Tarcze nacinane i wiercone-żywotnosć klocków?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Tarcze nacinane i wiercone-żywotnosć klocków?

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 12:28

Niech ktoś mnie oświeci jak jest naprawdę.....
Na ile starcza klocek przy tarczy wierconej i nacinanej względem tarczy standardowej?
Prosze o odpowiedzi osoby jeżdzace na takim setupie a nie teoretyzowanie że to-że tamto
z góry dziękuję

Proszę o uwagi odnośnie pylenia,grzania,krzywienia tarcz itp czekam na obszerne info


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » śr lis 11, 2009 13:22

Witam, ja w swoim mk3 mam zestaw tarcze brembo max wentylowane nacinane niewiercone i klocki ferodo premier , zestaw założony bez żadnych modyfikacji układu, według mnie po przejechaniu na nich około 20 tys hamulec według mnie jest skuteczniejszy nie grzeje sie tak mocno, wczesniej miałem zwykłe tarcze niewentylowane więc może to dlatego. Klocki zużywają się tak samo ale za to jest lepsze odprowadzenie pyłu z klocków. Jedynym mankamentem tego zestawu jest to,że przy ostrym zhamowaniu z około 130 km/h lub więcej jest uczucie jakby tarcza była lekko krzywa bo są takie dziwne drgania, przy mniejszych prędkosciach tego nie ma. czytałem troche na forum i niektórzy użytkownicy brembo też to mają i ogólnie nie polecaja tych tarcz. ja ogólnie jestem zadowolony z tego zestawu .



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 11, 2009 13:50

Ja zauważyłem 20% szybsze ścieranie klocków. Przy hamowaniu z dużych prędkości jest głośno.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr lis 11, 2009 15:24

ja w moim mk3 mam tarcze wentylowane nacinane ATE POWER DISC i do tego klocki textary hamowanie jest takie ze okulary z nosa spadają ale niestety klocki sie sypią bardzo szybko oststnio zmieniałem po 7000km odrazu dodam ze ja zmieniam klocki jak jest na nich jeszcze 3 mm okładziny bo wtedy juz przy mocniejszych hamowaniach zaczyna trzepać kierą jak założę nowe klocki tego problemu nie ma a co do dźwięków jakie wydają tarcze nacinane to słychać takie tyrkotanie przy hamowaniu zależy z jaką siłą sie hamuje najczęściej na zegarach mam 160km/ha czasem i więcej :bigok: to też ma wpływ na zużycie klocków :bajer:



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 11, 2009 15:43

Fahoo, Miałem nawiercane/nacinane Keplery i klocki Ferrodo Premier starczyło to na jakieś 38tkm. Wadą jest, że potrafią być głośne przy hamowaniu z dużych prędkości.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 16:00

sprawa wygląda tak
kupiłem nówki brembo wentylowane-gładkie po 5000-6000 km biją i musze je na coś wymienić ale....zastanawia mnie jedno czy warto zmienić na nacinane i wiercone? czy nadal stosowac tarcze standard
producentem tarcz w tym wypadku ma być MIKODA sprawdzona i za rozsądny hajs.....
nie chciał bym mieć wrazenia ,że sie coś mi mieli lub trze jak przy skończonych klockach...

tak ma wygladać tarcza
aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h :okej:


Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 16:05 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr lis 11, 2009 20:24

no niestety ale na nawiercanych i nacinanych będą sie wydobywać czasem dźwięki właśnie :bajer: takie jak by sie klocek kończył

[ Dodano: 11 Lis 2009 19:25 ]
a ta tarcza z wyglądu super :bajer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :cady:



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr lis 11, 2009 20:32

Fahoo pisze:aha jeżdżę raczej agresywnie i na maxa wykorzystuje przyczepnosc ...hamuje na granicy zblokowania kół
jazda po miescie ale nie 50km/h
jak dobrze zahartujesz nowe tarcze to nie będą Ci biły - to napewno
klocki - temat jak rzeka - jak jeździsz ostro to wiadomo że szybciej Ci się zużyją na tarczy nacinanej - przecież o to chodzi że jak jest gwałtowne hamowanie to tarcza ma za zadanie ścięcie jakiegoś tam ułamka milimetra klocka żeby hamowanie było efektywne i aby nie powstawał efekt aquaplaningu
a jak jeździsz ostro - to niestety szybko się zużywa i może lepiej zainwestować w profi komplet niż komuś z dupy zrobić garaż

sam zjechał już całe tarcze brembo max - dla mnie OK - polecam
teraz założyłem dla odmiany ATE power disc - nie czuje różnicy od poprzedniego kompletu

kilku kolegów założyło już te tarczy mikody z kącikaMK4 i narazie opinie pozytywne ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci :grin:
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 20:34 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr lis 11, 2009 20:47

Ja śmigam na zestawie ATE power disc i klockach ATE przejechane mam niecałe 30 tyś. Nie zauważyłem szybszego zużycia klocka. Przy większych prędkościach troszkę głosniej ale nie zbyt nachalnie. Teraz mam już klocki do wymiany zostało niecałe dwa milimetry



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr lis 11, 2009 20:50

Kulon pisze:efekt aquaplaningu
wszystko fajnie kolego ale ten efekt co ty teraz napisałeś to chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni i nie ma to związku z hamulcami :bigok: :bajer:

Kulon pisze:ale też nie wiem czy oni przypadkiem nie jeżdżą jak emeryci :grin:
a to dobre podoba mi sie i pewnie jest to prawda :D :goof: :bajer:

[ Dodano: 11 Lis 2009 19:52 ]
na kiepskich tarczach i kiepskich klockach wystepuje zjawisko FADINGu...ktore narasta lawinowo wraz ze wzrostem temperatury klocek-tarcza. Zjawisko polega na smarowaniu styku klocek-tarcza goracymi gazami ktore wydostaja sie z klocka;



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr lis 11, 2009 20:59

tympy mechanik pisze:chyba chodzi o to ze jak wjedziesz w wode i opona nie nadąży odprowadzić wody i jedzie po powierzchni
na jedno wychodzi - grunt że rozumowanie miałem dobre - jest to takie uczucie jak naciskasz na hamulec a czujesz że wogóle nie hamujesz zwłaszcza po ostrej jeździe i hamowni to tak jak opona się zachowuje na głębokiej kałuży
tympy mechanik czepiasz się słówek :helm:
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 21:40 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 22:28

Kulon, mocno ci hałasuje?
bo kurka nie mogę się zdecydować gładkie czy nacinane...nigdy nacinanych nie miałem :crazy:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » śr lis 11, 2009 22:56

nie chodzi mi o to żeby sie czepiać twoich słówek tylko o to ze później ktoś to przeczyta jakiś nowicjusz i bedzie później rozpowiadał takie bzdury więc cie poprawiłem tak samo jak mnie poprawiają jak coś palne więc luz :bigok:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 23:18

Kulon,
jak dobrze zahartujesz nowe tarcze to nie będą Ci biły - to napewno
hmm opisz jak ty to robisz?
ja swoje brembo szanowałem i tak mi sie odpłąciły


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości