[MK4 TDI] Wielki problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
- Lokalizacja: Koszalin
[MK4 TDI] Wielki problem
Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Nie musisz wymieniać bloku.
Śruby należy rozwiercić i wykręcić z bloku. Trzeba zrobić nowe mocowanie w miejscu,gdzie było "ucho" (przyspawać solidny stalowy wspornik, tak aby nie przeszkadzał mechanizmowi turbiny).
Myślę,że łapa silnika jest cała?
Wymiana bloku oczywiście byłaby najlepsza,ale te koszty....
Musisz poszukać dobrego i zaufanego ślusarza i spawacza, co by nie spaprali roboty.
Dodatkowo pasowałoby wymienić pasek rozrządu, nie wiadomo czy nie ucierpiał po zdarzeniu oraz sprawdzić stan rolek.
Śruby należy rozwiercić i wykręcić z bloku. Trzeba zrobić nowe mocowanie w miejscu,gdzie było "ucho" (przyspawać solidny stalowy wspornik, tak aby nie przeszkadzał mechanizmowi turbiny).
Myślę,że łapa silnika jest cała?
Wymiana bloku oczywiście byłaby najlepsza,ale te koszty....
Musisz poszukać dobrego i zaufanego ślusarza i spawacza, co by nie spaprali roboty.
Dodatkowo pasowałoby wymienić pasek rozrządu, nie wiadomo czy nie ucierpiał po zdarzeniu oraz sprawdzić stan rolek.
...a ja palę gume na wstecznym ;]
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
- Lokalizacja: Koszalin
Uuuuuuuuuuu a ja myślałem że jedyna zmora silników ALH to aluminiowa misa pękająca przy byle okazji...
Współczuję...
Porób dokładne zdjęcia i zamieść - jak się widzi to można dokładniej ocenić co należy zrobić aby nie naciągać Cię na koszta....
Współczuję...
Porób dokładne zdjęcia i zamieść - jak się widzi to można dokładniej ocenić co należy zrobić aby nie naciągać Cię na koszta....
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
- Lokalizacja: Koszalin
Zdjecia dam wieczorem ale co sie okazalo to kolezka sk....... jak zmienial mi rozrzad to wlasnie odkrecal ta poduszke a tu dzisiaj lukam i sie okazuje ze na dole trzecia sruba nie byla przykrecona ladnie co teraz pytanko czy jak mi sie uda wykrecic ta zerwana srube co jest miedzy paskiem rozrzadu i dam tylko tam srube i ta na dole bez tej co jest to urwane ucho to wydoli to czy jest ryzyko ponownego zerwania srob.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 08:32
- Lokalizacja: Koszalin
Dzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.
-
- Użytkownik
- Posty: 467
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
PrawidłowoDzieki wszystkim za rady jutro ide go robic.Wyglada to tak ze to zerwane uszko bylo na wiekszym uchu i na tym wiekszym uchu jest centralnie droga dziurka dam tam plaskownik dlugosci ok 4cm i bedzie git do tego plaskownika zostanie przykrecona ta sroba powinno byc git, a takie pytanie czy ta zerwana srobe moge zastapic inna czy lepiej kupic orginalna w serwisie a i czy lepiej jeszcze dac dodatkowo podkladki sprezynujace.
Śruby kup oryginalne o identycznych parametrach wytrzymałościowych. Po śrubach "dej Pan,może być" nawet nie myśl.
...a ja palę gume na wstecznym ;]
Powiem wam ze to i tak się skończy wymiana silnika. Podobną sytuacje miałem w golfie kupiłem go nie dawno zrobiłem pare tyś km i silnik poprostu wypadł mi dołem okazało się że autko było leciutko puknięte z przodu i przy okazji wyłamało mocowanie z bloku podobnie jak kolegi też myślałem że coś się da się z tym zrobić i niestety musiałem wydać 1500zl na drugi silnik.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 315
- Rejestracja: sob maja 09, 2009 23:43
- Lokalizacja: Lublin,Italia
Re: [MK4 TDI] Wielki problem
Ja w AGR jeszcze za starych czasow mialem podobna sytuacje ze mi lewa strona opadla jadac z warszawy do lublina.Tez silnik zaczal dziwnie drzec,ale na szczescie brakowalo paru kilosow wiec dojechalem.Na szczescie blok nienaruszony w moim przypadku,tylko lapa puscila,tzn gwint sie zerwal,pewnie ktos kiedys zle dokrecil.Wiec jak mowisz ze blok to nie wiem co poradzic.Mi wtedy tylko srube nowa dali i bylo git.ale strachu sie najadlemspeeder2222 pisze:Witam wszystkich. Panowie pomocy wczoraj cofalem autkiem pod kraweznik oczywiscie delikatnie bez gazu, nagle cos lupnelo myslalem ze kola zaboksowaly lekko wiec jedyneczka i bez gazu do przodu.Slysze ze silnik cos dziwnie pracuje wiec go zgasilem macha w gore patrze a tu szok lewa strona silnika patrzac od przodu auta zapadnieta, wiec go scholowalem na podworko i dalsze ogledziny.Tu doznalem szoku okazuje sie ze sruba zerwana rowno z blokiem silnika w miejscu gdzie sie przykreca lape poduszki do bloku silnika pomiedzy paskiem rozrzadu, patrze dalej tam gdzie sie przykreca druga lape poduszki do takiego ucha w bloku silnika jest zerwane to ucho no szok.C ja mam teraz z tym zrobic przeciez nie pospawam tego ucha po pewnie i tak odpadnie nie stac mnie na wymiane bloku prosze o pomoc. A dokladne dane Golf IV 99r kombi 1.9 tdi 90KM silnik oznaczenie ALH.
gacol, niekoniecznie wymiana bloku
speeder2222, załatw sobie miarkę oleju tą co wciśnięta jest w blok od takiego
silnika jak masz.rurka od miarki ma 14 mm średnicy,tyle ile ma kanał olejowy w bloku
10cm rurki spokojnie wystarczy(minie dziurę po urwanym uchu)na jednym końcu sklepujesz rurkę delikatnie młoteczkiem,żeby miała większą średnicę i wciskasz w blok.
potem z góry delikatnie pilniczkiem na równiutko i git,zakładasz głowice.
ja łapę przykręcałem śrubami od głowicy od jakiegoś auta,na dwie u dołu i ,koło turbiny masz odlew w bloku na śrubę i tam dajesz płaskownik na końcu zagięty pod kątem 90*
i przykręcasz do łapy,a w miejsce dziury gdzie widać rurkę nałóż kleju żeby się z czasem odma z tego nie zrobiła.
speeder2222, załatw sobie miarkę oleju tą co wciśnięta jest w blok od takiego
silnika jak masz.rurka od miarki ma 14 mm średnicy,tyle ile ma kanał olejowy w bloku
10cm rurki spokojnie wystarczy(minie dziurę po urwanym uchu)na jednym końcu sklepujesz rurkę delikatnie młoteczkiem,żeby miała większą średnicę i wciskasz w blok.
potem z góry delikatnie pilniczkiem na równiutko i git,zakładasz głowice.
ja łapę przykręcałem śrubami od głowicy od jakiegoś auta,na dwie u dołu i ,koło turbiny masz odlew w bloku na śrubę i tam dajesz płaskownik na końcu zagięty pod kątem 90*
i przykręcasz do łapy,a w miejsce dziury gdzie widać rurkę nałóż kleju żeby się z czasem odma z tego nie zrobiła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości