zmiana sprzęgła seria 1V na inne

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 00:41

JABcok20,

jak masz zamach mocowany do docisku na 6 śrub to 200mm a jak na 8 śrub to masz 210mm.
a tarcze będą pasowały ale tarcza od beny błyskawicznie się posypie bo nie jest tak odporna na moment obrotowy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 00:49

Tarcza do diesla ma numer 068141037M lub MX, litery F lub FX oznaczają tarczę 200mm tarcze od benzyny mają słabsze sprężyny, które się skracają i mogą powypadać.

Koło zamachowe ma numer 027105271
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 01:08 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 00:52

t0mal pisze:tarcze od benzyny mają słabsze sprężyny, które się skracają i mogą powypadać.
i właśnie o tym mówię,.
dociski też mają słabsze sprężyny



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 01:02

No właśnie docisk 210mm jest ten sam dla benzyniaków jak i diesla (wg katalogu), ale nie zdziwiłbym się, gdyby zamienniki dla benzyny były słabsze.



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 01:57

t0mal,

od benzyniaka sprężynę wygniesz bez problemu stając na niej a od diesla musisz skoczyć na nią .
jak jeździłem raz bo misię kolejne sprzęgło posypało i założyłem od beny to się jeździć nie dało bo niecałe pół gazu i już silnik wył.
a na sprzęgle od diesla to jakieś 3/4 4/5 skoku pedału gazu to się dopiero zaczynało ślizgać



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 02:19

ponawiam pytanko bo to dla mnie ważne :grin:
w skrzyni 4T tórą założyłem jest luz na tym trzpieniu co popycha sprzęgło od strony koła zamachowego. czy to szkodzi? da sie go jakoś go zmniejszyc . wymienic jakąś tuleje przy okazji zdejmowania skrzyni? ( no moze ta gdzie wchodzi trzpień rozrusznika rozrusznik)
przy 100km/h mam według mojego obrotka ok 2500-2800. zakladać prz okazji ff?
Niby da mało ale os w spalaniu spadnie na dłuższej piątce?
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 02:34 przez JABcok20, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lis 11, 2009 08:32

JABcok20 pisze:w skrzyni 4T tórą założyłem jest luz na tym trzpieniu co popycha sprzęgło od strony koła zamachowego. czy to szkodzi?
Tym się nie przejmuj.
Jak masz skrzynkę na wierzchu,to wymień łożysko dociskowe pod deklem 5-go biegu,bo może się okazać,że niedługo zacznie chrupać.
Przy okazji założysz sobie 5-kę od FF :bigok:

[ Dodano: 11 Lis 2009 08:08 ]
JABcok20 pisze:wymienic jakąś tuleje przy okazji zdejmowania skrzyni?
Sprawdź czy nie ma luzów na ośce tej wajchy od sprzęgła.Jak jest to zamień całą obudowę 5-go biegu na tą z 4S-ki lub napraw.
Proponowałbym Ci jeszcze uszczelnić całą skrzynkę i zalać ori olejem,bo na innym skrzynka długo się nie pokręci.
Masz tutaj rozmiary uszczelniaczy
Obrazek
Olej taki jak na fotce
Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 12:39

Michaś_1977 pisze:Proponowałbym Ci jeszcze uszczelnić całą skrzynkę i zalać ori olejem,bo na innym skrzynka długo się nie pokręci.
nie przesadzaj na 4s jezdziłem rok czasu na zwykłym oleju a dostawala baty bo krótka. fakt była sucha.
Tą zalalem valvoline. jak siadzie to wymienie na inna. u mnie tego pełno na złomie:P

aha i na 4s licznik oszukiwał mnie o 15 km teraz oszukuje o 0,1km na 4km.
wiec wychodzi 2,5km na 100km:) miesci sie w tolerancji.
Taki drobiazg a cieszy jak diabli. w końcu sprawdze uczciwie spalanie( no i pewnie sie załamie :goof: ?)

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 11:48 ]
Michaś_1977 pisze:Proponowałbym Ci jeszcze uszczelnić całą skrzynkę i zalać ori olejem,bo na innym skrzynka długo się nie pokręci.
Masz tutaj rozmiary uszczelniaczy
mógłbyś napisać które wymieniać?
rozumiemi te przy przegubach a reszta to jakie?
od strony koła zamachowego ten wieloklin zeby uszczelnic to trzeba chyba skrzynie rozebrac?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lis 11, 2009 15:56

JABcok20 pisze:mógłbyś napisać które wymieniać?
rozumiemi te przy przegubach a reszta to jakie?
od strony koła zamachowego ten wieloklin zeby uszczelnic to trzeba chyba skrzynie rozebrac?
Nic nie trzeba rozbierać.
Wydłubujesz i wymieniasz.
Kolejny (najmniejszy) na wałku wybieraka biegów.
Dwa największe idą pod zabieraki.
Z tym olejem wcale nie przesadzam.Kilka osób już mi mówiło,że przez olej skrzynki siadają,a ja sam już 2 zjadłem.
Najpierw zaczyna gwizdać 5-ka,później 4-ka,następnie coś wyć zaczyna i skrzynka się kończy.Zapytaj arwam-a jak to pięknie gwiżdże.
Poza tym było już kilka tematów o oleju i kończących się skrzynkach...
Ja jak teraz wymieniałem na 4T,to wolałem zainwestować w lepszy olej,niż za chwilę szukać 4-tej skrzyni.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 18:47

znalazłem u mnie tarcze z dociskiem od jakiegoś audi. średnica tarczy to jakies 23cm?
docisk dokrecany na 6 śrub. może z niej wziąc jakies częsci


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 19:07

I to jest sprzęgło w układzie odwróconym, z taką dużą tarczą? Może to sprzęgło ze skrzyni 02A 228mm?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 19:13

zrobie zdjecie i wrzuce

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 18:21 ]
tak to 02A.

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 18:28 ]
ma silnik 1.5 diesel ze skrzynia 4 biegową. może tam było sprzęglo 210mm?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 20:27

Nie, to będzie 200mm lub nawet mniejsze 190mm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości