Olej w skrzyni i silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysztofeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 03, 2009 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Olej w skrzyni i silniku

Post autor: krzysztofeq » pn lis 09, 2009 18:30

Witam,
mam zamiar wymienic olej w silniku i skrzyni biegów.
Posiadam golfa mk1 z 85r 1.8 90km z przebiegiem 240tys/km (podobno) i teraz pojawia sie pytanie jaki olej zalac do skrzyni i silnika? nie wiem na jakich olejach jeździł poprzedni właściciel. Skrzynia jest manualna 5 biegowa.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 19:38 przez krzysztofeq, łącznie zmieniany 1 raz.



Daniel1104
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 09, 2007 12:46
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: Daniel1104 » pn lis 09, 2009 18:37

z takim przebiegiem napewno mineralny do silnika a Firma zależy od twojej kieszeni



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 09, 2009 19:23

Ja w Passku SB mam ponad 400 000 i leje pół syntetyk - jak jest zimno krócej się tłucze i szybciej kontrolka gaśnie niż na mineralnym - więc wszelkie koszty się zwracają. Do skrzyni też bym nie lał mineralnego bo jak przyjdzie - 20 nie ruszysz nawet wajchą ;)



krzysztofeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 03, 2009 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysztofeq » pn lis 09, 2009 20:13

slyszałem ze jesli auto chodzi na mineralnym to nie zaleca sie zalewać półsyntetyku bo moze to zaszkodzic silnikowi, wiec jesli chodzi o silnik to mysle ze zdecyduje sie na mobil super s 15w40. jesli chodzi o skrzynie to czy zeczywiscie bedzie taka ruznica, ze na mineralnym biegu nie wrzuce w zime ?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lis 09, 2009 20:29

Następny temat o oleju :panna:
Czy naprawdę szukajka gryzie czy co?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 09, 2009 20:41

krzysztofeq, Też byłem sceptyczny, nawet skrajnie sceptyczny ale zmieniłem na pół syntetyk i nic specjalnego się nie stało ani nie wycieka, ani więcej nie bierze po prostu krócej klepią popychacze i kontrolka krócej miga. Co do skrzyni nie dosłownie ale jak przyjdą mrozy ciężej lewarek chodzi, opory są więkrze więc szybciej się zużywa z resztą tak jak napisał bongo, nic nowego - wystarczy poszukać



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lis 09, 2009 20:43

kwietek pisze:Co do skrzyni
Co do skrzyni,to fabrycznie był zalewany syntetyk,i tylko na taki można wymienić :bajer:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 09, 2009 21:00

Zgadza się, ale spotkałem się z tym że w skrzyni był olej chyba od malucha rok czy 2 lata temu w zimie gość miał z tego powodu niezłą jazdę :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 304 gości