Sprawdzenie i wymiana oleju w skrzyni biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn gru 19, 2005 22:54

prosta sprawa dolej tam musi byc odpowiedni poziom ja tego nie rozbierałem ani nie widziałem ale musi byc jakas miara



festa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt paź 15, 2004 18:17
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: festa » śr lut 22, 2006 10:27

regitmc pisze:Pewnie masz książke serwisową do Golfa III. Chyba dam sobie spokój z tym olejem w skrzyni, ale troche mnie to ciekawi, bo nieznam dokładnie historii samochodu. A co jeśli w skrzyni jest za mało oleju lub co gorsza wogóle go nie ma? Jak kupowałem samochód to zobaczyłem że miał otwary korek plastikowy u góry skrzyni (zielonego koloru). Pomyślałem że może ktoś tam coś kombinował i chciałem profilaktycznie sprawdzić. Niewiem czy ten korek to zamyka otwór przez który wprowadza się olej?

Ja również podpinam sie pod pytanie o taki zielony korek na skrzyni biegów.Czy to w tym otworze sprawdza sie poziom oleju ,jesli tak to jak.Ja po otwarciu tego korka włożylem drut do srodka i oleju nie ma w srodku,chyba ze bardzo głeboko.Dodam że skrzynia chodzi bez zarzutu martwi mnie tylko czy to czy mam wystarczajaco oleju.Silnik AAM golf 3 .Dzieki za pomoc.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr lut 22, 2006 10:38

Ten zielony korek to jest otwór w którym sprawdza się ustawienie na znakach na kole zamachowym do rozrządu i tam jest sprzęgło .TAM SIĘ NIELEJE OLEJU BO BĘDZIE DO WYMIANY SPRZĘGŁO. To jest tylko kontrolka ustawienia koła zamachowego na znaki potrzebne do sprawdzania zapłonu itp wszystkiego co się wiąże z rozrządem.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr lut 22, 2006 11:15

Tomasz Żaguń pisze:Ten zielony korek to jest otwór w którym sprawdza się ustawienie na znakach na kole zamachowym do rozrządu i tam jest sprzęgło .TAM SIĘ NIELEJE OLEJU BO BĘDZIE DO WYMIANY SPRZĘGŁO. To jest tylko kontrolka ustawienia koła zamachowego na znaki potrzebne do sprawdzania zapłonu itp wszystkiego co się wiąże z rozrządem.
Dokładnie, wpełni wyczerpująca odpowiedź. Już troche się naczytałem na ten temat i powiększyłem swoją wiedzę na temat zielonego korka. :grin:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » pn mar 08, 2010 22:26

Witam. Pozwolę sobie podpiąć pod temat. Otóż jakieś 7-8 miesięcy temu miałem robioną skrzynię biegów w swoim golfiku (ścięte nity układu różnicowego), mechanik po naprawie wlał jakiś olej (sam teraz nie wiem dokładnie jaki) i zauważyłem ostatnio że obudowa skrzyni biegów jest zapocona olejem. Najprawdopodobniej jest jakiś wyciek oleju, bo szczerze mówiąc to mechanik nie chciał żebym kupował jakiekolwiek uszczelki (czy robi się to wyłącznie na sylikon??). Moje pytanie brzmi czy jak się okaże że jest mało oleju to jaki najlepiej dolać, może całkiem wymienić, jak coś to na jaki??



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn mar 08, 2010 23:55

Jeśli masz zalany i nie wiesz jaki to wymień na nowy , pocenie się skrzyni jest zawsze po naprawach , przyczyna używanie złych środków uszczelniających , po prostu tanich,a i możliwa zła jakość wykonania naprawy ,

tak na marginesie jak dla mnie skrzyń biegów nie powinno sie naprawiać , po prostu fabrycznie to fabrycznie , jak się zepsuje to na złom , ale u nas wszystko się ratuje i żeźbi, taki rynek ale ....

Ważne że działa dobrze :bajer:



wojtoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtoo » wt mar 09, 2010 19:40

MrSalieri pisze:Jesli nie masz problemow ze skrzynia biegow to chyba chcesz je miec.
Tak jak koledzy wspomnieli oleju w skrzyni biegow nie wymienia sie chyba ze wykonuje sie jakies prace naprawcze.
Dla przykladu zamieszczam skan z ksiazki serwisowej.
w tej ksiazce jest rowniez napisane ze nie sprawdza sie poziomu oleju
zaje..y podrecznik



Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » śr mar 10, 2010 00:18

Tomasz Żaguń pisze:Jeśli masz zalany i nie wiesz jaki to wymień na nowy , pocenie się skrzyni jest zawsze po naprawach , przyczyna używanie złych środków uszczelniających , po prostu tanich,a i możliwa zła jakość wykonania naprawy ,

tak na marginesie jak dla mnie skrzyń biegów nie powinno sie naprawiać , po prostu fabrycznie to fabrycznie , jak się zepsuje to na złom , ale u nas wszystko się ratuje i żeźbi, taki rynek ale ....

Ważne że działa dobrze :bajer:

No wiesz jakoś nie stać mnie na kupno nowej skrzyni biegów z serwisu za około 5000 zł., a regenerowana to tak samo jakbym swoją naprawiał (a nawet lepiej swoją robić bo tak kupuje się kota w worku).
Skrzynia sama w sobie działa dobrze, nie narzekam, martwi mnie tylko te pocenie :grrr: bo nie chciałbym stwierdzić pewnego ładnego dnia że oleju w skrzyni niema. Tak szczerze mówiąc to ile tego oleju przez pocenie jest w stanie wypłynąć ze skrzyni??



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr mar 10, 2010 09:49

No wszystko tylko czasu trzeba Chodzi o wylatywanie oleju)

co do skrzyni to tyle 4 już rozbierają że coś wynależć można napewno ,

a ile za naprawę dałeś ?
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2010 09:50 przez Tomasz Żaguń, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » śr mar 10, 2010 19:36

W sumie to się zgadza, z czasem to i cały wyleci :(
Za cała naprawę wyszło mi koło 2000 zł. W cenie było rozbieranie skrzyni biegów, spawanie obudowy, wymiana sprzęgła.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr mar 10, 2010 19:51

maler pisze:W sumie to się zgadza, z czasem to i cały wyleci :(
Za cała naprawę wyszło mi koło 2000 zł. W cenie było rozbieranie skrzyni biegów, spawanie obudowy, wymiana sprzęgła.
Dwumas czy zwykłe ??

A za samą skrzynię ile Cie wyniosło ??



Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » śr mar 10, 2010 20:28

Sprzęgło zwykle. Za naprawę skrzyni biegów wyszło mi około 900 złoty.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr mar 10, 2010 20:35

No to skrzynkę można już za 500 zakupić ale w jakim stanie to zagadka , jak by było z pewnych rąk to wolałbym używkę :chytry: ale najważniejsze że ma dobrze latać , Frę brałeś za naprawę mam nadzieję , bo w razie awarii ...



rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » śr mar 10, 2010 22:34

kolego ale jak Ci wsteczny ciezko wchodzi do wystarczy na ciegnach ustawić odpowiednio. mialem tak samo :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości