Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z
Witam. Ostatnio z ciekawości zajrzałem pod osłonę paska rozrządu aby sprawdzić w jakim jest stanie po 40tys km. Niestety jego widok mnie trochę zmartwił. W osłonie było trochę kłaków ze zmielonego paska i jego jedna krawędź, ta od strony osłony jest przetarta i postrzępiona. Na osłonie zobaczyłem ślad, gdzie pasek prawdopodobnie ocierał. Lecz nie jest on duży i nie jestem pewien czy to osłona mogła spowodować takie wytarcie.
Panowie dodaje 2 fotki tego co zobaczyłem, nie są one w najlepszej jakości ale coś tam widać... Co o tym myślicie? Wymieniać już stanowczo, czy może jeszcze trochę pojeździ?
Dalsza część paska wygląda ok, nie jest popękana.
Panowie dodaje 2 fotki tego co zobaczyłem, nie są one w najlepszej jakości ale coś tam widać... Co o tym myślicie? Wymieniać już stanowczo, czy może jeszcze trochę pojeździ?
Dalsza część paska wygląda ok, nie jest popękana.
Ja bym wymienił i postarał się nieco osłonę odgiąć by kolejnego paska nie załatwić.
Ten pasek nie dość, że ma 40k km przebiegu to jeszcze został lekko uszkodzony. Nie ryzykuj. Pasek kosztuje dużo mniej niż robota silnika.
Ten pasek nie dość, że ma 40k km przebiegu to jeszcze został lekko uszkodzony. Nie ryzykuj. Pasek kosztuje dużo mniej niż robota silnika.
Politycy są ludźmi nazbyt głupimi, aby można przewidywać ich postępki rozumowaniem - Stanisław Lem "Szpital Przemienienia"
Witam. Pasek wymieniłem dzisiaj. Stary pasek ścięło mi o 5mm. Na osłonie są widoczne ślady tarcia. Nie wiem dokładnie co było przyczyna ale wydaje mi się że to mogła być wina napinacza, słyszałem też że takie ściąganie paska może powodować luz na kole pompy wtryskowej. Jak narazie pasek pracuje we właściwej pozycji ale to za krótko żeby coś stwierdzić.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Prędzej bym powiedział giganie koła zebatego , zebatka może być trzaśnięta
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ja powiem tak-przerabiałem to .
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy jest luz na wałku pompy wtryskowej.Jeżeli niema,to trzeba zdjąć dolną osłonę paska i sprawdzić luz na wałku pośrednim.w moim silniku,to właśnie ten luz robił "bubu" paskowi.Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
Chyba zrozumiale to opisałem ...
[ Dodano: 11 Lis 2009 07:14 ]
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy jest luz na wałku pompy wtryskowej.Jeżeli niema,to trzeba zdjąć dolną osłonę paska i sprawdzić luz na wałku pośrednim.w moim silniku,to właśnie ten luz robił "bubu" paskowi.Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
Chyba zrozumiale to opisałem ...
[ Dodano: 11 Lis 2009 07:14 ]
Tak,góra będzie pracować niemalże idealnie,ale spójrz jeszcze na koło wałka pośredniego,czy krawędź paska nie wysuwa się za krawędź kołamarkim321 pisze:narazie pasek pracuje we właściwej pozycji
Dzięki za rady. Czyli całkowicie mogę wykluczyć usterkę napinacza? Pytam dlatego że przy poprzedniej wymianie pasek był nie naruszony. Możliwe że w przeciągu 40 tkm pojawił się aż taki luz na którymś z kół powodujący ściąganie paska? Co do osłon to widoczne ślady tarcia były zarówno na dolnej jak i na górnej osłonie.
Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Jak wcześniej pisałem wymieniłem ten pasek, ale po ok 2 miesiącach pracy okazuje się że zewnętrzna krawędź paska jest nadal ścinana. Zaobserwowałem że pasek prawdopodobnie strzępi się o zewnętrzną krawędź napinacza. Wygląda to tak jakby pasek nie był naprowadzany idealnie na ten napinacz, tylko za bardzo przywierał do krawędzi zewnętrznej napinacza (jest tam takie małe koło pasowe z takimi jakby kołnierzami po bokach) Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono. Dodam że narazie postrzępienie nie jest widoczne, zaobserwowałem tylko czarny osad na obudowie w miejscu gdzie właśnie pracuje ten napinacz i na tej krawędzi paska widoczny jest paseczek włókna szklanego, z powodu wytarcia, na drugiej jego krawędzi jest guma i nie widać tzw. "zbrojenia paska".
Nie wiem co mam z tym zrobić, wykluczam już usterkę napinacza gdyż teraz na następnym efekt jest podobny. Co doradzacie Panowie?
Nie wiem co mam z tym zrobić, wykluczam już usterkę napinacza gdyż teraz na następnym efekt jest podobny. Co doradzacie Panowie?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A to sprawdzałeś
bo z tegoMichaś_1977 pisze:luz na wałku pośrednim
wynika że niemarkim321 pisze:Przy wymianie były sprawdzane luzy na kołach zębatych wałka rozrządu, pompy, oraz koła pasowego, ale nic nie stwierdzono
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 17:25 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
markim321, w poprzednim poscie,wyłożyłem Ci kawę na ławę i dodałem,że przerabiałem ten problem...
Tymczasem wychodzi na to,że wszystko sprawdziłeś oprócz tego co powinieneś...
Tymczasem wychodzi na to,że wszystko sprawdziłeś oprócz tego co powinieneś...
woojas25, a nie sądzisz,że byłoby to widać na obudowie?woojas25 pisze:ja bym obstawił na za mocno przycisnieta obodowe p[aska rozrzadu
No dobrze, dzięki za sugestie, ale u mnie zauważyłem że pasek strzępi się o krawędź napinacza, położenie paska na kole zębatym wałka rozrządu jest prawidłowe, wszystko chyba wskazuje na to że koło zębate wału korbowego ściąga pasek w kierunku osłony. być może puszcza tam ten nieszczęsny klin. Być może że też jak wspomniałeś kolego może też być winny wałek pośredni. Czy wymiana koła zębatego wraz z kołem pasowym i wałkiem pośrednim to duży wydatek? Oraz co się z tym wiąże?Najprościej tłumacząc-luz powodował to,że koło wałka pośredniego nie pracowało współosiowo z innymi kołami i pasek nie był idealnie prosto naprowadzany na koło wału korbowego,dlatego strzępił się o krawędź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 24 gości