dokrecenie lozysk przednich prosba o rade

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

dokrecenie lozysk przednich prosba o rade

Post autor: golfmaniac22 » pn lut 23, 2009 22:36

mianowicie wymienialem lozyska przednie w moim mk4 i niewiem jak mocno dokrecic nakretke na piascie ta ktora trzyma poloske z piasta mam na kolach delikatny luz i niewiem czy mocniej je dokrecic czy tak ma byc mam klucz dynamometryczny moze ktos wie jakim momentem trzeba je dokrecic z gooory wieelkiee dzieki za rady
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 00:10 przez golfmaniac22, łącznie zmieniany 1 raz.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn lut 23, 2009 23:02

śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » wt lut 24, 2009 00:24

Pyton50 pisze:śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.
dzieki za odpowiec jutro tak zrobie dociagne je dzieki wielkie :pub:



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » wt lut 24, 2009 09:43

U mnie przy wymianie przedniego łożyska mechanik dokręcał kluczem dynamometrycznym, wcześniej szukał w jakiejś książce jakim momentem dokręcić. Tak więc producent na pewno zaleca dokręcenie tej nakrętki odpowiednim momentem.
Pozdrawiam.



struna7

Post autor: struna7 » śr lut 25, 2009 00:54

Pyton50 pisze:kluczem nasadowym z przedłużką
bez przesady
nasadówka + fajka, niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » śr lut 25, 2009 01:08

Wszystko ok.Momenty dynamometryczne są przypisane serwisowo do wszystkich śrub,ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało :bajer:



struna7

Post autor: struna7 » śr lut 25, 2009 01:15

ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało
co innego jesli masz cos odkrecic a przykrecic



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 25, 2009 12:44

w mk2 ten moment to 230 Nm i nie odwazył bym się przekręcać tego na oko. Sprawdziłbym ile ma być w mk4 i ewentualnie dokręcił samemu zwykłym kluczem i pojechał do najbliższego warsztatu na dociągniecie momentem (gdybym nie miał klucza dynamotr.) Jak ktoś uważa że dokręcanie kluczem dynamoetrycznym jest niepotrzebne i to nadgorliwość to chętnie posłucham jego uzasadnienia.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 11:47 ]
struna7 pisze:niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula
2 metrowa przedłużka hmm :bajer:
przedłuzka to coś takiego i chyba o to koledze chodziło a nie o przedłużanie klucza
Obrazek



tasmanryu666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn paź 19, 2009 19:58
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: tasmanryu666 » pn lis 09, 2009 22:11

czy ktoś wie może z jakim komentem dokręca się tylne łożyska w mk3 vr6!!! HELP


Jestem maniakiem motoryzacji!!! Kocham wszystko co ma 4 koła,spala bajure i ma minimum 150ps!!!

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pn lis 09, 2009 22:23

ja proponuje 200niutków dokręcić ten przegub w mk4 a co do łorzysk w mk3 vr6 to tam sie nie dokreca łożysk momentem ponieważ są to łożyska stożkowe i dokreca sie je najpierw do poczucia oporu na kluczu tak bez przesady a później lekko sie luzuje zakłada zabezpieczenie i zawleczke i całe dokrecanie



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » pn lis 09, 2009 22:32

Przednia piasta  
Etap 1 200(Nm)
Etap 2 Odkręcić 180(°)
Etap 3 50(Nm)
Etap 4 60(°)

Przednia piasta Śruba sześciokątna  
Etap 1 250(Nm)
Etap 2 90(°)
Etap 3 Odkręcić180(°)
Etap 4 250(Nm) Etap 5

tak to wyglada, ale szczerze to nigdy nie widzialem zeby ktos dokrecał wg opisu i dynamometrem



idol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: idol » ndz lis 15, 2009 15:54

w mk 4 przegub dokręcamy siłą 120 Nm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości