Kilka problemów....Golf iv 1,9 Tdi 110 km 2001r.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
filip-51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 23:12
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Kilka problemów....Golf iv 1,9 Tdi 110 km 2001r.

Post autor: filip-51 » pn lis 09, 2009 11:16

Mam kilka problemów z samochodem golf iv 1,9 tdi ( 110 koni) 2001r.

Problem z przyspieszeniem… jak się auto rozgrzeje to jakoś przyspiesza, ale tylko na obrotach od około 2 tys. Dostaje kopa do 3…pozniej jest problem… auto jakoś głośniej i ciężej pracuje na wyższych obrotach ( ogólnie po naciśniecie gazu ciężko się zbiera) .

Zaworek n75 ( był czyszczony około roku temu ), przy przekręceniu stacyjki cyka… co świadczy o tym, ze działa prawidłowo.

Zaworek N18 był czyszczony wczoraj… wraz z przepływka .. ( tylko przedmuchana ). Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ).

Tak samo popsuł się czujnik temperatury… ( pokazuje jakieś bzdury… np. -22, po chwili już -5. – od tego czasu uszkodzonego czujnika zauważyłem, ze po przekręceniu kluczyka lampka kontrolna grzania świec zapala się i od razu gaśnie … zawsze zapalała się i gasła po kilku sekundach, czasem jak jest zimno rano jest problem z odpaleniem.

Dzisiaj coś zauważyłem a mianowicie… odłączyłem od przepływki kabelek zasilający… i…. auto bardzo żwawo startuje… lekko nacisnę na gaz i idzie… z tym ze tylko jak naciskam delikatnie na gaz… jak już nacisnę mocniej na pedał gazu to kompletnie nie reaguje… wolno przyśpiesza… i auto idzie max 120km/h.

Czyli jak kabel odpięty to auto idzie dobrze w dolnych granicach obrotów silnika… ale później jest kaplica… a jak jest podłączony normalnie… auto się nie zbiera od razu … tylko przy większych obrotach…

Kolejna sprawa która zauważyłem… po odpaleniu silnika.. ( przeplywka podpięta normalnie ) na postoju… naciskam na gaz i obroty dość wolno reagują na gaz… kiedy poruszam delikatnie pompką EGR i ponownie naciskam na gaz … obroty wskakują o wiele szybciej…

Turbo pięknie pracuje… więc raczej jest ok.

Czkam na jakieś propozycje. Auto nie kopci.

pozdrowienia.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pn lis 09, 2009 14:04

filip-51, Jeśli bez przepływki jest lepiej niż z nią to raczej ta dokończyła żywota. Bez diagnostyki VAGiem ciężko się naprawia TDI.
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 19:52 przez Ceglarz, łącznie zmieniany 1 raz.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn lis 09, 2009 16:20

Przepływomierz przepłukać (najlepiej spray do przepływek lub podobny cleaner) i sprawdź połączenie kostki od czujnika choć wygląda na uwalony kompletnie. To 2 najważniejsze sprawy na dzień dobry.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 18:36

Ja na Twoim miejscu - zacząłbym od zrobienia logów dynamicznych Vag-iem ... na pewno coś wywali... i będziemy wiedzieli co dalej z tym fantem robić u Ciebie.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » śr lis 11, 2009 00:58

"Kolejna sprawa… przy gaszeniu trzęsie silnikiem… ( pewnie problem z klapa gaszącą, a może EGR ? ). "

Aby sprawdzić czy to klapa gasząca to odpal silnik, otwórz maskę i domknij klapę ręcznie przytrzymując ją około 3 sek. Jeśli ładnie zgaśnie to albo zaworek uszkodzony albo za małe ciśnienie w ukłądzie ( sprawdź czy ten krociec wychodzący z pompy vacum się nie rusza na boki, bo jak tak to na 99,9 % to z tej przyczyny miałem tak i pomogło wklejenie go specjalnym klejem, do tego słabo działały hamulce bo było właśnie za małe ciśnienie w układzie).

Co do braku mocy to tylko logi :)


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
filip-51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 23:12
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: filip-51 » sob sty 16, 2010 03:13

Witam, problem czesciowo rozwiazany... oczywiscie padnieta była przepływka. Po wymianie auto rwie jak szalone. Kolejne problemy jeszcze nie rozwiazane... tj. trzesienie przy gaszeniu... tak jak kolega NEOX poradził sprawdziłem klape gaszącą ... po wciśnieciu jej ... auto gaśnie pięknie - vag pokazał błąd 19561 Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground : P3105 czyli ten plasticzek...

kolejna sprawa .. na postoju jak sie gazuje... to cos dziwnie słychać silnik... jakby coś było przytkane...( cos z powietrzem ), auto przyspiesza normalnie..

i następna ... auto przyspiesza gdzieś do 120 ... potem wpada w błąd i jest mułowate. Po odpaleniu samochodu na nowo wraca do normy...

jakieś propozycje ?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 16, 2010 07:54

filip-51 pisze:... auto przyspiesza gdzieś do 120 ... potem wpada w błąd i jest mułowate. Po odpaleniu samochodu na nowo wraca do normy...

jakieś propozycje ?
propozycja tylko jedna - logi dynamiczne i wklej je na forum.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 91 gości