice Mk3 od zwykłego 1,8 z piastami to wszystko poskładam? Mam już 2 propozycje na takie zwrotnice.
Opony na alusach mam 195/50r15 i jak dobrze pamiętam to felgi 7,5 cala Nie wiem jakie ET. Obawiam się że mogą być problemy z tymi 2,5 centymetrami
Przy wymianie wachaczy pozostanie problem haczącej półośki o komorę silnika (w Mk3 GTi są chyba dłuższe niż u mnie).
Z MK3 GTI chcę zostawić same jarzma i zaciski, klocki i tarcze są od g60 więc jak kupie zwrotnice Mk3 od zwykłego 1,8 z piastami to wszystko poskładam? Mam już 2 propozycje na takie zwrotnice.
Opony na alusach mam 195/50r15 i jak dobrze pamiętam to felgi 7,5 cala Nie wiem jakie ET. Obawiam się że mogą być problemy z tymi 2,5 centymetrami
Przy wymianie wachaczy pozostanie problem haczącej półośki o komorę silnika (w Mk3 GTi są chyba dłuższe niż u mnie).
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:37 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Może przy wymianie wachaczy nie haczy (nie czuję gdy rymuję), bo u mnie nie dało się skręcać. Jeszcze jest kwestia, że zwrotnice od Mk3Gti są o wiele wyższe i przód podniesie się o tyle ile sprężyny obniżają tak na oko to ze 4 cm. No ale można to przebolećtoffic pisze:nic nie haczy, wszystko pasuje jakby z fabryki było
.toffic pisze:a to w takim razie tylko opcja zmiany zwrotnic
Więc i tak nie mam wyjścia: zwrotnice i piasty do wymiany.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 15:04 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
W Vr-ach były 288 mm tarcze, choć z tego co wiem to nie zawsze. W g60 zawsze 280 mm. Mam jeszcze luzem jarzma od Mk3 GTi (ABF) pod tarcze 280 mm i mogę je zmierzyć jak coś, do czasu jak nie zamontuję (jak przyjdą odpowiednie zwrotnice to już w sobotę). Z wyglądu wszystkie są takie same, ale zapewne będą różnić sie wymiarami.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 19:45 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
- Wrobel Gda
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
ale 288 to juz tarcza gruba na 25mm i występuje w zasadzie wyłacznie w rozstawie 5x100
na 4 sruby to dobra alternatywa jest girling 60 dwutłoczkowy siada na zwrotnice mk3 PnP na tarcze 280/22
w razie czego mam obydwa typy zacisków w komplecie z jarzmami i klockami do opchnięcia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278789
na 4 sruby to dobra alternatywa jest girling 60 dwutłoczkowy siada na zwrotnice mk3 PnP na tarcze 280/22
w razie czego mam obydwa typy zacisków w komplecie z jarzmami i klockami do opchnięcia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278789
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
No i zestawik założyłem, potwierdzam że do założenia 280 na przód do MK2 przy zachowaniu 4x100 trzeba mieć:
Pierwsza opcja: wszystko z Mk2 G60 tj. zwrotnice, piasty, tarczez, zaciski itd. - ciężko zdobyć, a jak się już trafi to b. drogo
Druga opcja (tą mam u siebie): zwrotnice i piasty 4x100 ze "zwykłej" Mk3 1,8 lub TDi (90hp), tarcze 280 z G60 Mk2, zaciski i jarzma z MK3 GTI (ABF), klocki do tych tarcz (takie same w G60 i ABFie) i z 4 godziny zapasu jeśli robi się samemu, bez wymiany łożysk. Jeśli dobrze się poszuka to wychodzi to o wiele taniej niż pierwsza opcja.
[ Dodano: 24 Lis 2009 08:17 ]
Aha u mnie nie trzeba było zmieniać przewodów, bo z Mk3 były za długie.
Pierwsza opcja: wszystko z Mk2 G60 tj. zwrotnice, piasty, tarczez, zaciski itd. - ciężko zdobyć, a jak się już trafi to b. drogo
Druga opcja (tą mam u siebie): zwrotnice i piasty 4x100 ze "zwykłej" Mk3 1,8 lub TDi (90hp), tarcze 280 z G60 Mk2, zaciski i jarzma z MK3 GTI (ABF), klocki do tych tarcz (takie same w G60 i ABFie) i z 4 godziny zapasu jeśli robi się samemu, bez wymiany łożysk. Jeśli dobrze się poszuka to wychodzi to o wiele taniej niż pierwsza opcja.
[ Dodano: 24 Lis 2009 08:17 ]
Aha u mnie nie trzeba było zmieniać przewodów, bo z Mk3 były za długie.
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
jest tylko jedno ale. zacisk z s2 jest na tarcze 276 a nie 280. Warto przed założeniem stoczyć lekko tarcze od G60 po potrafią zablkkować się w zacisku po rozgrzaniu.cowboy pisze:na 4 sruby to dobra alternatywa jest girling 60 dwutłoczkowy siada na zwrotnice mk3 PnP na tarcze 280/22
[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 14:55 ]
najtańsza opcja wychodzi gdy szuka się zacisków z Passata B3 VR6. Ja za swoje dałem 40 PLN za sztuke =] na allegro.Dedi_S pisze:zaciski i jarzma z MK3 GTI (ABF),
ja akurat miałem wcześniej hamulce 256 tak więc mi podeszły moje, ale z tego co rozglądałem się na allegro to najtańsze są wyciągnięte z Seata (Ibiza, Cordoba, Toledo I)Dedi_S pisze:zwrotnice ze "zwykłej" Mk3 1,8 lub TDi (90hp)
taki paradoks =]. Mimo, że części te same to cena zależy od tego skąd wyciągnięte =]Dedi_S pisze:ciężko zdobyć, a jak się już trafi to b. drogo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości