Kilka problemów....Golf iv 1,9 Tdi 110 km 2001r.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka problemów....Golf iv 1,9 Tdi 110 km 2001r.
Mam kilka problemów z samochodem golf iv 1,9 tdi ( 110 koni) 2001r.
Problem z przyspieszeniem… jak się auto rozgrzeje to jakoś przyspiesza, ale tylko na obrotach od około 2 tys. Dostaje kopa do 3…pozniej jest problem… auto jakoś głośniej i ciężej pracuje na wyższych obrotach ( ogólnie po naciśniecie gazu ciężko się zbiera) .
Zaworek n75 ( był czyszczony około roku temu ), przy przekręceniu stacyjki cyka… co świadczy o tym, ze działa prawidłowo.
Zaworek N18 był czyszczony wczoraj… wraz z przepływka .. ( tylko przedmuchana ). Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ).
Tak samo popsuł się czujnik temperatury… ( pokazuje jakieś bzdury… np. -22, po chwili już -5. – od tego czasu uszkodzonego czujnika zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka lampka kontrolna grzania świec zapala się i od razu gaśnie … zawsze zapalała się i gasła po kilku sekundach, czasem jak jest zimno rano jest problem z odpaleniem.
Dzisiaj coś zauważyłem a mianowicie… odłączyłem od przepływki kabelek zasilający… i…. auto bardzo żwawo startuje… lekko nacisnę na gaz i idzie… z tym ze tylko jak naciskam delikatnie na gaz… jak już nacisnę mocniej na pedał gazu to kompletnie nie reaguje… wolno przyśpiesza… i auto idzie max 120km/h.
Czyli jak kabel odpięty to auto idzie dobrze w dolnych granicach obrotów silnika… ale później jest kaplica… a jak jest podłączony normalnie… auto się nie zbiera od razu … tylko przy większych obrotach…
Kolejna sprawa która zauważyłem… po odpaleniu silnika.. ( przeplywka podpięta normalnie ) na postoju… naciskam na gaz i obroty dość wolno reagują na gaz… kiedy poruszam delikatnie pompką EGR i ponownie naciskam na gaz … obroty wskakują o wiele szybciej…
Turbo pięknie pracuje… więc raczej jest ok.
Czkam na jakieś propozycje. Auto nie kopci.
pozdrowienia.
Problem z przyspieszeniem… jak się auto rozgrzeje to jakoś przyspiesza, ale tylko na obrotach od około 2 tys. Dostaje kopa do 3…pozniej jest problem… auto jakoś głośniej i ciężej pracuje na wyższych obrotach ( ogólnie po naciśniecie gazu ciężko się zbiera) .
Zaworek n75 ( był czyszczony około roku temu ), przy przekręceniu stacyjki cyka… co świadczy o tym, ze działa prawidłowo.
Zaworek N18 był czyszczony wczoraj… wraz z przepływka .. ( tylko przedmuchana ). Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ).
Tak samo popsuł się czujnik temperatury… ( pokazuje jakieś bzdury… np. -22, po chwili już -5. – od tego czasu uszkodzonego czujnika zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka lampka kontrolna grzania świec zapala się i od razu gaśnie … zawsze zapalała się i gasła po kilku sekundach, czasem jak jest zimno rano jest problem z odpaleniem.
Dzisiaj coś zauważyłem a mianowicie… odłączyłem od przepływki kabelek zasilający… i…. auto bardzo żwawo startuje… lekko nacisnę na gaz i idzie… z tym ze tylko jak naciskam delikatnie na gaz… jak już nacisnę mocniej na pedał gazu to kompletnie nie reaguje… wolno przyśpiesza… i auto idzie max 120km/h.
Czyli jak kabel odpięty to auto idzie dobrze w dolnych granicach obrotów silnika… ale później jest kaplica… a jak jest podłączony normalnie… auto się nie zbiera od razu … tylko przy większych obrotach…
Kolejna sprawa która zauważyłem… po odpaleniu silnika.. ( przeplywka podpięta normalnie ) na postoju… naciskam na gaz i obroty dość wolno reagują na gaz… kiedy poruszam delikatnie pompką EGR i ponownie naciskam na gaz … obroty wskakują o wiele szybciej…
Turbo pięknie pracuje… więc raczej jest ok.
Czkam na jakieś propozycje. Auto nie kopci.
pozdrowienia.
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
filip-51, Jeśli bez przepływki jest lepiej niż z nią to raczej ta dokończyła żywota. Bez diagnostyki VAGiem ciężko się naprawia TDI.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 19:52 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
"Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ). "
Aby sprawdzić czy to klapa gasząca to odpal silnik, otwórz maskę i domknij klapę ręcznie przytrzymując ją około 3 sek. Jeśli ładnie zgaśnie to albo zaworek uszkodzony albo za małe ciśnienie w ukłądzie ( sprawdź czy ten krociec wychodzący z pompy vacum się nie rusza na boki, bo jak tak to na 99,9 % to z tej przyczyny miałem tak i pomogło wklejenie go specjalnym klejem, do tego słabo działały hamulce bo było właśnie za małe ciśnienie w układzie).
Co do braku mocy to tylko logi
Aby sprawdzić czy to klapa gasząca to odpal silnik, otwórz maskę i domknij klapę ręcznie przytrzymując ją około 3 sek. Jeśli ładnie zgaśnie to albo zaworek uszkodzony albo za małe ciśnienie w ukłądzie ( sprawdź czy ten krociec wychodzący z pompy vacum się nie rusza na boki, bo jak tak to na 99,9 % to z tej przyczyny miałem tak i pomogło wklejenie go specjalnym klejem, do tego słabo działały hamulce bo było właśnie za małe ciśnienie w układzie).
Co do braku mocy to tylko logi
Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...
Witam, problem czesciowo rozwiazany... oczywiscie padnieta była przepływka. Po wymianie auto rwie jak szalone. Kolejne problemy jeszcze nie rozwiazane... tj. trzesienie przy gaszeniu... tak jak kolega NEOX poradził sprawdziłem klape gaszącą ... po wciśnieciu jej ... auto gaśnie pięknie - vag pokazał błąd 19561 Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground : P3105 czyli ten plasticzek...
kolejna sprawa .. na postoju jak sie gazuje... to cos dziwnie słychać silnik... jakby coś było przytkane...( cos z powietrzem ), auto przyspiesza normalnie..
i następna ... auto przyspiesza gdzieś do 120 ... potem wpada w błąd i jest mułowate. Po odpaleniu samochodu na nowo wraca do normy...
jakieś propozycje ?
pozdrawiam
kolejna sprawa .. na postoju jak sie gazuje... to cos dziwnie słychać silnik... jakby coś było przytkane...( cos z powietrzem ), auto przyspiesza normalnie..
i następna ... auto przyspiesza gdzieś do 120 ... potem wpada w błąd i jest mułowate. Po odpaleniu samochodu na nowo wraca do normy...
jakieś propozycje ?
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości