Jakie paliwo?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sie 11, 2009 17:40

pelton1985 pisze:1.OT z uwagi na to, że do PD nie leje się opału :bigok: a, że Ty lejesz to wyjątek
2.OT z uwagi na to, że kolega się pyta o paliwo a nie opał do swojego mkV

EOT ok? :grin:
1. każdy może lać to co uznaje za słuszne :bigok:
2. OP to też paliwo ON tyleże barwione i to wszystko

EOT



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt sie 11, 2009 18:26

mettenos pisze:2. OP to też paliwo ON tyleże barwione i to wszystko
takie stwierdzenie jest bardzo płytkie, bez wejścia w szczegół

denaturat też alkohol tylko barwiony i to wszystko buhehehe :rotfl: ---> tą metodą potwierdzam Ci dokładnie, że to półśrodek nie wskazany do PD tak samo jak spożywanie przez ludzi dykty :hmm: , oczywiście jedno i drugie już było praktykowane tylko z jakim skutkiem ( odnosimy się do PD lub ludzkiego zdrowia )
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 18:30 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sie 11, 2009 19:20

pelton1985 pisze: tą metodą potwierdzam Ci dokładnie, że to półśrodek nie wskazany do PD tak samo jak spożywanie przez ludzi dykty :hmm: , oczywiście jedno i drugie już było praktykowane tylko z jakim skutkiem ( odnosimy się do PD lub ludzkiego zdrowia )
a miało być EOT!!! Kolego za stary jestem już, abyś musiał mi prawić morały - jestem niereformowalny :bigok: Mam serdecznego kolegę w rafinerii LOTOSU w Gdańsku i wiem że OP wychodząc z "taśmy produkcyjnej" niczym się nie różni od zwykłego ON a to że hurtownicy kombinują i dolewają różnych świństw to już inna bajka. I naprawdę nie musisz mi podawać porównań do "dykty" bo nie ma to żadnego związku. Jeszcze raz powtarzam, za dużo mam doświadczenia w jeżdżeniu na opale, aby mieć powody do jego krytykowania. Nie interesuje mnie kogoś zdanie "bo podobno.. bo oni mówią..." powiem z przekorą - ja wiem lepiej. Niejedne pompki wysiadały wcześniej niż w moim choć tankowali tylko i wyłącznie na markowych stacjach. Naprawdę absolutnie nikogo nie namawiam do tankowania OP - po prostu opisuję tylko swoje (pozytywne) doświadczenia. I naprawdę nie wciskaj mi "że wiesz lepiej" bo nie wiesz, gdyż nie masz zdania, bo nie tankowałeś

a jeżeli mi nie wierzysz, to zapraszam za kilka dni do siebie gdzie pokażę ci co leję i jak się na tym sprawuje samochód. Pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 19:21 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



serviusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sie 04, 2009 19:41
Lokalizacja: Wielun

Post autor: serviusz » sob lis 14, 2009 01:15

Hejka

Mettenos mam pytanko ile juz zrobiles na opale w swoim TDI PD, wczesniej mialem golfa z silnikiem AFN 150 000 na orenzadzie pyknąlem i silnik chodzil jak igielaka bez zajakniec choc tez miale obawy ale w koncu przestalem sluchac "innych" zaryzykowałem i opłacało sie, tak jak mowiłeś "inni" lali sprawdzonie paliwko i pompy trafiało :) widze ze masz doswiadczeni w tym temacie na PD, powiedz ile juz na opale smignołes ja ma golfa na silniku AJM PD i tez sie przymierzam do orenzady :)

Pozdro
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 01:18 przez serviusz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » sob lis 14, 2009 03:43

ja jestem zdania ze jak stac mnie na golfa V to stac mnie na dobre paliwo. mam golfa III 1z poki co i nauczylem sie tankowac na stacjach w srodku miast bo tam najmniejsze ryzyko oszustwa. tankowalem na BP,ORLEN,itp. byly to cpny przy trasach i autostradach. zawiodlem sie nie raz. wieksze spalanie przykapcanie spadek mocy nierowna praca silnika itp. zrobilem test. zatankowalem ON ulti przy drodze szybkiego ruchu i kopcil nie palil 5l na 100km tylko okolo 6l na 100. zatankowalem na BP w katowicach blizej centrum i o niebo lepiej. spalanie spadlo do 5,2 na 100km lepsza praca silnika nie zamula. nie kopci po nocnej przerwie. pompiaz zalecil mi co piate tankowanie do pelna dolac 200 lub 300ml oleju mixol w celu zwiekszenia smarowania pompy i wtryskow a po 50tys.km 500ml nafty na pelny bak zeby przeczyscic silnik.tego sie trzymam i jest bardzo,bardzo dobrze. mam 675 tyz.przejechane. moral taki zeby trzymac sie cpnow w centrum miast jak takich przytrasowych bubli. zbesztajcie,wysmiejcie mnie ja wiem swoje i mam swoje zdanie na ten temat. idealnej ropy nigdy w zyciu w polsce nie zobaczymy czy benzyny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! patent z olejem mixol i nafta rowniez dobry na pompki.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » sob lis 14, 2009 10:52

Pozwolę sobie zacytować kolegę z klubu OCP :
gebek pisze:Podjezdzam dzisiaj na stacje BP...a co stac mnie i widze cysterne bez
oznaczen z ktorej ma byc zlewane paliwo do zbiornikow.
Stanalem przy dystrybutorze obok , patrze co gosc robi i zaczynamy konwersacje ....
oczywiscie na wysokim poziomie
Pytam sie go czy jest mozliwosc pomylki w zrzucie paliwa np.zamiast zwyklego ON
wleje Ultimate,lub na odwrot.
Facet ukazal braki w uzebieniu i stwierdzil,ze przeciez wie co mu leja do zbiornika.
To oznacza ,ze w tej samej cysternie raz wiezione jest zwykly ON,raz Ultimate...resztki
sie mieszaja .
Poza tym spytalem sie skad przywiozl to paliwo.
Uslyszlem,ze w okolicach Warszawy sa dwie stacje przelewowe...Mosciska i Emilianow.
Do obu jest doprowadzone paliwo rurociagiem z Orlenu,a do Emilianowa dodatkowo
jest dowozone pociagiem z Lotosu z Gdanska.
Potem jest rozlewane do wszystkich cystern i rozwozone na wszystkie stacje bez znaczenia jakie
maja logo.
Facet sie smial opowiadajac mi historie kierowcy,ktory mu dumnie opowiadal jak jego furak
zapieprza na paliwie z BP,a jak kiepsko na paliwie z Auchan.
A on sie smieje i mowi,ze godzine temu zrzucal to paliwo na Aucheanie...i dodaje
''ludzie sa naiwni,to jest jeden hu...gdzie tankujesz,dostajesz to samo...tylko w innej cenie''
Wiec sie go pytam,a co z paliwami typu Ultimate...tez sciema.
Gosc odpowiada,ze nie...w trakcie nalewania paliwa do cysterny,komputer dodaje z dodatkowego
zbiornika uszlachetniacze...dodatki w ilosci okolo 6l,na cysterne.
Zapomnialem sie spytac,czy rozne firmy maja rozne dodatkowe zbiorniki z tymi dodatkami,np.
Shell,BP,Orlen i sa konkretnie wlewane do danych cystern jadacych na dane stacje.
Ale jak znam zycie,jest to najprawdopodobniej ten sam dodatek i lany jest do wszystkich
firm a marketingowo nazywa sie te paliwa roznie.
V-power,Ultimate,Verwa....itd.

wniosek...jezeli zapomnimy,o malych stacjach,na zadupiach...gdzie dzieja sie dziwne rzeczy,albo i nie to tankujac zwykle paliwo...wszedzie dostajemy to samo i nalezy kierowac
sie cena,lub sympatia do ladnej pani w shopie.
Jezeli chcemy zrobic cos dobrego,dla naszego silnika,to tankujemy paliwa uszlachetnione...i mysle
osobiscie,ze bez znaczenia,pod jakim logo....prawdopodobnie jest to takze to samo paliwo,i
tu tez nalezy sie kierowac preferencjami jak wyzej .
Caly ten wywod nie dotyczy V-power racing,ktory jako jedyny,jest sprowadzany z Niemiec...podobno
BTW, ze względu na wieloletnie pozytywne doświadczenia, tankuję na stacjach STATOIL :bajer:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lis 14, 2009 14:25

Zalałem ostatnio shela Wi-Połer w lublinie i muszę powiedzieć że klapa totalna, dym i klepanie wtrysków - zagramaniczne paliwo, super dotatki GTL - jasne :? To samo na bp jak się trafi to się pojedzie, jak nie to nie, ostatnio za 30 zł ledwo co 100km zrobiłem na trasie - porażka.
Po ponownym tankowaniu w Radzyniu na zwykłej prywatnej, ale zaufanej stacji aż miło patrzeć jak auto zasuwa.

Ja wolę tankować tam, gdzie wiem, że właściciel nie miesza co pięć minut dostawcami i bierze paliwo z coraz to innego źródła, lub, że napbrali pełne zbiorniki i stoi to nie wiadomo ile czasu, na mniejszej nie koncernowej stacji często właściciel jest na miejscu, można pogadać, a i pokłócić się jest z kim jak coś nie pójdzie po twojemu, a nie patrzeć się na świecące szyldy i głupie reklamy w AutoŚwiecie i lać badziew po zawyżonej cenie.

Jakby ktoś z okolic Lublina podpowiedział gdzie tankować był byłbym wdzięczny.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:27 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » sob lis 14, 2009 16:47

ArtX pisze:Podjezdzam dzisiaj na stacje BP...a co stac mnie i widze cysterne bez
oznaczen z ktorej ma byc zlewane paliwo do zbiornikow.
Stanalem przy dystrybutorze obok , patrze co gosc robi i zaczynamy konwersacje ....
oczywiscie na wysokim poziomie
Pytam sie go czy jest mozliwosc pomylki w zrzucie paliwa np.zamiast zwyklego ON
wleje Ultimate,lub na odwrot.
Facet ukazal braki w uzebieniu i stwierdzil,ze przeciez wie co mu leja do zbiornika.
To oznacza ,ze w tej samej cysternie raz wiezione jest zwykly ON,raz Ultimate...resztki
sie mieszaja .
Poza tym spytalem sie skad przywiozl to paliwo.
Uslyszlem,ze w okolicach Warszawy sa dwie stacje przelewowe...Mosciska i Emilianow.
Do obu jest doprowadzone paliwo rurociagiem z Orlenu,a do Emilianowa dodatkowo
jest dowozone pociagiem z Lotosu z Gdanska.
Potem jest rozlewane do wszystkich cystern i rozwozone na wszystkie stacje bez znaczenia jakie
maja logo.
Facet sie smial opowiadajac mi historie kierowcy,ktory mu dumnie opowiadal jak jego furak
zapieprza na paliwie z BP,a jak kiepsko na paliwie z Auchan.
A on sie smieje i mowi,ze godzine temu zrzucal to paliwo na Aucheanie...i dodaje
''ludzie sa naiwni,to jest jeden hu...gdzie tankujesz,dostajesz to samo...tylko w innej cenie''
Wiec sie go pytam,a co z paliwami typu Ultimate...tez sciema.
Gosc odpowiada,ze nie...w trakcie nalewania paliwa do cysterny,komputer dodaje z dodatkowego
zbiornika uszlachetniacze...dodatki w ilosci okolo 6l,na cysterne.
Zapomnialem sie spytac,czy rozne firmy maja rozne dodatkowe zbiorniki z tymi dodatkami,np.
Shell,BP,Orlen i sa konkretnie wlewane do danych cystern jadacych na dane stacje.
Ale jak znam zycie,jest to najprawdopodobniej ten sam dodatek i lany jest do wszystkich
firm a marketingowo nazywa sie te paliwa roznie.
V-power,Ultimate,Verwa....itd.

wniosek...jezeli zapomnimy,o malych stacjach,na zadupiach...gdzie dzieja sie dziwne rzeczy,albo i nie to tankujac zwykle paliwo...wszedzie dostajemy to samo i nalezy kierowac
sie cena,lub sympatia do ladnej pani w shopie.
Jezeli chcemy zrobic cos dobrego,dla naszego silnika,to tankujemy paliwa uszlachetnione...i mysle
osobiscie,ze bez znaczenia,pod jakim logo....prawdopodobnie jest to takze to samo paliwo,i
tu tez nalezy sie kierowac preferencjami jak wyzej .
Caly ten wywod nie dotyczy V-power racing,ktory jako jedyny,jest sprowadzany z Niemiec...podobno


to jest prawda, tylko jest jedna sprawa gdyż nie wiadomo co się dzieje z paliwem na stacji, wolę zatankować na znanej stacji zawsze to jakaś gwarancja że te paliwo nie jest trefnie rozcieńczone, tankowałem na Auchan i w Lotosie i powiem że w Auchan mają lepsze paliwo heh a bp ult i sh vpower tak samo silnik sie zachowuje, na zwykłym on ciut gorzej, mam zabrudzony nastawnik także odczuwam to jakie paliwo zalewam :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 16:59 przez Mako, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości