witam
mam taki problem w moim golfie , że nie wiadomo dlaczego podczas jazdy zapala się kontrolka oleju . Olej jest ( nawet troszke ponad stan ) , nigdzie nie cieknie ( ciekło ale powymieniałem simeringi przy rozrządzie , pod miską olejową i uszczelke klawiatury ) , ciśnienie oleju jest w normie , wymieniłem czujnik oleju .
Nie miga za każdym razem , tylko wtedy gdy wchodze z niskich obrotów na wyższe . Wystarczy , że wyłącze silnik i zapale po chwili znowu , a czujnik się uspokaja .
Co to może być , czy zły czujnik ciśnienia oleju ( był z czarną końcówką to kupiłem z czarną bo wiem , że chyba wg koloru się kupuje ) , czy może jest to wina zbyt dużej ilości oleju , a może jednak to pompa oleju .
mam golfa 3 z 93 r silnik 1.4 CL ( ABD bodajże ) . Prosze o pomoc bo już naprawde nie wiem co mu dolega .
z góry dziękuje i pozdrawiam
kontolka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- thesperado
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
- Lokalizacja: okolice Krosna
- Kontakt:
Ciśnienie pomierzyć. Albo najpierw podmienić czujnik. Oleju powinno być tak mniej więcej w połowie na miarce, między minimum a maximum. Nie powinno się wlewać oleju ponad stan, może wypchać uszczelki simeringi i silnik będzie spalał olej co się źle odbije na świecach i wydechu(szybko się katalizator zapcha).
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 17:15 przez thesperado, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]
- thesperado
- Mały gagatek
- Posty: 87
- Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
- Lokalizacja: okolice Krosna
- Kontakt:
Bez spuszczania przez odkręcenie śruby w misce olejowej, strzykawa i wężyk do silnika przez bagnet i wyciągać. Trochę pracochłonne ale przynajmniej bez rozchlapanego oleju się obejdzie . Albo jak olej ma być niebawem do wymiany, to wymienić i nalać już tyle ile trzeba .
[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]
Zastanawia mnie to mierzenie ciśnienia oleju. Jeżeli sygnał włącza się tylko w pewnych okolicznościach to znaczy się, że w tym momencie jest za małe ciśnienie, więc skąd wiadomo, że ciśnienie oleju jest potem mierzone we właściwym momencie?
Jeżeli chodzi o to to mogą być takie rozwiązania:
-za małe ciśnienie oleju
-wadliwe czujniki
-wadliwy licznik
Jest sposób na wyłączenie tego- przynajmniej czujnika wysokiego ciśnienia (ale stracisz wtedy czujnik- tzn. nie będzie juz informacji o ciśnieniu oleju- dopoki go znowu nie podłączysz), należy, za pomocą kabelka podłączyć czujnik do masy, samo odłączenie czujnika nic nie da.
Aha, mieć olej ponad stan to prawie tak samo niebezpieczne jak mieć poniżej stanu. Oleju nie można już dolewać gdy znajdzie się w pozycji między zakratkowaną strefą, a wygięciem bagnetu. Wg instrukcji można dolać olej do pozycji między zakratkowaną strefą, a zagięciem bagnetu tylko w przypadku dużego obciążenia samochodu- np. ciągnięcia przyczepy w górzystym terenie. Jeżeli olej jest powyżej zagięcia bagnetu to należy odessać olej.
Jeżeli chodzi o to to mogą być takie rozwiązania:
-za małe ciśnienie oleju
-wadliwe czujniki
-wadliwy licznik
Jest sposób na wyłączenie tego- przynajmniej czujnika wysokiego ciśnienia (ale stracisz wtedy czujnik- tzn. nie będzie juz informacji o ciśnieniu oleju- dopoki go znowu nie podłączysz), należy, za pomocą kabelka podłączyć czujnik do masy, samo odłączenie czujnika nic nie da.
Aha, mieć olej ponad stan to prawie tak samo niebezpieczne jak mieć poniżej stanu. Oleju nie można już dolewać gdy znajdzie się w pozycji między zakratkowaną strefą, a wygięciem bagnetu. Wg instrukcji można dolać olej do pozycji między zakratkowaną strefą, a zagięciem bagnetu tylko w przypadku dużego obciążenia samochodu- np. ciągnięcia przyczepy w górzystym terenie. Jeżeli olej jest powyżej zagięcia bagnetu to należy odessać olej.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 18:46 przez eero, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 335 gości