zmiana sprzęgła seria 1V na inne

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

zmiana sprzęgła seria 1V na inne

Post autor: JABcok20 » wt lis 10, 2009 20:57

witam. po zmianie skrzyni z 4T na 4S zauważylem, sprzęglo bo depnięciu konkretnie potrafi sie ślizgnąć na 3 biegu.
Dmuchając na zimne chciałbym powoli szukać czegoś okazyjnego bardziej rozwojowego.
Od czego założyc sprzęglo aby wytrzymało dużo więcej niż k14



arwam

Post autor: arwam » wt lis 10, 2009 22:10

możesz uderzyć do Radzikowskiego lub złożyć samemu.
polecam wtedy skompletować dwa dociski 210mm jeden posłuży jako baza do modów a drugi jako dawca sprężyny.
potrzebujesz jeszcze tarczy sprzęgłowej od golfa 210mm żeby mieć blachę pod okładziny i samą tarczę od AUDI 100 2,0i 5cyl
chodzi o to że w golfie masz dwustopniowy tłumik drgań skrętnych w którym szybko siępoddają najpierw dwie sprężyny a potem dwie kolejne.
Tam masz tłumik jedno stopniowy i wszystkie sprężyny są obciążone równomiernie, jest też znacznie masywniejsza tarcza dzięki czemu może przenieść duże momenty obrotowe



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lis 10, 2009 22:34

Ja byłbym ostrożny co do wzmacniania sprężyny, bo w golfie zdarzają się awarie popychacza, jak i talerza, który jest naciskany przez popychacz. Konkretnie to popychacz się wygina a w talerzu robi się dołek a potem dziura (nit wypada), czasami robi się też dziura w łapie do której przymocowana jest linka.
Na mój gust jedyne trwałe rozwiązanie to tarcza z okładzinami ze spieków i tłumikiem drgań na pojedynczych sprężynach, podwójne czasami się rozpadają.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt lis 10, 2009 23:45

Jak na razie załoze coś bez modzenia.
Np. jak zmierzyc czy średnica bedzie ok.
np. czy w golfie 1.8 bedzie siedziala tarcza wieksza niz u mnie w 1V.
ewentualnie moze od jakiegos własnie audi.
Aby to wszystko złozyc bez przerabiania.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lis 10, 2009 23:50

Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe. W 1.8 było sprzęgło 210mm, od audi się nie nada żadne, chyba że od 1.6 td :) lub sama tarcza.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 23:51 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 00:01

t0mal pisze:Pamiętaj, że jak chcesz założyć sprzęgło 210 to tylko komplet, tj, tarcza, docisk i koło zamachowe
a gdzie w skrzyni jak mam ja bodajze typ 020 z zieloną zaślepką piątego biegu jest łożysko oporowe?
jest tam ten trzpień przez całą długość.
jak sprawdzic ze sprzęglo jest 210 , co mierzyć? da sie dojść po zmierzeniu koła zamachowego bez rozkręcania?

[ Dodano: Wto Lis 10, 2009 23:03 ]
w skrzyni 4T tórą założyłem jest luz na tym trzpieniu co popycha sprzęgło od strony koła zamachowego. czy to szkodzi? da sie go jakoś go zmniejszyc . wymienic jakąś tuleje przy okazji zdejmowania skrzyni?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 00:08

Łożysko jest właśnie pod tym dekielkiem z zaślepką, 210mm to średnica tarczy sprzęgła. Żeby zmierzyć tarczę musisz odkręcić koło zamachowe od docisku, dojść można po numerach, w 1V szło tylko 200mm w JR to już różnie, ale co do 1V możesz być pewny.



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 00:18

t0mal, w 1V były jeszcze wersje Taxi ze sprzęgłem 210mm a w JR szły sprzęgła 200mm przynajmniej do 87'



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 00:25

A no fakt, ale generalnie chodzi o to, że większość silników 1V taxi już dawno przemielili na żyletki, a mało kto wsadza duże sprzęgła, bo tarcze i dociski są droższe.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 00:27

czyli jeśli mam komplet ori 1V i chciałbym zmienić sama tarcze na 210mm to ne da rydy? musze zzmienic kompletne koło zamachowe na takie od np. 1.8


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 00:31

Tak, bo tarcza nie wejdze, ale najpierw wyciągnij, przymierz, chyba że jesteś na 100 pewny co tam siedzi. Zamach to nie majątek góra 50zł



arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 00:34

JABcok20,

na ile masz mocowane śrub koło zamachowe do docisku?.
na 6 czy 8 śrub.
jak na 8 to masz docisk na 210mm.
proponuję zakładać docisk Sachs'a ale tarcze czeską .
co sięokazuje jak pytałem w sklepie w którym ja sięzaopatrywałem w sprzęgła to ta czeska tarcza to jednak nie jest Statim. .
nikt nic nie wie ale tarcza daje radę :satan:

wytrzymała przez pół roku katowanie w zestawie AAZ+GT2052V+9mm, i drugie pół roku w zestawie AAZ+T3+11mm.
myślę że mogę ją z czystym sumieniem ją każdemu polecić ale jak ja stroiłem swoje auto to starałem sie moment położyć w wyższych partiach co jednak nie zmienia faktu że jak założyło się LUK'a to auto jeszcze dobrze z garażu nie wyjechało a już do niego wracało



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr lis 11, 2009 00:38

arwam, a masz może numery?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » śr lis 11, 2009 00:39

u mnie na złomie tego pełno. wiec dlatego sie pytam jak zmierzyc i wogole rozpoznać rozmiar.
do kompletu z benzyny podejdzie tylko tarcza od benzyny?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości