zmiana sprzęgła seria 1V na inne
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zmiana sprzęgła seria 1V na inne
witam. po zmianie skrzyni z 4T na 4S zauważylem, sprzęglo bo depnięciu konkretnie potrafi sie ślizgnąć na 3 biegu.
Dmuchając na zimne chciałbym powoli szukać czegoś okazyjnego bardziej rozwojowego.
Od czego założyc sprzęglo aby wytrzymało dużo więcej niż k14
Dmuchając na zimne chciałbym powoli szukać czegoś okazyjnego bardziej rozwojowego.
Od czego założyc sprzęglo aby wytrzymało dużo więcej niż k14
możesz uderzyć do Radzikowskiego lub złożyć samemu.
polecam wtedy skompletować dwa dociski 210mm jeden posłuży jako baza do modów a drugi jako dawca sprężyny.
potrzebujesz jeszcze tarczy sprzęgłowej od golfa 210mm żeby mieć blachę pod okładziny i samą tarczę od AUDI 100 2,0i 5cyl
chodzi o to że w golfie masz dwustopniowy tłumik drgań skrętnych w którym szybko siępoddają najpierw dwie sprężyny a potem dwie kolejne.
Tam masz tłumik jedno stopniowy i wszystkie sprężyny są obciążone równomiernie, jest też znacznie masywniejsza tarcza dzięki czemu może przenieść duże momenty obrotowe
polecam wtedy skompletować dwa dociski 210mm jeden posłuży jako baza do modów a drugi jako dawca sprężyny.
potrzebujesz jeszcze tarczy sprzęgłowej od golfa 210mm żeby mieć blachę pod okładziny i samą tarczę od AUDI 100 2,0i 5cyl
chodzi o to że w golfie masz dwustopniowy tłumik drgań skrętnych w którym szybko siępoddają najpierw dwie sprężyny a potem dwie kolejne.
Tam masz tłumik jedno stopniowy i wszystkie sprężyny są obciążone równomiernie, jest też znacznie masywniejsza tarcza dzięki czemu może przenieść duże momenty obrotowe
Ja byłbym ostrożny co do wzmacniania sprężyny, bo w golfie zdarzają się awarie popychacza, jak i talerza, który jest naciskany przez popychacz. Konkretnie to popychacz się wygina a w talerzu robi się dołek a potem dziura (nit wypada), czasami robi się też dziura w łapie do której przymocowana jest linka.
Na mój gust jedyne trwałe rozwiązanie to tarcza z okładzinami ze spieków i tłumikiem drgań na pojedynczych sprężynach, podwójne czasami się rozpadają.
Na mój gust jedyne trwałe rozwiązanie to tarcza z okładzinami ze spieków i tłumikiem drgań na pojedynczych sprężynach, podwójne czasami się rozpadają.
Jak na razie załoze coś bez modzenia.
Np. jak zmierzyc czy średnica bedzie ok.
np. czy w golfie 1.8 bedzie siedziala tarcza wieksza niz u mnie w 1V.
ewentualnie moze od jakiegos własnie audi.
Aby to wszystko złozyc bez przerabiania.
Np. jak zmierzyc czy średnica bedzie ok.
np. czy w golfie 1.8 bedzie siedziala tarcza wieksza niz u mnie w 1V.
ewentualnie moze od jakiegos własnie audi.
Aby to wszystko złozyc bez przerabiania.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe. W 1.8 było sprzęgło 210mm, od audi się nie nada żadne, chyba że od 1.6 td
lub sama tarcza.

Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 23:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
a gdzie w skrzyni jak mam ja bodajze typ 020 z zieloną zaślepką piątego biegu jest łożysko oporowe?t0mal pisze:Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe
jest tam ten trzpień przez całą długość.
jak sprawdzic ze sprzęglo jest 210 , co mierzyć? da sie dojść po zmierzeniu koła zamachowego bez rozkręcania?
[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 23:03 ]
w skrzyni 4T tórą założyłem jest luz na tym trzpieniu co popycha sprzęgło od strony koła zamachowego. czy to szkodzi? da sie go jakoś go zmniejszyc . wymienic jakąś tuleje przy okazji zdejmowania skrzyni?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
czyli jeśli mam komplet ori 1V i chciałbym zmienić sama tarcze na 210mm to ne da rydy? musze zzmienic kompletne koło zamachowe na takie od np. 1.8
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
JABcok20,
na ile masz mocowane śrub koło zamachowe do docisku?.
na 6 czy 8 śrub.
jak na 8 to masz docisk na 210mm.
proponuję zakładać docisk Sachs'a ale tarcze czeską .
co sięokazuje jak pytałem w sklepie w którym ja sięzaopatrywałem w sprzęgła to ta czeska tarcza to jednak nie jest Statim. .
nikt nic nie wie ale tarcza daje radę
wytrzymała przez pół roku katowanie w zestawie AAZ+GT2052V+9mm, i drugie pół roku w zestawie AAZ+T3+11mm.
myślę że mogę ją z czystym sumieniem ją każdemu polecić ale jak ja stroiłem swoje auto to starałem sie moment położyć w wyższych partiach co jednak nie zmienia faktu że jak założyło się LUK'a to auto jeszcze dobrze z garażu nie wyjechało a już do niego wracało
na ile masz mocowane śrub koło zamachowe do docisku?.
na 6 czy 8 śrub.
jak na 8 to masz docisk na 210mm.
proponuję zakładać docisk Sachs'a ale tarcze czeską .
co sięokazuje jak pytałem w sklepie w którym ja sięzaopatrywałem w sprzęgła to ta czeska tarcza to jednak nie jest Statim. .
nikt nic nie wie ale tarcza daje radę

wytrzymała przez pół roku katowanie w zestawie AAZ+GT2052V+9mm, i drugie pół roku w zestawie AAZ+T3+11mm.
myślę że mogę ją z czystym sumieniem ją każdemu polecić ale jak ja stroiłem swoje auto to starałem sie moment położyć w wyższych partiach co jednak nie zmienia faktu że jak założyło się LUK'a to auto jeszcze dobrze z garażu nie wyjechało a już do niego wracało
u mnie na złomie tego pełno. wiec dlatego sie pytam jak zmierzyc i wogole rozpoznać rozmiar.
do kompletu z benzyny podejdzie tylko tarcza od benzyny?
do kompletu z benzyny podejdzie tylko tarcza od benzyny?
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości