Tarcze nacinane i wiercone-żywotnosć klocków?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tarcze nacinane i wiercone-żywotnosć klocków?
Niech ktoś mnie oświeci jak jest naprawdę.....
Na ile starcza klocek przy tarczy wierconej i nacinanej względem tarczy standardowej?
Prosze o odpowiedzi osoby jeżdzace na takim setupie a nie teoretyzowanie że to-że tamto
z góry dziękuję
Proszę o uwagi odnośnie pylenia,grzania,krzywienia tarcz itp czekam na obszerne info
Na ile starcza klocek przy tarczy wierconej i nacinanej względem tarczy standardowej?
Prosze o odpowiedzi osoby jeżdzace na takim setupie a nie teoretyzowanie że to-że tamto
z góry dziękuję
Proszę o uwagi odnośnie pylenia,grzania,krzywienia tarcz itp czekam na obszerne info
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 645
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
- Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
- Kontakt:
Witam, ja w swoim mk3 mam zestaw tarcze brembo max wentylowane nacinane niewiercone i klocki ferodo premier , zestaw założony bez żadnych modyfikacji układu, według mnie po przejechaniu na nich około 20 tys hamulec według mnie jest skuteczniejszy nie grzeje sie tak mocno, wczesniej miałem zwykłe tarcze niewentylowane więc może to dlatego. Klocki zużywają się tak samo ale za to jest lepsze odprowadzenie pyłu z klocków. Jedynym mankamentem tego zestawu jest to,że przy ostrym zhamowaniu z około 130 km/h lub więcej jest uczucie jakby tarcza była lekko krzywa bo są takie dziwne drgania, przy mniejszych prędkosciach tego nie ma. czytałem troche na forum i niektórzy użytkownicy brembo też to mają i ogólnie nie polecaja tych tarcz. ja ogólnie jestem zadowolony z tego zestawu .
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
ja w moim mk3 mam tarcze wentylowane nacinane ATE POWER DISC i do tego klocki textary hamowanie jest takie ze okulary z nosa spadają ale niestety klocki sie sypią bardzo szybko oststnio zmieniałem po 7000km odrazu dodam ze ja zmieniam klocki jak jest na nich jeszcze 3 mm okładziny bo wtedy juz przy mocniejszych hamowaniach zaczyna trzepać kierą jak założę nowe klocki tego problemu nie ma a co do dźwięków jakie wydają tarcze nacinane to słychać takie tyrkotanie przy hamowaniu zależy z jaką siłą sie hamuje najczęściej na zegarach mam 160km/ha czasem i więcej to też ma wpływ na zużycie klocków
sprawa wygląda tak
kupiłem nówki brembo wentylowane-gładkie po 5000-6000 km biją i musze je na coś wymienić ale....zastanawia mnie jedno czy warto zmienić na nacinane i wiercone? czy nadal stosowac tarcze standard
producentem tarcz w tym wypadku ma być MIKODA sprawdzona i za rozsądny hajs.....
nie chciał bym mieć wrazenia ,że sie coś mi mieli lub trze jak przy skończonych klockach...
tak ma wygladać tarcza
aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
kupiłem nówki brembo wentylowane-gładkie po 5000-6000 km biją i musze je na coś wymienić ale....zastanawia mnie jedno czy warto zmienić na nacinane i wiercone? czy nadal stosowac tarcze standard
producentem tarcz w tym wypadku ma być MIKODA sprawdzona i za rozsądny hajs.....
nie chciał bym mieć wrazenia ,że sie coś mi mieli lub trze jak przy skończonych klockach...
tak ma wygladać tarcza
aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 16:05 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
jak dobrze zahartujesz nowe tarcze to nie będą Ci biły - to napewnoFahoo pisze:aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
klocki - temat jak rzeka - jak jeździsz ostro to wiadomo że szybciej Ci się zużyją na tarczy nacinanej - przecież o to chodzi że jak jest gwałtowne hamowanie to tarcza ma za zadanie ścięcie jakiegoś tam ułamka milimetra klocka żeby hamowanie było efektywne i aby nie powstawał efekt aquaplaningu
a jak jeździsz ostro - to niestety szybko się zużywa i może lepiej zainwestować w profi komplet niż komuś z dupy zrobić garaż
sam zjechał już całe tarcze brembo max - dla mnie OK - polecam
teraz założyłem dla odmiany ATE power disc - nie czuje różnicy od poprzedniego kompletu
kilku kolegów założyło już te tarczy mikody z kącikaMK4 i narazie opinie pozytywne ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:34 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
wszystko fajnie kolego ale ten efekt co ty teraz napisałeś to chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni i nie ma to związku z hamulcamiKulon pisze:efekt aquaplaningu
a to dobre podoba mi sie i pewnie jest to prawdaKulon pisze:ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci
[ Dodano: 11 Lis 2009 19:52 ]
na kiepskich tarczach i kiepskich klockach wystepuje zjawisko FADINGu...ktore narasta lawinowo wraz ze wzrostem temperatury klocek-tarcza. Zjawisko polega na smarowaniu styku klocek-tarcza goracymi gazami ktore wydostaja sie z klocka;
na jedno wychodzi - grunt że rozumowanie miałem dobre - jest to takie uczucie jak naciskasz na hamulec a czujesz że wogóle nie hamujesz zwłaszcza po ostrej jeździe i hamowni to tak jak opona się zachowuje na głębokiej kałużytympy mechanik pisze:chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni
tympy mechanik czepiasz się słówek
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 21:40 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości