Elektryczne szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Elektryczne szyby

Post autor: Bartosz85 » pt lis 06, 2009 20:46

Jak sprawdzić czy podnosniki elektrycznych szyb działają?? Wystarczy podpiąć akumlator do przewodów wystających z silniczków?? Jeżeli podepne + - to bedzie działało w jedna strone a jezeli podepne na odwrót - + to bedzie działało w drugą strone?? Z sinliczka wychodzą 2 kabelki, przełączniki mają 6 pinów. Narysuje mi ktoś rysunek połączenia akumlator (+, -) --> przełącznik (6 pinów) --> silniczek (2 kabelki)?? Bede bardzo wdzięczny. Widziałem juz gdzies na tym forum taki temat ze schematem ale teraz nie moge go znalesc. Z gory dzieki za odp.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pt lis 06, 2009 21:19

Jezeli posiadasz wiazke drzwiowa to podpinasz ja pod silnik. Plus podajesz na czerwono-zolty (gryby kabel) i na bialo-czarny (masa wiadomo brazowy) i teraz naciskajac guzior powinno ruszyc:).
Ostatnio zmieniony pt lis 06, 2009 21:19 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.



Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartosz85 » pt lis 06, 2009 22:15

Wszystko co posiadam to podnosniki i przyciski. Kable poprowadze sam tylko nie wiem jak to wszystko podłączyć.
Ostatnio zmieniony pt lis 06, 2009 22:15 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 06, 2009 22:56

Rozumiem, ze chodzi o podnośniki z Polo? Jeżeli wystają tylko dwa kable, to zrób tak, jak piszesz.



Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartosz85 » pt lis 06, 2009 23:10

Tak chodzi o podnosniki do polo 6n. Czyli jeden problem rozwiązany. Kto wie jak je podłączyć?? Na 100% widziałem już na tym forum schemat tego połączenia ale nie moge znaleść. Jeśli ktoś przerabiał temat prosze o pomocniczy opis lub schemacik.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 06, 2009 23:12

No ale tam podłącza się dwa przewody, czy więcej? Jak dwa, to instalacja taka sama, jak w golfie mkII.



Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartosz85 » pt lis 06, 2009 23:30

Tak jak pisałem wczesniej: podnośniki maja 2 przewody a przełączniki 6 pinów. Potrzebuje schemat jak podlaczyc akumulator do przelacznikow i dalej przelaczniki do podnośników ponieważ nie mam fabrycznej instalacji i chce ją położyć sam. Jesli ktos wie jak połaczyć:

+ - (akumulator)

| | | | | | (6 pinów przełącznika)

| | (2 kable w podnośniku)

to prosze o pomoc. Ewentualnie jeszcze miedzy aku. a przełącznik mozna wstawić bezpiecznik i przekażnik.
Przełączniki takie:
http://allegro.pl/item773584541_przelac ... ibiza.html
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 00:08 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 4 razy.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » sob lis 07, 2009 00:29

Hmm wydaje mi sie ze to bedzie tak:

Lewe piny Srodkowe Prawe piny
Otwieranie Zasilanie Zamykanie

Masa szyby Masa z aku Masa szyby

Plus szyby Plus z aku Plus szyby


I teraz jak nacisniesz no to odpowiednie styki sa zwierane ze soba i dziala:P

Najlepiej wez miernik i zmierz gdzie pojawia sie przejscie kiedy nacisniesz dany przycisk.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 00:30 przez Mavrick, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lis 07, 2009 12:23

Mavrick, dokładnie tak,środkowe piny do silniczka,górne i dolne to zasilanie,jeśli działa na odwrót to wystarczy zamienić bieguny.



Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartosz85 » sob lis 07, 2009 12:35

z tego ca ja zrozumiałem to srodkowe to (masa i plus z aku). W mojej glowie po tych

Obrazek

jesli sie myle to mnie poprawcie.

Na tym forum znalazłem tez takie połączenie (teraz nie moge znaleść tego tematu :/):

Obrazek

sam juz nie wiem które jest ok i czy to bedzie działać
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 12:56 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 4 razy.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lis 07, 2009 13:04

Bartosz85 pisze:z tego ca ja zrozumiałem to srodkowe to (masa i plus z aku).
Srodkowe to silniczek,reszta to zasilanie



Bartosz85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 08, 2008 01:08
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartosz85 » czw lis 12, 2009 00:42

Ok wiem juz prawie wszystko. +12 wezme ze stacyjki (po przekreceniu kluczyka, chyba czarny kabelek) założe na nim bezpiecznik, co do przełączników wezme miernik i zobacze co sie z czym zwiera przy naciskaniu. Wie ktos moze jeszcze jak w to wszystko wpiac przekaźnik?? Co sie stanie jak nie założe przekaźnika?? Jak szyba zamknie sie do końca i szybko nie puszcze przełącznika, albo coś ją zablokuje to spali sie bezpiecznik czy cos gorszego??
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 00:45 przez Bartosz85, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam Bartosz

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw lis 12, 2009 09:19

Bartosz85 pisze:Co sie stanie jak nie założe przekaźnika?? Jak szyba zamknie sie do końca i szybko nie puszcze przełącznika, albo coś ją zablokuje to spali sie bezpiecznik czy cos gorszego??
- spali się bezpiecznik, jak się zablokuje, ale po jakimś czasie dopiero.

[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 08:20 ]
A przekaźnik służy do odciążenia styków stacyjki - bez niego szybciej padnie kostka stacyjki.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 09:20 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lis 12, 2009 09:23

Bartosz85, przekaźnik służy do tego żeby szyby pracowały tylko jak masz włączoną stacyjkę. Warto pomyśleć w twoim przypadku o bezpiecznikach polimerowych. ORI w starszych VW sie sprawdzały. Dodatkowo polimery w pewnym stopniu wyeliminują niebezpieczeństwo poważnego przycięcia kończyny szybą. :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 349 gości