Co pierwsze chip tunning czy tunning mechaniczny silnika??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Co pierwsze chip tunning czy tunning mechaniczny silnika??
Witam
Mam Golf IV 1.9 tdi 110 km, chce zrobić tunning mechaniczny i chip tunning, tylko nie wiem za bardzo od czego zacząć.
znalazlem firme co robi chipa za 1850zl, co daje 35 km i zmniejsza spalanie średni o 1l/100.
Czy warto tyle dać?
Może dostane jakieś poraady co, jak i gdzie.
Dzięki
maniek
Mam Golf IV 1.9 tdi 110 km, chce zrobić tunning mechaniczny i chip tunning, tylko nie wiem za bardzo od czego zacząć.
znalazlem firme co robi chipa za 1850zl, co daje 35 km i zmniejsza spalanie średni o 1l/100.
Czy warto tyle dać?
Może dostane jakieś poraady co, jak i gdzie.
Dzięki
maniek
trochę drogo liczą (jeśli chodzi o samego czipa bez uprzednich modyfikacji mechanicznych to około 1000-1200 zł), wszystko zależy w jaką moc celujesz, jeśli powyżej 140 KM to możesz np. we własnym zakresie zakupić wydajniejsze wtryskiwacze (216 lub 230 + zmiana pompy wtryskowej na pompę "11-tkę", własny montaż FMIC - wtedy wyjdzie taniej - u tunera za montaż FMIC około 2 tyś. PLN + zmiana na turbinę np. z silnika ASZ lub ARL lub BPX itd. - uważam, że lepiej przygotować osprzęt pod większą moc - jeśli w jakieś większe konkrety celujesz i z tym osprzętem od razu do tunera aby za jednym razem mógł dobierać odpowiednio mapy do przewidzianych docelowo modyfikacji mechanicznych niż potem ciągle coś zmieniać w osprzęcie i robić pod te zmiany korekty w oprogramowaniu ECU.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 14:21 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- michalc696
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
- Lokalizacja: Orońsko
Silniki TDI na pompowtryskach mają moce kolejno 101, 115, 130 i 150 KM, jeśli masz 110 to jest ona na pompie. Oznaczenie trzyliterowe silnika masz na wlepie w bagażniku pod pokrywą, lub na plastikowej obudowie rozrządu w komorze silnika
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 16:52 przez michalc696, łącznie zmieniany 1 raz.
zawsze to będę powtarzał ale są jeszcze silniki PD o mocy 90 KM również na pompowtryskiwaczach, które mają oznaczenie "ANU" - często stosowane w Sharanie, Galaxy i Alhambrze ale również i w Golfie Mk4 przez jakiś rok czasu 1999-2000 a co ciekawe to silniki ANU posiadają zwykłą turbosprężarkę z zaworem upustowym taką samą jak silniki VP o oznaczeniu AGR (90 KM). michalc696 podał miejsca gdzie występują oznaczenia tych silników ale, moim zdaniem, oznaczenie silnika najlepiej sprawdzić na bloku silnika gdyż nie rzadko zdarzają się swapy (czyli podmianki oryginalnych silników na inne-mocniejsze i wtedy oznaczenia na wlepie i nalepce pokrywy rozrządu są o du..pę roztrzaść - gdyby ktoś był zainteresowany to miejsce pola numerowego na silnikach TDI są podane w moich linkach i zainteresowani znajdą je na stronie www.image.google.com pod hasłem "Sztomel" lub w tematach z tym związanych na niniejszym forum".
[ Dodano: 11 Lis 2009 16:14 ]
Nie ma silników 110 KM na pompowtryskach w Mk4.
[ Dodano: 11 Lis 2009 16:14 ]
Nie ma silników 110 KM na pompowtryskach w Mk4.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Prawdopodobnie jest to VP - czyli pompa i wtryski - poznasz go po pompie z której wychodzą przewody do 4 wtrysków...Maniek245 pisze:to co wiem to 1.9 TDI 110KM 1999r. i jest na pompowtryskiwaczach.
o 850 za drogo...Maniek245 pisze:znalazlem firme co robi chipa za 1850z
z nowego AHFa powstaje 145KMManiek245 pisze:co daje 35 km
w twoim przypadku licz na jakieś 20 KM więcej...
Seria będzie mieć około 120 KM więc powstaną okolice 140 KM i 300Nm
Załóżmy że przy zachowaniu stylu jazdy spalanie spadnie... ale nie o litr.Maniek245 pisze:zmniejsza spalanie średni o 1l/100.
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
jaki dzwiek?
tylko turbinka głośniej pracuje i to nie zawsze
jak masz pewność ze jest ok to zostaw a jak nie to won go
jak wszystko zrobione z głową i stosujesz sie do 10 zasad jazdy gnojownikiem to nie zmienia sie, a jak już to nie zauważysz tego
myśle ze po 7latach eksploatacji ten samochod napewno nie bedzie nalezal do ciebie
tylko turbinka głośniej pracuje i to nie zawsze
jak masz pewność ze jest ok to zostaw a jak nie to won go
jak wszystko zrobione z głową i stosujesz sie do 10 zasad jazdy gnojownikiem to nie zmienia sie, a jak już to nie zauważysz tego
myśle ze po 7latach eksploatacji ten samochod napewno nie bedzie nalezal do ciebie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości