Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.
Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.
Re: Ciężkie zapalanie na zimnym silniku.
Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe i słyszysz cyknięcie przekaźnika 103 i dlatego lepiej ci wtedy pali. Sprawdz jaki jest kąt wtrysku, stan akumulatora, rozrusznikm8m pisze:Mam takie pytanie, czy po lewej stronie kierownicy pod deską rozdzielczą w miejscu gdzie znajduje się włącznik świateł znajduje się jakiś przekaźnik lub coś w tym stylu odpowiedzialny za zapalanie?
Bo mam taki problem że po przekręceniu kluczyka ( tylko na zimnym silniku )jeżeli po około 3 sekundach słyszę w tym miejscu jakby "pyknięcie" , to samochód zapali od razu. Jeżeli nie słychać tego to muszę rozrusznik przekręcić parę razy aż mi zapali. Może ktoś miał podobny problem, z góry dzięki za odpowiedź.
m8m pisze:Podjechałem do mechanika podłączyli mi pod komputer i pokazało 2 błędy:
4756 - szyna CAN uszkodzony hardware
463A - sterownik silnika zablokowany
pierwszy blad jest dlatego iz nie masz lacza Can tylko KKL (jesli sie myle poprawcie mnie) Canem laczysz sie z autami pow. 2004r lub 06 i moze dlatego nie laczy sie ze ster.silnika, podaj kod silnika
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 21:18 przez antojuja, łącznie zmieniany 1 raz.
To kontrolnie - ona tez pełni funkcję kontrolki silnika- mrygnięcie i zgaśniecie oznacza ze wszystko jest ok - sparwdzenie podstawowych elementów przez ecu.bodller pisze:To po co zapala się kontrolka świec w wyższych temperaturach ?PinkFloyd pisze: Poniżej 7 st płynu chłodzącego ecu uruchamia świece żarowe
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozym8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
Czasami tak bywa u mnie pompa po regeneracji, nowe wtryski- korekcje ok, sprężanie jak w nowym, brak pęcheżyków powietrza, kąt wtrysku wzorcowy 51, nowy rozrusznik, akmulator, filtry, wszytsko ustawione wzorcowo i trzyma parametry a ponizej 7 st palił od strzała, powyzej 18 tez w zakresie 7-18 ok 1,5- 2 sek krecenia. Juz sie spotakłem tak w kilku TDI i także nowych. Nie wiem moze wina softu. Wiec się wkurzyłem dawke startowa walnełem na maxa i zeszło do ok 1,5 sek, po zmianie w bloku 12 na 32680 jest ok. To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór które akurat sobie wyłączyłemKris-THC pisze:To już paranoja żeby świece załączać przy 13 na plusie. Szukaj przyczyn a nie półśrodków, poważnie. Pomyśl tylko jak długo będą grzały przy temp. zaledwie 0 st. przy wartości 32680 a co będzie jak przyjdą mrozym8m pisze:A można w VAG zmienić to ustawienie, żeby świece grzały np. od 13 'C a nie od 7 ?
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 23:12 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Myślę że wpływa i to bardzo bo dogrzewanie (afterglow) nie jest na pełnej mocy świec. U mnie pali od strzała ledwo kluczyk dotknę a po odpaleniu gdy działa afterglow silnik chwilami lekko jakby spadał z obrotów, wszystko mija gdy wyłączy się dogrzewanie po odpaleniu, sprawdzałem vaginą i własnie wtedy silnik pracuje idealnie. Przy odpiętym czujniku temperatury wszystko jest idealnie??? Nawet dawę startową ZMNIEJSZYŁEM vagiem i obserwuję. Auto nadal pali w ułamku sekundy niezależnie od temp.PinkFloyd pisze:To nie wpływa na trwałosc świec i tak każdemu jak przed odpaleniem świece sie nie włączaja to i tak po odpaleniu zawsze jak temp. silnika jest niższa niz 64st załącza sie dogrzewanie komór.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości