Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: markim321 » ndz lis 08, 2009 12:56

Witam. Ostatnio z ciekawości zajrzałem pod osłonę paska rozrządu aby sprawdzić w jakim jest stanie po 40tys km. Niestety jego widok mnie trochę zmartwił. W osłonie było trochę kłaków ze zmielonego paska i jego jedna krawędź, ta od strony osłony jest przetarta i postrzępiona. Na osłonie zobaczyłem ślad, gdzie pasek prawdopodobnie ocierał. Lecz nie jest on duży i nie jestem pewien czy to osłona mogła spowodować takie wytarcie.
Panowie dodaje 2 fotki tego co zobaczyłem, nie są one w najlepszej jakości ale coś tam widać... Co o tym myślicie? Wymieniać już stanowczo, czy może jeszcze trochę pojeździ?
Dalsza część paska wygląda ok, nie jest popękana.

Obrazek Obrazek



SiNi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt cze 30, 2009 09:34
Lokalizacja: prawie z Częstochowy

Post autor: SiNi » ndz lis 08, 2009 13:14

Ja bym wymienił i postarał się nieco osłonę odgiąć by kolejnego paska nie załatwić.

Ten pasek nie dość, że ma 40k km przebiegu to jeszcze został lekko uszkodzony. Nie ryzykuj. Pasek kosztuje dużo mniej niż robota silnika.


Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » wt lis 10, 2009 23:43

Witam. Pasek wymieniłem dzisiaj. Stary pasek ścięło mi o 5mm. Na osłonie są widoczne ślady tarcia. Nie wiem dokładnie co było przyczyna ale wydaje mi się że to mogła być wina napinacza, słyszałem też że takie ściąganie paska może powodować luz na kole pompy wtryskowej. Jak narazie pasek pracuje we właściwej pozycji ale to za krótko żeby coś stwierdzić.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lis 11, 2009 04:35

Prędzej bym powiedział giganie koła zebatego , zebatka może być trzaśnięta


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lis 11, 2009 08:10

Ja powiem tak-przerabiałem to :bajer: .
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy jest luz na wałku pompy wtryskowej.Jeżeli niema,to trzeba zdjąć dolną osłonę paska i sprawdzić luz na wałku pośrednim.w moim silniku,to właśnie ten luz robił "bubu" paskowi.Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
Chyba zrozumiale to opisałem :P ...

[ Dodano: 11 Lis 2009 07:14 ]
markim321 pisze:narazie pasek pracuje we właściwej pozycji
Tak,góra będzie pracować niemalże idealnie,ale spójrz jeszcze na koło wałka pośredniego,czy krawędź paska nie wysuwa się za krawędź koła :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 11, 2009 12:09

markim321, Sprawdź czy koło na wale nie "gibie" się.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » śr lis 11, 2009 15:25

Dzięki za rady. Czyli całkowicie mogę wykluczyć usterkę napinacza? Pytam dlatego że przy poprzedniej wymianie pasek był nie naruszony. Możliwe że w przeciągu 40 tkm pojawił się aż taki luz na którymś z kół powodujący ściąganie paska? Co do osłon to widoczne ślady tarcia były zarówno na dolnej jak i na górnej osłonie.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 11, 2009 15:30

Kiedyś miałem przypadek, że pasek był wadliwy i także był spychany na bok, ale u sibeie przyjrzyj się czy dolne koło niema bicia.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » śr lis 11, 2009 16:02

ojciec miał kiedyś tak 1zecie i okazało się, że szpilka od rolki prowadzącej była krzywa :blush:



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » pt sty 08, 2010 12:49

Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Jak wcześniej pisałem wymieniłem ten pasek, ale po ok 2 miesiącach pracy okazuje się że zewnętrzna krawędź paska jest nadal ścinana. Zaobserwowałem że pasek prawdopodobnie strzępi się o zewnętrzną krawędź napinacza. Wygląda to tak jakby pasek nie był naprowadzany idealnie na ten napinacz, tylko za bardzo przywierał do krawędzi zewnętrznej napinacza (jest tam takie małe koło pasowe z takimi jakby kołnierzami po bokach) Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono. Dodam że narazie postrzępienie nie jest widoczne, zaobserwowałem tylko czarny osad na obudowie w miejscu gdzie właśnie pracuje ten napinacz i na tej krawędzi paska widoczny jest paseczek włókna szklanego, z powodu wytarcia, na drugiej jego krawędzi jest guma i nie widać tzw. "zbrojenia paska".
Nie wiem co mam z tym zrobić, wykluczam już usterkę napinacza gdyż teraz na następnym efekt jest podobny. Co doradzacie Panowie?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt sty 08, 2010 17:23

A to sprawdzałeś
Michaś_1977 pisze:luz na wałku pośrednim
bo z tego
markim321 pisze:Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono
wynika że nie
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 17:25 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pt sty 08, 2010 18:57

ja bym obstawił na za mocno przycisnieta obodowe p[aska rozrzadu



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2010 21:31

markim321, w poprzednim poscie,wyłożyłem Ci kawę na ławę i dodałem,że przerabiałem ten problem...
Tymczasem wychodzi na to,że wszystko sprawdziłeś oprócz tego co powinieneś...
woojas25 pisze:ja bym obstawił na za mocno przycisnieta obodowe p[aska rozrzadu
woojas25, a nie sądzisz,że byłoby to widać na obudowie?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » pt sty 08, 2010 21:57

Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
No dobrze, dzięki za sugestie, ale u mnie zauważyłem że pasek strzępi się o krawędź napinacza, położenie paska na kole zębatym wałka rozrządu jest prawidłowe, wszystko chyba wskazuje na to że koło zębate wału korbowego ściąga pasek w kierunku osłony. być może puszcza tam ten nieszczęsny klin. Być może że też jak wspomniałeś kolego może też być winny wałek pośredni. Czy wymiana koła zębatego wraz z kołem pasowym i wałkiem pośrednim to duży wydatek? Oraz co się z tym wiąże?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości