[MK3 AFN] Problemy ze skrzynia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 00:14
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

[MK3 AFN] Problemy ze skrzynia

Post autor: domek » śr lis 01, 2006 00:34

Witam Wszystkich. Wracajac dzisiaj do domu coraz gorzej zaczela mi wchodzic jedynka. Na parkingu jak mialem cofnac tez okazalo sie ze nie dam rady. Co to moze byc?? Sprzeglo?? Nie moglem nawet sprawdzic bo juz ciemno.
Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2006 17:32 przez domek, łącznie zmieniany 1 raz.


"nie wdawaj sie w dyskusje z idiota, najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a pozniej wykonczy doswiadczeniem"

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr lis 01, 2006 02:38

jesli wysprzęglik jest dobrze odpowietrzony i regulacja biegów jest OK to raczej sprzęglo się kończy ...

siłownik wysprzęglika wchodzi w skrzynie (w okolicy mechanizmu wybierania biegów) - jest na nim odpowietrznik - podobny do takiego jaki znajdziesz przy hamulcach (uklad wysprzęglania zasilany jest płynem hamulcowym) - odpowietrz wysprzęglik - do tego możesz spróbowac regulacji na fasolce cięgła przy skrzyni - czasami odważnik się odkręci i też występują problemy z płynnym wbiciem biegu ... sprawdzaj - wyciągnąc skrzynie i wymienić sprzęgło zawsze zdążysz :wink:

BTW - mam tarczę z dociskiem do AFN'a jak by się ktoś pytał (używana z małym przebiegiem - zostało mi to po wymianie koła 2masowego na 228 mm )



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw lis 02, 2006 09:55

leo... pisze:siłownik wysprzęglika wchodzi w skrzynie (w okolicy mechanizmu wybierania biegów) - jest na nim odpowietrznik - podobny do takiego jaki znajdziesz przy hamulcach (uklad wysprzęglania zasilany jest płynem hamulcowym) - odpowietrz wysprzęglik - do tego możesz spróbowac regulacji na fasolce cięgła przy skrzyni - czasami odważnik się odkręci i też występują problemy z płynnym wbiciem biegu ... sprawdzaj -
na zdjęciu pod wybierakiem jest ten wysprzęglik
jego demontaż jest opisany pokrótce na czerwono i oznaczony na czerwono strzałkami
co gdzie w nim jest
jest jeszcze jeden odpowietrznik przy pompce sprzęgła tuż przy pompie hamulcowej
stojąc do samochodu przodem to po jego prawej stronie
Obrazek



Diablo85

Post autor: Diablo85 » ndz lis 05, 2006 12:25

Witam mam podobny problem z skrzynia ale z biegami 1 i R, opisałem problem na zdjeciu jak sobie z tym radzicie??



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz lut 11, 2007 19:52

Podpinam się pod temat. W moim Golfiku także jest to tragiczne linkowe sterowanie skrzynią biegów. nasłuchałem się już od włascicieli Passatów o tych kłopotach. U mnie najwieksze problemy są z włączaniem biegu 1 a czasem 2(bardzo sporadycznie lekko haczy przy wrzucaniu 3) . Dosłownie przed samycm końcem wrzucania 1 drążek biegów napotyka jakby na blokadę. Aby do końca wrzucić bieg muszę uzyć wiekszej siły albo kilkukrotnie wcisnąć sprzęgło(czasem pomaga). Dodam, że nigdy nie było żadnych zgrzytań podczas zmiany biegów, nawet gdy uzyję wiekszej siły z 1, wchodzi bez GRRRRRRRR. Podobno cała sprawa rozbija się o regulację tych linek ale czy na pewno?


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lut 11, 2007 21:04

GRIZLI pisze:Podpinam się pod temat. W moim Golfiku także jest to tragiczne linkowe sterowanie skrzynią biegów. nasłuchałem się już od włascicieli Passatów o tych kłopotach. U mnie najwieksze problemy są z włączaniem biegu 1 a czasem 2(bardzo sporadycznie lekko haczy przy wrzucaniu 3) . Dosłownie przed samycm końcem wrzucania 1 drążek biegów napotyka jakby na blokadę. Aby do końca wrzucić bieg muszę uzyć wiekszej siły albo kilkukrotnie wcisnąć sprzęgło(czasem pomaga). Dodam, że nigdy nie było żadnych zgrzytań podczas zmiany biegów, nawet gdy uzyję wiekszej siły z 1, wchodzi bez GRRRRRRRR. Podobno cała sprawa rozbija się o regulację tych linek ale czy na pewno?
być może u ciebie odkręcił się odważnik - sprawdź czy nie lata ... jeśli jest Ok - czeka cię regulacja



Awatar użytkownika
SEZAM
Bob the Builder
Bob the Builder
Posty: 321
Rejestracja: czw sty 25, 2007 22:55
Lokalizacja: WARNDORF
Kontakt:

ale numer

Post autor: SEZAM » pn lut 12, 2007 01:48

Witam!!! panowie ta sama akcja u mnie nie bede się rozpisywał bo objawy mam takie jak u was!!! na początek powalcze z tym odpowietrznikiem, olejem, regulacja to koszta ok 150 PLN w serwisie i 1-1.5 h robotki z tego co sie dowiedziałem!!!!

pozdrawiam powodzenia jak coś się u mnie zmieni i będę mógł się podzielić wiadomościami to napisze !!! papa :okej:



leszekd11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 21:46
Lokalizacja: piła

Post autor: leszekd11 » pt kwie 13, 2007 18:38

witam pomuz mi wyregulowac bieki w tdi 1z skrzynia wygląda jak na jednej z twoich fotek.mam problem z 1i2 aby wdusić 1 musze lekko wcisnąć gałke z dwujką podobnie ogólnie .wsteczny tez kiepski 345 wchodzą ładnie ale tak miękko i sa luzy w przud na gałke jak wdusze np 3 biego.podaj fotki i opisz co zrobić z tymDiablo85,



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » czw lis 05, 2009 07:31

Przpraszam, ze odkopuje. Mam idealnie takie same objawy i moglby ktos krok po kroku wyjasnic jak to wszytsko dokladnie zrobic? Chyba, ze wystarczy samo odpowietrzenie wysprzeglika to jak to dokladnie zrobic? U mnie slychac jak przy wciskaniu sprzegla trzeszczy lekko, ale slychac az w samochodzie, wlasnie z wysprzeglika. Co z tym poradzic? Wymiana oleju w skrzyni? Czy samo odpowietrzenie wystarczy? Czy trzeba jakos ten wysprzeglik wymieniac?


[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
josef161
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 17, 2009 18:58
Lokalizacja: RLU / BE
Kontakt:

Post autor: josef161 » sob lis 07, 2009 23:42

panowie powoli nie spiesząć-----czemu ja 262tyś AHF sprzegło jedynka nie wchodzi, wsteczny też. przyczyne sprzegło--- otóż nie pompka przy pedale sprzegła ktora daje płyn do drugiej pomki pierw sprawdz najtansze możliwosci a pozniej sprzęgło komplet luka do mnie 1500zł a mozna było wczesniej wydac 120zł i by dalej smigało ale na szczescie sprzegło po wyjęciu było kaput duzo wczesniej



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pn lis 09, 2009 13:49

jaki najlepjej wlać olej do skrzyni biegów skrzynia ma około 250tyś przelotu i wygląda na to że olej nie był nigdy wymieniany no może z raz sądzoc po jego wyglądzie w chwili obecnej.....



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn lis 09, 2009 17:37

Czemu pytasz się o to samo w 2 tematach ?
Tu masz odpowiedź http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=274566 :grin:
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 17:37 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 97 gości