[Mk3] Jakie ciśnienie oleju i ile czujników w 1,6 AEE?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[Mk3] Jakie ciśnienie oleju i ile czujników w 1,6 AEE?

Post autor: Kulbros » ndz lut 19, 2006 17:51

Ponieważ mój problem, opisany tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=37184
jest nadal aktualny, mam konkretne pytanka (MkIII 1996 1,6 AEE):
- jakie są wartości ciśnienia oleju, mierzalne w głowicy przy obrotach biegu jałowego i przy 2000-2500 obr/min?
- czy czujnik w głowicy jest jedynym czujnikiem ciśnienia oleju w silniku AEE?
- czy jest jakaś sygnalizacja dźwiękowa zbyt niskiego ciśnienia?

Z góry dzięki za informacje :)


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » ndz lut 19, 2006 18:43

Przy mocy znamionowej przy obrotach rzedu 2000-2500 cisnienie powinno wynosic
bar(1/min).Jak chodzi o ilosc czujnikow to z zasady jest jeden aczkolwiek były modele z dwoma czujnikami(model AEE wedle moich schematow ma jeden czujnik cisnienia oleju).Co do sygnalizacji to nigdy sie nie spotkałemn z czyms takim w Golfie.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » ndz lut 19, 2006 23:30

Dzięki :) Mam jednak wątpliwości:
Maiki X pisze:Przy mocy znamionowej przy obrotach rzedu 2000-2500 cisnienie powinno wynosic bar(1/min).
W źródle "Haynes Data Book" doszukałem się ciśnienia 2,0 bar bez podania prędkości obrotowej.
W jakiejś innej karcie serwisowej (z hurtowni części) znalazłem: 1,0 bar przy obr. b. jałowego i 2,0 bar przy 2500 obr/min.
Moc maksymalna w AEE (wg danych z vwgolf.pl) jest osiągana przy 4800 obr/min, natomiast maks. moment przy 2800 obr/min.
Co masz na myśli, pisząc "moc znamionowa"?
Maiki X pisze:Jak chodzi o ilosc czujnikow to z zasady jest jeden aczkolwiek były modele z dwoma czujnikami(model AEE wedle moich schematow ma jeden czujnik cisnienia oleju)).
Też mi się wydaje, że jeden, umieszczony w głowicy (wg mechanika: kolor niebieski). Jego zakres pomiarowy wg oznaczenia to 0,5-3,5 bar.
Maiki X pisze:Co do sygnalizacji to nigdy sie nie spotkałemn z czyms takim w Golfie.
Sądząc po treści tematów z forum, na pewno w Golfach 3 (może w tych starszych?) jest sygnalizacja z brzęczykiem. U mnie pewnie nie, chociaż będę wdzięczny za potwierdzenie.


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » pn lut 20, 2006 01:00

Co do cisnienia oleju to masz racje sprawdziłem teraz w Workshopie i jest to 2.0bara przy 200-2500 obr/min jakies przekłamanie w ksiazce.A co do brzeczka to sie nie spotkałem sam mam Golfa 3 i nawet wedle schematu elekt. nie znalazłem takiego urzadzenia.

[ Dodano: Pon 20 Lut, 2006 ]
A co do mocy znamionowej(nominalnej) jest to moc okreslona przez producenta a silnik osiaga ja na biegu jałowym bez obciazen i wtedy cis.oleju powinno wynosic 1.0bar.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » wt lut 21, 2006 00:33

Maiki X pisze:Co do cisnienia oleju to masz racje sprawdziłem teraz w Workshopie i jest to 2.0bara przy 200-2500 obr/min jakies przekłamanie w ksiazce.A co do brzeczyka to sie nie spotkałem sam mam Golfa 3 i nawet wedle schematu elekt. nie znalazłem takiego urzadzenia.
Oki, czyli dane o ciśnieniu raczej mam dobre. Z tego wniosek, że mam za małe ciśnienie (0,5bar na jałowym i 1,8bar przy 2500obr/min) :(
Dam znać, czy to zabrudzony smok pompy oleju, czy coś innego.

Brzęczyki na pewno były, jest o nich np. tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=36730
Podejrzewam, że u mnie nie ma czegoś takiego - czy ktoś mógłby mnie utwierdzić?


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » wt lut 21, 2006 08:47

Kulbros pisze:Brzęczyki na pewno były, jest o nich np. tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=36730
Podejrzewam, że u mnie nie ma czegoś takiego - czy ktoś mógłby mnie utwierdzić?
Są i to w standardzie... Ja miałem nawet w najbiedniejszej wersji 1,4 z pierwszego wypustu (09.1991)


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » wt lut 21, 2006 16:37

Marihuana Man pisze:
Kulbros pisze:Brzęczyki na pewno były [...]
Podejrzewam, że u mnie nie ma czegoś takiego - czy ktoś mógłby mnie utwierdzić?
Są i to w standardzie... Ja miałem nawet w najbiedniejszej wersji 1,4 z pierwszego wypustu (09.1991)
Dzięki :) Nie wiem tylko czy w 1996 roku brzęczyki były dalej stosowane? Czy może zależy to od typu silnika?
A jeśli mam brzęczyk, to czemu ani razu nie zabrzęczał, skoro manometr pokazuje ciśnienie poniżej normy? :crazy:


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » wt lut 21, 2006 16:49

Brzeczyk znajduje sie w licznikach jest tam montowany od poczatku produkcji. ja mialem go w starszej wersji licznikow i w MFA tez jest .....

co do czujnika to jest 1 znajduje sie w glowicy ( tesc ma octavie z silnikiem AEE i u niego jest jeden czujnik i jest tez brzeczyk w licznikach ... ) a napewno brzeczy bo juz 2 razy zawyl ... raz rok temu .. wtedy samochod ostawilismy na warsztat .. 2 raz kilka dni temu .... poprawilismy styk i juz nie wyje ... ale to tak na marginesie :)


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » wt lut 21, 2006 23:03

Artur79 pisze:Brzeczyk znajduje sie w licznikach jest tam montowany od poczatku produkcji. ja mialem go w starszej wersji licznikow i w MFA tez jest .....

co do czujnika to jest 1 znajduje sie w glowicy ( tesc ma octavie z silnikiem AEE i u niego jest jeden czujnik i jest tez brzeczyk w licznikach ... ) a napewno brzeczy bo juz 2 razy zawyl ... raz rok temu .. wtedy samochod ostawilismy na warsztat .. 2 raz kilka dni temu .... poprawilismy styk i juz nie wyje ... ale to tak na marginesie :)
Oki, thx, już wiem, że mam jeden czujnik (w głowicy - zakres 0,5-3,5 bar) i powinienem mieć brzęczyk. Pojawiają się kolejne pytania:

- czy jeśli mruga lub zapala się na dłuższą chwilę kontrolka ciśnienia na biegu jałowym, to brzęczyk też powinien być słyszalny? Domyślam się, że powinien być podpięty do tego samego obwodu...

- może kupiłem jednak trefny czujnik? Czemu przy poprzednim czujniku kontrolka się nie świeciła? Poza czujnikiem oraz wyczyszczeniem i uszczelnieniem odmy nic się nie zmieniło :otepienie:


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » wt lut 21, 2006 23:12

Kulbros pisze:- czy jeśli mruga lub zapala się na dłuższą chwilę kontrolka ciśnienia na biegu jałowym, to brzęczyk też powinien być słyszalny? Domyślam się, że powinien być podpięty do tego samego obwodu...
Brzęczyk się włącza przy prędkości obrotowej pow. 2000 obr/min


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » śr lut 22, 2006 22:41

Marihuana Man pisze: Brzęczyk się włącza przy prędkości obrotowej pow. 2000 obr/min
Thanks, "Man" za konkretną informację :cool:

Jak już usunę przyczynę zapalania się kontrolki, podzielę się konkretami "dla potomnych" :grin:


/// Movie Edition FlashRot ///

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 297 gości