Falowanie obrotów i nie tylko 1,9 tdi alh

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » pn lis 09, 2009 21:31

jaro860929 pisze:zmniejsz dawkę bo długo nie pojeździsz
kurcze zmniejszyłbym ale nie wiem czy jutro dojadę do roboty ... [tu nie wyrażę swojej dezaprobaty ]widzę że się władowałem na ładną minę.Czy zbyt wysoka dawka może być powodem zapieczenia kierownic i powodem dolegliwości w stylu przerywanie ?? Nie no muszę jakiegoś mechanika poszukać bo sam tak mechanikowaty nie jestem ,pytanie kogo. Dzisiaj gadałem z mechanikami którzy prowadzą serwis samochodów i wózków widłowych dla naszej firmy i jakoś nie wzbudzili mojego zaufania . Na pytanie o przeczyszczenie turbiny mechanik odpowiedział mi że u nich nie czyszczą kierownic tylko zmnieniają turbo albo starają się rozruszać po WD...


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/12926][img]http://www.motostat.pl/user_images/12926/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/42312f354a322f86.html[/img]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pn lis 09, 2009 21:37

dojechać dojedziesz
ale żeby to nie trwało miesiąc i wiecej
dawka nie ma nic do kierownic
przerywanie to przez turbine, zrobisz to i będzie z głowy
kierownce zapiekają sie przez h,,,,,,,,,, jazdę
2tyś i zmiana biegu
tdi trzeba czasami pokręcić do 4 tyś obrotów

dawke zmienisz sam
wg instrukcji, to prościzna
jak logi umiesz zrobić to i to też :bigok:

ta nie czyszczą, wsadzą drugie, twoje stare wyczyszczą i opchną kolejnemu

z jakiego miasta jestes??



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » pn lis 09, 2009 23:32

OOO nie zauważyłem 2 strony... jestem z okolic Lipska -same obrzeża mazowieckiego-najbliżej mam do Ostrowca Świętokrzyskiego z większych miast. Trochę pogrzebałem w internecie i jakieś 50 km ode mnie jest serwis sprężarek i może tam spróbuje się udać chociaż obawiam się że może się okazać że będą mi chcieli wcisnąć regenerowaną dmuchawkę zamiast bawić się w czyszczenie.Praktycznie robią i demontaż i montaż (nie wiem za ile) Turbo na allegro od nich chodzi po 700 z roczną gwarancją W zasadzie ciężko powiedzieć bo może się okazać że ta może być w średnim stanie jak się ją rozbierze. Dzwoniłem jeszcze do jednego mechanika i mówił mi że on też nie rozbiera tylko od razu wymienia na regenerowaną... kurcze trochę szkoda mi kaski ale jeszcze jutro podzwonię a najwyżej czwartek piątek jakiś wypad. Tak się jeszcze zastanawiam czy jeżeli przyszłoby mi ją zmieniać to nie zmienić jej na inną może są jakieś wytrzymalsze sprężarki które są mniej narażone na zapiekanie kierownic??
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 23:33 przez Nabuch, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 02:56

Witam

Może nie do końca odnośnie Twojego problemu, ale bardziej odnośnei alh - te dziady mają sporo problemów. Sam się władowałem na takiego. Zapewne niedługo wyczujesz, że przy dohamowywaniu zacznie nagle rzucać silnikiem a po dodaniu gazu przestanie - mnóstwo osób z tym walczy i z tego co wiem podobno miał być to nastawnik, ale czy w końcu to okazało się to to nie wiem. Dużo osób twierdzi, że problem znika po programie i jeszcze lepiej wtryskach - ciekawa teoria - ciekawe co damcio na to powie.

Co do suszary to jest ta sama co w ASV czyli 110tka - ja kupiłem w idealnym stanie za 400zł - no ale mi się trafiło, bo gość wsadził hybryde arl, potem sprzedał auto i ta mu leżała. Jak nie chcesz dodawać mocy drastycznie to starczy w zupełności (wtryski 216, program i ma być podobno 140 i 300 niuta)

Dużo osób twierdzi, że turbo bogdan sprzedaje dobre suszarki a stare bierze w rozliczeniu- siedzi na allegro - poszperaj i popytaj, bo nie zagłębiałem się w temacie

No i taka moja rada z doświadczenia - wal po łapach wszystkich mechaników od polonezów, którzy będą chcieli Ci się do tdika pakować. Bez kompa nie podchodź. To móje drugie tdi i jak mechanik nie siedzi w tdi to może tylko kaszana z tego wyjść.

Pozdrawiam i powodzenia
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 02:59 przez phanteon, łącznie zmieniany 2 razy.



