1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 16V PL gdy zimny (?) dławi się
Witam,
wsadziłem sobie do mojego caddy mk1 silnik 1.8 16V o oznaczeniu PL, z grubsza wszystko działa, tylko jedna rzecz jest mocno irytująca, mianowicie gdy samochód jest zimny przez pierwsze 3 minuty się dławi.
Dławienie objawia się dziwnym strzelaniem z airboxu (?), tak jakby zbierało się powietrze i jakoś nagle je wywalało, ciężko to opisać. Samochód zamula, parchnie tym powietrzem i dostaje kopa i za chwilę znowu tak samo.
W tym czasie silnik także potrafi zgasnąć, np. dolatując do świateł na luzie trzeba dodać mu gazu bo inaczej zgaśnie. Odpala jak nowy, z tym nie ma problemu.
co może być przyczyną takiego zachowania i co powinienem sprawdzać ?
pozdrawiam i dzięki za pomoc.
wsadziłem sobie do mojego caddy mk1 silnik 1.8 16V o oznaczeniu PL, z grubsza wszystko działa, tylko jedna rzecz jest mocno irytująca, mianowicie gdy samochód jest zimny przez pierwsze 3 minuty się dławi.
Dławienie objawia się dziwnym strzelaniem z airboxu (?), tak jakby zbierało się powietrze i jakoś nagle je wywalało, ciężko to opisać. Samochód zamula, parchnie tym powietrzem i dostaje kopa i za chwilę znowu tak samo.
W tym czasie silnik także potrafi zgasnąć, np. dolatując do świateł na luzie trzeba dodać mu gazu bo inaczej zgaśnie. Odpala jak nowy, z tym nie ma problemu.
co może być przyczyną takiego zachowania i co powinienem sprawdzać ?
pozdrawiam i dzięki za pomoc.
podbijam temacik, problem ciągle istnieje i mocno mnie irytuje.
jak sprawdzić ten zapłon ?
może to sonda lambda ? jak ją odłączyłem to jest sporo lepiej, tylko, że wtedy samochód nie ma mocy.
dodam jeszcze że mruga mi lampeczka od temperatury, choć jest ona prawidłowa. może ten czujnik ma jakieś znaczenie ?
hmm kolejna sprawa która przychodzi mi do głowy to pompa paliwa, pompa jest nie oryginalna, tylko zewnętrzna bodajże 6 barowa. raczej nie ma to znaczenia bo po tych 3-4 minutkach już jest wszystko ok
pozdrawiam
jak sprawdzić ten zapłon ?
może to sonda lambda ? jak ją odłączyłem to jest sporo lepiej, tylko, że wtedy samochód nie ma mocy.
dodam jeszcze że mruga mi lampeczka od temperatury, choć jest ona prawidłowa. może ten czujnik ma jakieś znaczenie ?
hmm kolejna sprawa która przychodzi mi do głowy to pompa paliwa, pompa jest nie oryginalna, tylko zewnętrzna bodajże 6 barowa. raczej nie ma to znaczenia bo po tych 3-4 minutkach już jest wszystko ok
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 12:43 przez un86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:27
- Lokalizacja: Suwałki
trochę czasu mi zajęło zdobycie lamp stroboskopowej, ale wczoraj udało się i jest lipa... zapłon ustawiłem na 6 stopni, było 21...
Po ustawieniu, pedał gazu jakby przestał działać, tzn. czy wcisnę go lekko czy dam do dechy efekt był ten sam, czyli samochód praktycznie nie chciał ruszyć z miejsca i co chwilę gasł. Potem zacząłem ustawiać coś na pałe i wróciłem do poprzedniego stanu.
zapłon ustawiałem na 6 stopni, zapinając klamerkę na kabel od pierwszej świecy, więc raczej dobrze to robiłem.
macie może jakieś wskazówki ?
pzdr
[ Dodano: 13 Gru 2009 19:33 ]
podbijam
Po ustawieniu, pedał gazu jakby przestał działać, tzn. czy wcisnę go lekko czy dam do dechy efekt był ten sam, czyli samochód praktycznie nie chciał ruszyć z miejsca i co chwilę gasł. Potem zacząłem ustawiać coś na pałe i wróciłem do poprzedniego stanu.
zapłon ustawiałem na 6 stopni, zapinając klamerkę na kabel od pierwszej świecy, więc raczej dobrze to robiłem.
macie może jakieś wskazówki ?
pzdr
[ Dodano: 13 Gru 2009 19:33 ]
podbijam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości