1.6 gaśnie po naprawach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

1.6 gaśnie po naprawach

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 01:06

Witam. Mam następujący problem z moim golfem. (1.6 wielowtrysk 75KM rok 1996 oznaczenie silnika chyba AEE ). Samochód wariuje jeśli chodzi o obroty i przyspieszenie. Wymieniłem w nim wczoraj przepustnicę (kompletną) bo tak mi zalecono, natomiast auto nadal na niskich obrotach gaśnie, a nawet jeśli nie zgaśnie to obroty są bardzo niskie i falują non stop. Przy przyspieszaniu natomiast dziwnie skacze i nie chce wogóle jechać dławiąc się strasznie. Znowu po pewnym czasie jak się go zgasi i potem zapali jeszcze raz, to potrafi jechać jak marzenie!! Dosłownie raz tak, raz tak. Nie mam już naprawdę pojęcia co to może być więc jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Czytałem już w innych tematach o czymś podobnym, ale to dotyczyło kompletnie innych aut dlatego piszę. Komputer nie widzi błędów oczywiście. Nie wiem w co już ładować pieniądze kolejne. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.



sebus_golf3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lis 02, 2009 22:50
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: sebus_golf3 » śr lis 11, 2009 04:49

A twoje auto ma podtlenek (LPG) ?? xD Może to też być wina silniczka krokowego który odpowiada za niskie obroty silnika.



Awatar użytkownika
Marek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 17, 2007 15:48
Lokalizacja: VWodzisłavw Śląski
Kontakt:

Post autor: Marek83 » śr lis 11, 2009 12:44

A zaadaptowałeś przepustnicę? wyczyść silniczek krokowy powinno pomóc



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 13:03

krisu25, odpal vaga i zrób adaptację i wykasuj bloki uczące
było o tym milion razy


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.




--------------------------------------------------------------------------------


PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.




--------------------------------------------------------------------------------



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.



Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 13:45

Nigdy tej adaptacji nie robiłem, ale spróbuje się pobawić tym. Ale to stawiacie, że na 100% jest ta adaptacja potrzebna i to ona odpowiada za to gaśnięcie? Odłączylem klemę akumulatora ( - ) przed wymianą na nową przepustnicę, bo myślałem, że wtedy nie będzie problemu z wpisaniem jej w komputer. A wogóle taki problem może być spowodowany czujnikiem temperatury ? Bo czytałem w innych tematach o tym, że czujnik też jest przyczyną falowania obrotów. Pytanie tylko czy może doprowadzać do gaśnięcia auta. A no i auto NIE jest na gaz. Najdziwniejsze jest to, że raz jeździ idealnie, a raz nie da sie jechać.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » śr lis 11, 2009 13:49

krisu25 pisze:Ale to stawiacie, że na 100% jest ta adaptacja potrzebna i to ona odpowiada za to gaśnięcie?
Potrzebna to jest, ale czy jest przyczyną gaśnięcia to trudno ocenić. Poczytaj tematy na o tym silniku.



krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 13:55

Wczoraj podłączyłem go pod komputer po wymianie.Znalazł błąd przepustnicy (ten sam co przed wymianą) Usunąłem go i już nie pojawia się. Ale auto chodzi tak jak chodziło. Mam jeszcze możliwość sprawdzenie innej przepustnicy, bo chce spróbować przełożyć (na bank dobrą) z seata ibizy 1.4 97 rok. Podobno są te same. I dlatego nie wiem czy się za to brać czy spróbować jakoś tą adaptację (bo nie wiem za bardzo jak sie za to zabrać).



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » śr lis 11, 2009 13:56

krisu25 pisze:chce spróbować przełożyć (na bank dobrą) z seata ibizy 1.4 97 rok.
Jeżeli jest to 1.4 AEX, to można próbować.



krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 14:11

A powiedz mi jeszcze czy jeśli wyjmę przepustnicę od seata i nic to problemu nie poprawi to jak ją założe z powrotem to muszę ją też adoptować ??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 16:10

Wczoraj podłączyłem go pod komputer po wymianie.Znalazł błąd przepustnicy (ten sam co przed wymianą) Usunąłem go i już nie pojawia się
no bo wyczysciłes przepustnice...teraz trzeba ją zaadaptowac do nowych warunków
łopatologicznie mówiąc ustawić jaw pozycji zamkniętej-ustawiając linkę jeżeli jest i pokazac kompowi w aucie ze to jest punkt 0-punkt położenia początkowego przepustnicy
jasniej sie nie da tego opisac


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 22:34

Sprawa wygląda tak, że wymieniłem kolejną przepustnice od SEATA, zaadoptowałem ją, zmieniłem dla pewności czujnik temperatury, dodatkowo zmieniłem świece. Ostatecznie zalałem nawet bak do pełna bo odkąd kupiłem 2 tygodnie temu był na prawie zero więc może już nie pobierało z baku...Auto jak jest zimne nie ma ssania...jeśli wejdzie na obroty to ma góra 700. Jak się odpali potem to dobrze chodzi ok 4 minut a potem obroty spadają skokami coraz niżej i auto gaśnie. Jak próbuje jechać i mam pedał gazu w podłodze to muli strasznie i nie przyspiesza wogóle (na każdym biegu). Jeśli jeszcze ktoś ma jakis dobry pomysł to proszę się wypowiedzieć bo mam ochotę spalić tego golfa. Pozdrawiam serdecznie po całym dniu spędzonym w garażu.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » śr lis 11, 2009 22:40

sprawdz cisnienie paliwa moze pompa juz jest slaba


Obrazek

krisu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 20:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: krisu25 » śr lis 11, 2009 22:55

A jest możliwość, że to poprostu filtr paliwa, którego jakiś mądry użytkownik nie wymienił przez dłuższy czas ?

[ Dodano: 11 Lis 2009 22:09 ]
Aha i jeszcze jedno.Jeśli da rade to chciałbym wiedzieć jak to ciśnienie paliwa sprawdzić. Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 11, 2009 23:14

krisu25, W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

zrobiłes tak?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości