biała maź przez odme

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doNh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 23:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

biała maź przez odme

Post autor: doNh » pn lis 09, 2009 23:28

Panowie dzis przy okazji dolewania oleju zobaczylem ze w wężu odmy znajduje sie jakas biała papka... nie wiem co to jest i od czego to jest. pomocy. i jeszcze jedno pytanie czy jak odepne odme i poprowadze ja do jakiejs puszki to bedzie on jakos gorzej jeździł? mam silnik 1,8 na gaźniku od 1,6 elektrycznym....


Obrazek

Nisko jest wtedy jak już lewarka nie idzie włożyć za hole-re pod samochód.
kto śmiga na glebie ten wie ze trzeba być niespełna rozumu żeby lubić szorować o asfalt

piterelyseo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob maja 16, 2009 22:32
Lokalizacja: PGO
Kontakt:

Post autor: piterelyseo » pn lis 09, 2009 23:36

takie cos pojawia się właśnie teraz w zimne dni..są to opary oleju i para wodna..po prostu jeździsz na niedogrzanym silniku :chytry:


<<<<<Golf ll Forever>>>>>

Awatar użytkownika
doNh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 23:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: doNh » pn lis 09, 2009 23:39

nom ostatnie pare dni to takie kruciutkie trasy robilem ze nie zdołał sie rozgrzac.. wiec całkiem mozliwe ;)


Obrazek

Nisko jest wtedy jak już lewarka nie idzie włożyć za hole-re pod samochód.
kto śmiga na glebie ten wie ze trzeba być niespełna rozumu żeby lubić szorować o asfalt

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lis 09, 2009 23:40

tu masz fotoporadę nt. czyszczenia odmy w 1.3 NZ, moze nie tyczy się Twojego modelu silnika, ale poczytasz sobie dlaczego trzeba ją czyścić.:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6569&start=0


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt lis 10, 2009 11:03

Przy dobrej klasie oleju ta maź nie będzie Ci się robić. Ja zmieniłem z Lotosa na Mobila i mam spokój.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lis 10, 2009 11:43

Ja mam Mobila Super S i tą maź mam, także olej jaki by nie był to i tak zacznie się robić tak w odmie, tym bardziej przy jeździe na krótkich odcinkach. Dlatego trzeba 2 razy w roku czyścić odmę, jesień i na wiosnę.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 11:44 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt lis 10, 2009 12:41

Ja mam 1,5 kilosa do pracy w jedną stronę. Wskazówka od temp. ani drgnie, a z wentylatora dmucha zimnym powietrzem. Pomyliłem się ja mam teraz niemieckiego Castrola Mag. 10w40 i problem zniknął całkowicie. Tak to było u mnie.
Ostatnio zmieniony czw lis 12, 2009 13:51 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
doNh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 23:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: doNh » wt lis 10, 2009 13:56

Dedi_S, ja jeżdże na Castrolu GTX 15W40 i przez olej napewno tak nie jest.. odme rozbiore i wyczyszcze jakos w weekend ;)


Obrazek

Nisko jest wtedy jak już lewarka nie idzie włożyć za hole-re pod samochód.
kto śmiga na glebie ten wie ze trzeba być niespełna rozumu żeby lubić szorować o asfalt

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt lis 10, 2009 15:58

Ja jeszcze w zeszłym roku puściłem węża z odmy pod samochód, może w takim razie to pomogło bo się już nie zapycha, minimalnie białego szlamu miałem na korku na wiosnę i od tego czasu go nie widziałem.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 19:35

prezesso,

zmień na wyższy olej np 5W50 z mobila bo te o których piszesz za dobre raczej nie są.
i nie chcę słyszeć bredni tego typu że do starego auta sięsyntetyka nie leje. jak zrobicie to wasza sprawa ale nie szeżcie głupot w sytlu auto ma już 250 tys km i już czas przejść na półsyntetyk / minerał.
to nie ma nic wspólnego z prawdą.
jak nie łyka na potęgę to powinno się lać dobry olej.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » śr lis 11, 2009 21:32

arwam pisze:i nie chcę słyszeć bredni tego typu że do starego auta sięsyntetyka nie leje.
Zgadzam się z tą opinią, ale tylko w wypadku jak producent taką możliwość przwidział. Jak uszczelnienia nie będą przystosowane do syntetyka to zacznie lać się z silnika jak z wiadra po bardzo niedługim czasie.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

arwam

Post autor: arwam » śr lis 11, 2009 22:29

Dedi_S, :panna:
ważne żeby olej miał odpowiednie parametry lepkości i wiskozy, oraz odpowiednią normę która pozwala stosować olej w danym silniku przykładowo wszystkie D TD TDI na pompach wtryskowych potrzebują oleju o normie 505.00.
i to jest ważne.
swego czasu miałem silnik z przed 87' i zalany od początku MOBIL 1 5W50 i nic mu się nie działo..
nie gadaj takich bzdur. może się zacząć lać jeśli już simmeringi stawrdniały i są o krok od popękania ale nie będzie to spowodowane zalaniem syntetyka, chyba że Schell'a zalejesz bo tam masz wzmożone właściwości myjące i faktycznie lubią silnik zaczynać lać jak się przejdzie z niższych olejów ale prawdopodobnie dlatego że siędodaje do nich "rozpuszczalników" lub innych dodatków żeby silnik był "czysty".
ja korzystam tylko z olejów MOBIL'a czasem z ELF'a i nie miałem nigdy żadnych problemów z tego tylułu

a uszczelnienia to nie majątek a silnik dłużej pożyje na syntetyku



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw lis 12, 2009 10:19

arwam pisze:nie gadaj takich bzdur
Widzę, że kolega uważa że wie najlepiej. Tak się składa, że ja pracuję w dziedzinie uszczelnień :)
W motoryzacji mój wszechwiedzący kolego, jest stosowanych kilka mieszanek w simmeringach, nie mówię tu o uszczelkach statycznych, bo to już inna sprawa.
Najczęściej stosowany jest NBR (w starszych samochodach), czyli tzw kauczuk nitrylowy (polimer Butano-Acrylo Nitrylowy). Jest on odporny na oleje mineralne, ale na syntetyczne tylko w niskich temperaturach. Dlatego, że olej syntetyczny jest medium bardziej agresywnym. Jeżeli pójdziesz do jakiegokolwiek sklepu z uszczelkami i kupisz simmering to na 90% sprzedadzą Ci właśnie taki. W nowszych silnikach są zastosowane mieszaniny różnych kauczuków np MVQ z FPM (np uszczelniacz wałka rozrządu już w MK2, bo jest na wyższe temp.). Okres trwałości większości kauczuków wynosi 5 lat, po tym czasie zaczynają się utleniać (min. twardnieją), bo przestają działać antyoxydianty i dodatki przeciw ozonowe (dobra "guma" po czasie ma na swojej powierzchni biały nalot). Jest to naturalny proces starzenia się gumy i dobre oleje zawierają dodatki które przedłużają ten okres.
arwam pisze:ważne żeby olej miał odpowiednie parametry lepkości i wiskozy, oraz odpowiednią normę która pozwala stosować olej w danym silniku
Klasa oleju nie ma nic wspólnego z uszczelnieniami tylko z mechaniką :panna:
Zgadzam się z teorią, że po wymianie oleju na lepszy zużyte uszczelki zaczną lać, właśnie przez te dodatki "czyszczące", ale i tak taki simmering kwalifikował się do wymiany.
arwam pisze:a uszczelnienia to nie majątek a silnik dłużej pożyje na syntetyku
Samo uszczelnienie może nie, ale jak np zacznie Ci lać uszczelniacz na wale to w tedy robi Ci się niezły koszt za wymianę, lub kilka godzin spędzonych nad samochodem.
arwam pisze:swego czasu miałem silnik z przed 87' i zalany od początku MOBIL 1 5W50 i nic mu się nie działo..
Może był przystosowany do np półsyntetyka i dlatego "pełny" nic mu nie zrobił lub miał już wymieniane simmery na odpowiednie.
Ja namawiam tylko do stosowania rodzaju oleju, który przewidział producent samochodu. Sam używam półsyntetyka, więc nie przemawiają do mnie argumenty typu "po co starej babie stringi". W moim nowym silniku sam powymieniałem simmery na "najlepsze" i będę po dotarciu lał najlepsze oleje syntetyczne (jeszcze nie zdecydowałem jaki).


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
CBserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw lis 12, 2009 01:36
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: CBserwis » czw lis 12, 2009 11:48

Dlaczego odprowadzenie odmy nie jest zamontowane przed filtrem powietrza?? Przecież cały syf idzie niepotrzebnie do przepustnicy, a tak by tego nie było.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 260 gości