Nie działa tylna wycieraczka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
nie mam zbiornika w bagażniku ale jak właczam tylną wycieraczkę to odgłos pompowania słyszę gdzieś z tyłu samochodu
[ Dodano: 14 Paź 2009 18:56 ]
jeszcze mam takie pytanie: czy silniczek wycieraczki od golfa mk3 podejdzie do mk2??? może też być od innego auta bo nie mogę do mojej 2 spotkać nigdzie...
[ Dodano: 14 Paź 2009 18:56 ]
jeszcze mam takie pytanie: czy silniczek wycieraczki od golfa mk3 podejdzie do mk2??? może też być od innego auta bo nie mogę do mojej 2 spotkać nigdzie...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
jak to nie ma?
http://www.allegro.pl/item775516366_pom ... lo_t4.html
a tu cała masa...
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... &country=1
http://www.allegro.pl/item775516366_pom ... lo_t4.html
a tu cała masa...
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... &country=1
passat b5 115KM AZM 2003r
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
http://www.allegro.pl/item776037350_sil ... lf_ii.html
a tu reszta
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... &country=1
i sorki za niedoczytanie przedtem na poczatku są na przód ale na tył też się znajdą
a tu reszta
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... &country=1
i sorki za niedoczytanie przedtem na poczatku są na przód ale na tył też się znajdą
passat b5 115KM AZM 2003r
A mi ciągle nie udało się naprawić tylnej wycieraczki. Brak czasu, zła pogoda. Kurde nie wiem jak to jeszcze sprawdzić. Jeśli na jednym kablu powinno być cały czas napięcie (po przekręceniu kluczyka) to musi przychodzić i odchodzić ze stacyjki. Tam wszystko wygląda dobrze, nigdzie nie wisi żaden kabel, instalacja wygląda w porządku. Fakt kabel może teoretycznie być przerwany w każdym miejscu, nawet w samym środku, a sprawdzenie tego to jest masakra. Kable idą w pancerzach (przez tylną klapę nie ma możliwości nić zrobić, musiałbym całą wiązkę wyciągnać i wtedy sprawdzić. Przy klapie raczej nie jest przerwany żaden kabel, bo by musiał wyjść przy pociągnięciu. Poza tym pozostaje jeszcze jeden kabel, na którym powinno być napięcie przy włączeniu wycieraczek, a nie ma. Dziwne, żeby oba kable były przerwane gdzieś pod wykładziną (bo to chyba jedyna możliwość). Chyba będę musiał to dać komu do zrobienia ;/
ja również nie zrobiłem swojej.niby prosta czynność a nie potrafię tego zrobić kupiłem nowy silniczek wszystko cacy tylko napięcie nie dochodzi do niego sprawdzałem te połączenia w przelotkach od budy do klapy i są całe dodam że spryskiwacz mi też przestał działać niby słychać pompkę ale płynu nie ma ani kropli więc co to może być??
[ Dodano: 05 Lis 2009 22:32 ]
a i jeszcze mam takie pytanie: czy pompka od płynu to jest ta sama co na przód?? bo na przodzie mi wszystko hula.zbiornik na płyn mam tylko w komorze silnika...
[ Dodano: 05 Lis 2009 22:32 ]
a i jeszcze mam takie pytanie: czy pompka od płynu to jest ta sama co na przód?? bo na przodzie mi wszystko hula.zbiornik na płyn mam tylko w komorze silnika...
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
- Lokalizacja: mikołów, katowice
- Kontakt:
Nie kombinuj za bardzo, bo przekombinujesz : ) przerabiałem to u siebie 3 dni temu.
Podnieś tylną klapę i 'odkop' lewą stronę bagażnika przy tylnej lampie - tam kończy się wiązka idąca z klapy i jest kilka złączek tejże wiązki. Poodpinaj je na czas pracy. Masz tam plus do wycieraczek, plus sterujący do wycieraczek, masę do wycieraczek, masę do podświetlenia tablicy, plus podświetlenia tablicy i nieco grubszy od całej reszty, przewód plusowy do podgrzewania tylnej szyby. Te przewody powinieneś odnaleźć w gumowym przelocie z klapy do budy.
Z własnego doświadczenia powiem Ci że najlepiej wyposażyć się w trochę przewodu, którym można 'uzupełnić' ten przelot, i doprowadzić do sytuacji, w której w przelocie gumowym będą pracować tylko nowe kable, a stara instalacja będzie kończyć się w karoserii / klapie. najlepiej zwyczajnie przeciąć oryginalną wiązkę w miejscu gdzie widać największe jej 'wypracowanie'. następnie ściągnąć pancerz z tego odcinka, obejrzeć oryginalne kable, skrócić je tak aby wyeliminować 'zmęczone' odcinki. Następnie wybrać jedną ze stron (ja polecam zacząć od strony karoserii, tam jest trudniej) i dolutować do każdego z oryginalnych przewodów odcinek nowego przewodu. Uwaga - nie stosujmy do tego kabelków z demobilu, najlepiej wyposażyć się w krótki odcinek różnokolorowej tasiemki z elektronicznego i odrywać sobie od tego poszczególne kabelki. Oczywiście do podgrzewania tylnej szyby kabelek musi być nieco grubszy. Na każdy kabelek po lutowaniu nakładamy odpowiednią koszulkę termokurczliwą i zagrzewamy zapalniczką / opalarką. Na tą część którą mamy już gotową nakładamy przepust gumowy (ważne i przydatne jest to, by o nim nie zapomnieć) i lutujemy drugą stronę. Następnie układamy kabelki tak, aby w przepuście pracowały tylko dołożone przez nas przewody.
W dwudziestoletnim samochodzie można przyjąć za pewnik, że te kable są popękane i zrobić to tak czy owak. Zrobiłbym foto-tutorial przy mojej wymianie, ale robiłem to w temperaturze 5 stopni w wietrze pod blokiem, z kablem do lutownicy spuszczonym z balkonu IV piętra, ogólnie niezbyt przyjemna akcja - i nie miałem głowy do fotek.
PS. przy cudach które dzieją się w wiązce klapy, często 'wylatują' bezpieczniki.
Podnieś tylną klapę i 'odkop' lewą stronę bagażnika przy tylnej lampie - tam kończy się wiązka idąca z klapy i jest kilka złączek tejże wiązki. Poodpinaj je na czas pracy. Masz tam plus do wycieraczek, plus sterujący do wycieraczek, masę do wycieraczek, masę do podświetlenia tablicy, plus podświetlenia tablicy i nieco grubszy od całej reszty, przewód plusowy do podgrzewania tylnej szyby. Te przewody powinieneś odnaleźć w gumowym przelocie z klapy do budy.
Z własnego doświadczenia powiem Ci że najlepiej wyposażyć się w trochę przewodu, którym można 'uzupełnić' ten przelot, i doprowadzić do sytuacji, w której w przelocie gumowym będą pracować tylko nowe kable, a stara instalacja będzie kończyć się w karoserii / klapie. najlepiej zwyczajnie przeciąć oryginalną wiązkę w miejscu gdzie widać największe jej 'wypracowanie'. następnie ściągnąć pancerz z tego odcinka, obejrzeć oryginalne kable, skrócić je tak aby wyeliminować 'zmęczone' odcinki. Następnie wybrać jedną ze stron (ja polecam zacząć od strony karoserii, tam jest trudniej) i dolutować do każdego z oryginalnych przewodów odcinek nowego przewodu. Uwaga - nie stosujmy do tego kabelków z demobilu, najlepiej wyposażyć się w krótki odcinek różnokolorowej tasiemki z elektronicznego i odrywać sobie od tego poszczególne kabelki. Oczywiście do podgrzewania tylnej szyby kabelek musi być nieco grubszy. Na każdy kabelek po lutowaniu nakładamy odpowiednią koszulkę termokurczliwą i zagrzewamy zapalniczką / opalarką. Na tą część którą mamy już gotową nakładamy przepust gumowy (ważne i przydatne jest to, by o nim nie zapomnieć) i lutujemy drugą stronę. Następnie układamy kabelki tak, aby w przepuście pracowały tylko dołożone przez nas przewody.
W dwudziestoletnim samochodzie można przyjąć za pewnik, że te kable są popękane i zrobić to tak czy owak. Zrobiłbym foto-tutorial przy mojej wymianie, ale robiłem to w temperaturze 5 stopni w wietrze pod blokiem, z kablem do lutownicy spuszczonym z balkonu IV piętra, ogólnie niezbyt przyjemna akcja - i nie miałem głowy do fotek.
PS. przy cudach które dzieją się w wiązce klapy, często 'wylatują' bezpieczniki.
jon-x miałeś rację, faktycznie te przewody były poprzerywane, tylko zaraz za przelotką. teraz są zrobione i hulają jak ta lala.pozostała jeszcze tylko kwestia spryskiwacza: nadal nie pompuje płynu. Czy wie ktoś jak to naprawić?? :green_fuck:
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:40 ]
P.S jak przyznać punkty"pomógł"?? oczywiście punkcik leci do ciebie!
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:47 ]
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:48 ]
mi naprawa zajęła 40mminut a jestem zielony w naprawianiu nawet takich drobnych usterek
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:40 ]
P.S jak przyznać punkty"pomógł"?? oczywiście punkcik leci do ciebie!
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:47 ]
pawelcz2 niekoniecznie fakt że nigdzie kabelki nie wiszą nie musi oznaczać że wiązka jest cała.ja u siebie miałem tak że kable były przerwanme właśnie w środku karoserii ale nie bardzo chciały wyjść.musiałem je kombinerkami wyciągać.musisz dokładnie przyjrzeć się w ten otwór co była w nim przelotka od strony nadwozia bo tam jest dość mało miejsca i przewód może z oporem wyjść ale powinien być widoczny przerwany.aha i jak będziesz opdłączał kabelki to jeszcze sprawdż działanie bo u mnie np były po 2 kabelki brązowe i jak za pierwszym razem podłączyłem to mi się wycieraczka włączała przyciskiem od podgrzewania szyby w sumie to nie jest taka trudna naprawa na jaką wygląda życzę powodzenia!pawelcz2 pisze:A mi ciągle nie udało się naprawić tylnej wycieraczki. Brak czasu, zła pogoda. Kurde nie wiem jak to jeszcze sprawdzić. Jeśli na jednym kablu powinno być cały czas napięcie (po przekręceniu kluczyka) to musi przychodzić i odchodzić ze stacyjki. Tam wszystko wygląda dobrze, nigdzie nie wisi żaden kabel, instalacja wygląda w porządku. Fakt kabel może teoretycznie być przerwany w każdym miejscu, nawet w samym środku, a sprawdzenie tego to jest masakra. Kable idą w pancerzach (przez tylną klapę nie ma możliwości nić zrobić, musiałbym całą wiązkę wyciągnać i wtedy sprawdzić. Przy klapie raczej nie jest przerwany żaden kabel, bo by musiał wyjść przy pociągnięciu. Poza tym pozostaje jeszcze jeden kabel, na którym powinno być napięcie przy włączeniu wycieraczek, a nie ma. Dziwne, żeby oba kable były przerwane gdzieś pod wykładziną (bo to chyba jedyna możliwość). Chyba będę musiał to dać komu do zrobienia ;/
[ Dodano: 10 Lis 2009 00:48 ]
mi naprawa zajęła 40mminut a jestem zielony w naprawianiu nawet takich drobnych usterek
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
- Lokalizacja: mikołów, katowice
- Kontakt:
Ze spryskiwaczem są dwie opcje - albo buczy ale płyn nie wylatuje z tyłu, albo nie buczy. W pierwszym przypadku jest to usterka mechaniczna na drodze przewodu z płynem, w drugim - elektryczna. Nawiasem mówiąc u mnie jak chcę spryskać tylną szybę, muszę poczekać sekundkę, zanim płyn zacznie lecieć ze spryskiwacza.
w takim razie ja mam chyba zapchany wężyk a którędy on idzie ze zbiornika do tylnej klapy??? jak się domyślam to raczej przechodzi do klapy z prazej strony bo po lewej są same kable...jon-x pisze:Ze spryskiwaczem są dwie opcje - albo buczy ale płyn nie wylatuje z tyłu, albo nie buczy. W pierwszym przypadku jest to usterka mechaniczna na drodze przewodu z płynem, w drugim - elektryczna. Nawiasem mówiąc u mnie jak chcę spryskać tylną szybę, muszę poczekać sekundkę, zanim płyn zacznie lecieć ze spryskiwacza.
[ Dodano: 10 Lis 2009 14:37 ]
chodzi mi o to jak się do niego całego dostać żeby go przepchać a w razie potrzeby wymienić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 309 gości