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » wt lis 10, 2009 08:13

phanteon pisze:Jak nie chcesz dodawać mocy drastycznie to starczy w zupełności (wtryski 216, program i ma być podobno 140 i 300 niuta)

Wiesz chodzi mi o to że jak już musiałbym wziąć regenerowaną zakładać to może wziąć inna -bardziej niezawodną o mocy nie myślałem. Tak wczoraj siadłem na internecie i poszukałem w goglach pod pojęciem zapieczone kierownice... Większość tematów to silniki alh trochę ajm(chyba) a jakoś nie widziałem innych turbinek. Chciałbym już doprowadzić samochód do stanu używalności i wreszcie sie nim cieszyć a nie spędzać całe wieczory na szukaniu co mi ktoś pogrzebał w wózku.

Tak jeszcze siadłem wczoraj i szukałem o regulacji dawki paliwa. Kurcze trochę się zastanawiam czy zmiana w vagu coś mi pomoże. Wrzucam linki

link 1
link2

Jaro miałeś rację że spokojnie mogę sobie podregulować dawkę bo raczej nabroić nie nabroję.
Z newsów kupiłem dzisiaj sobie czujnik i jak jutro będzie czas to go wrzucę.
Wstępnie umówiłem się do serwisu turbo na piątek -tylko zgodnie z przypuszczeniami najpewniej skończy się na regeneracji. Przynajmniej taki mają standard że jak już rozbierają to jest wsio zmieniane -więc cena też jest adekwatna do wkładanych części. Jedyna opcja to zrobienie geometrii gdyby turbina była w znośnym stanie -cokolwiek by to nie było -muszę to jeszcze zgoglować... Aha i jeszcze czekam na namiary na telefon do mechanika z okolic który podobno podjąłby się czyszczenia turbo spróbuję się z nim dogadać może coś poradzi?
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 18:41 przez Nabuch, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 20:31

Każda turbina VNT (zmienne geo) jeśli nie będzie pracować to jest kaplica a co do alh - cholera może to dlatego, że najsłabsza wersja i kupowały ja osoby, które jeździły po mieście i wolno.

Niestety zabawa z turbina może być droga - bo demontaż i montaż pewnie min 200zł, z drugiej strony mozna zamówic już po regeneracji i mieć spokój (zakładając, że turbina jest ok) a czyszczenie? Może sie okazać, że tylko gruszka do wymiany (200zł) a może sie okazać, że turbina do rozpołowienia i wtedy się okaże, że lepiej kupić sprawdzoną po regeneracji i na gwarancji.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » wt lis 10, 2009 21:11

poszukaj jakiegoś tunera na forum, obok zawsze mają zaprzyjaźnione warsztaty co robią to i jeszcze mnóstwo innych rzeczy

mam 216 w alh i też mi troche telepie przy dochamowywaniu
nasza turbinka wytrzyma 330mn i 140-145km

komp to podstawa!!
:bigok:
pomoże regulacja dawki zmienisz sam i będzie dobrze
nie masz się czego bać
jak vagiem nie pójdzie dalej to pukniesz w nastawnik

zrobienie geometrii w turbo??
co to pierwszy raz słysze

alh kupywaly głównie dziadki, bo ma mało mocy i będzie mało palił.wiec jeżdżą do 2 tyś obrotów i robi sie tak. Ty kupisz takie auto wcisniesz do deski i problem. dziadek nie ma takich aspiracji i jeździ do 2,5tyś i jemu wszystko gra :bigok:

chłopaki macie racje. ja w warm-maz za rozpołowienie turba czyszczenie, sprawdzenie wszystkiego zapłaciłem 150zł. więc uderzajcie do sprawdzonych ludzi.
otwórz na forum temat gdzie blisko wyczyszczą Ci kiery i bedziesz wiedział.
jak turbo nie puszcza oleju to nie ma co wymienić tylko zapłacić za czyszczenie i będzie dobrze



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » wt lis 10, 2009 22:11

phanteon pisze:co do alh - cholera może to dlatego, że najsłabsza wersja i kupowały ja osoby, które jeździły po mieście i wolno.
alh kupywaly głównie dziadki, bo ma mało mocy i będzie mało palił.wiec jeżdżą do 2 tyś obrotów i robi sie tak
phanteon,jaro też sobie to tak tłumacze , co do montażu i demontażu to 200 zł jest na tej stacji . Rzeczywiście to jest takie ryzyko no ale kaska też konkretna . Nie mogę sie dodzwonić do mechanika bo może on coś zdziałałby i na razie jeździłbym z tą którą mam .Sam nie wiem z jednej strony kurcze odżałowałbym już te 900 i powinno być git a z drugiej strony szkoda kasy no ale może się okazać że wyjdzie drożej jeszcze samochód będę miał rozbebrany nie wiadomo ile (dobrze bo już oftopuje )
jaro860929,
jaro860929 pisze:otwórz na forum temat gdzie blisko wyczyszczą Ci kiery i bedziesz wiedział.
Tak zrobiłem na forum obd2 i tam polecili mi gościa pare km ode mnie :shock:. Nie wiem co prawda co to za gość ale gdzieś tam już o nim słyszałem .3 x dzwoniłem i na razie nic .
jaro860929 pisze:ja w warm-maz za rozpołowienie turba czyszczenie, sprawdzenie wszystkiego zapłaciłem 150zł.
kurcze fajna kasa jak za czyszczenie z tego co już widziałem to ok 300zł



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » wt lis 10, 2009 22:25

pakuj ta samą tylko wyczyszczona
a jak inna to wieksza od azs 130km
i jak wydajesz to jeszcze wtryski 216 i jakis program i bedziesz mial 150-155km
to juz sporo

a kto to?
podaj nazwe moze słyszałem

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... side+vnt15
u mnie tak tanio bo u kolegi robiłem i mu pomagałem ale 300zł to norma
przeczytaj ten temat i bedziesz wszystko wiedzial, najgorzej jest rozpołowic a reszte sam bys zrobil w niedziele :bigok:

[ Dodano: 10 Lis 2009 21:25 ]
jak dzwonisz i nie mozesz sie dodzwonic to znaczy ze duzo ma pracy
wiec laikiem nie jest



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 22:33

jaro860929 pisze:komp to podstawa!!
Co masz na myśli?



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » wt lis 10, 2009 22:38

na myśli że Vag czyt. komp to podstawa
w starych kiblach takich jak my mamy :bigok: wszystko sie na tym opiera
nie znajdziesz praktycznie nic bez vaga



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 10, 2009 23:23

Potwierdzam - Pan Heniu od polonezów nie zrobi nic dobrego. Sam vag nie starczy - trzeba mieć jednak trochę wiedzy
Koniec OT



Nabuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt sie 25, 2009 22:05
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Nabuch » wt lis 10, 2009 23:34

jaro860929 pisze:a jak inna to wieksza od azs 130km
i jak wydajesz to jeszcze wtryski 216 i jakis program i bedziesz mial 150-155km
to juz sporo
Jaro spokojnie chcesz mnie zabić ja się przesiadłem z felicji 68 KM !Kurcze powiem szczerze że po zakupie jak dowiedziałem się że mam zmienną geometrię to już czułem że może być różnie z turbo. No cóż AGR to to nie jest -ale z drugiej strony tak jak dla Ciebie Jaro jak modzisz to AGR to już inna bajka
a kto to?
podaj nazwe moze słyszałem
nie wiem o kogo pytasz ? mechanik to Łukasz Sikorski niestety nie znam nicku z obd2 bo polecał go ktoś inny , a serwis turbinek to Autocentrum starachowice. Co do samej geometrii to przypuszczam że chodzi o sprawdzenie wałka z łopatkami -bo tyle mi się udało wyszukać ale wydaje mi się że czyszczenia jako takiego nie ma tylko od reki podmiana na regenerowaną ew regeneracja turbiny klienta.
jaro860929 pisze:u mnie tak tanio bo u kolegi robiłem i mu pomagałem
a mam pytanko zmienialiście jakieś uszczelnienia czy inne elementy czy tylko rozebrać wyczyścić złożyć? Gość ze Starachowic mówił że właśnie po rozebraniu trzeba zmienić uszczelnienia + oni zmieniają i pozostałe elementy tak żeby mieć całkowitą pewność że będzie wszystko ok=rok gwarancji.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 23:39 przez Nabuch, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr lis 11, 2009 13:50

Witam
Nabuch pisze:a mam pytanko zmienialiście jakieś uszczelnienia czy inne elementy czy tylko rozebrać wyczyścić złożyć? Gość ze Starachowic mówił że właśnie po rozebraniu trzeba zmienić uszczelnienia + oni zmieniają i pozostałe elementy tak żeby mieć całkowitą pewność że będzie wszystko ok=rok gwarancji
Uszelniacze się zawsze zmienia, szczególnie, ze koszt niewielki a cała robote może to spitolić. Uszelka kolektora, jakies do suszary (chyba ze 3 albo 4 ich tam było) kosztowaly w sumie 50zł z czego najdroższa była kupowana w ASO, bo nie było w intercarsie, więc warto.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości