TPS do regulacji ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stelmi75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 17, 2007 12:40
Lokalizacja: dęblin

Post autor: stelmi75 » czw wrz 17, 2009 13:54

jak ci chodzi klima



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw wrz 17, 2009 15:17

nie chodzi :) doszedłem do wniosku ze klina 20 letni to nie klima i sie z tym nie bawiłem.A czy ma to cos wspólnego z TPS lub praca silnika ?



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » ndz wrz 20, 2009 20:14

TPS nie ma z klimą nic wspólnego :)

Informuje tylko komputer o położeniu przepustnicy.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr lis 04, 2009 23:33

Witam Kolegow
sprawdzilem dzis u siebie TPS i jest tak
na pinie 1-2 napiecie poczatkowe 0,16 rownomiernie wzrasta na 4,84
na pinie 3-4 na poczatku 0,22 wzrasta na 4,52
napiecie na pinach 1-5 rowne 5volt
wczesniej sprawdzalem tps we wrzesniu i wtedy wartosci byly idealne, nie odkrecalem go a teraz sie zmienily... Ostatnio zmieniałem podstawe wtrysku czy ma to cos wspolnego ze sie przez to przestawil czy cos???
dane zmierzone nieznacznie sie roznia od ksiazkowych... czy to moze miec wplywna prace silnika????
bo mam problem z Golfem opisany w linku ponizej, prosze o jakas pomoc w tej sprawie :helm:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277915
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 23:37 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bullas
Turbo Thinking
Turbo Thinking
Posty: 247
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 15:15
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: bullas » śr lis 04, 2009 23:43

czy można prosić też skany na maila ? Bullas@interia.pl

Z góry dziękuje !



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » czw lis 05, 2009 15:30

Kolego Kawowy19, te napięcie na ścieżce 1 i 2 jest ciut za niskie, proponowałbym MINIMALNIE wkręcić śrubkę regulującą położenie przepustnicy (z tyłu monowtrysku, na takiej blaszce jest), aż uzyskasz 0,2-0,25 V. Od tej ścieżki zależą obroty silnika na biegu jałowym i przy małym (do 18 stopni) uchyleniu przepustnicy :bigok:
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 15:31 przez Miqi, łącznie zmieniany 1 raz.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw lis 05, 2009 17:43

kolego Miqi, moglbys precyzjniej powiedziec w którym miejscu jest ta srubka do regulacji???? albo jakies foto dac??? bo mi sie wydawalo ze te napiecia TPSu reguluje sie ruszajac calym TPSem......



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lis 05, 2009 21:38

Miqi[/b sie tam nie kręci :) tylko TPSem , bo pozniej ładu składu nie dojdziesz jka zaczniesz za wtryskiem majstrowac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » sob lis 07, 2009 14:13

Ja regulowałem u siebie przepustnicę i nie kręciłem w ogóle TPS'em - dlaczego? W moim przypadku nie było żadnych przerw w napięciu, za to przy zamknietej przepustnicy miałem ponad 2 V napięcia na 1 ścieżce - dlatego też uznałem, że lepiej będzie wyregulować tylny zderzak przepustnicy i zejść do takiego momentu, aż napięcie będzie na poziomie 0,2 - 0,25 V - kręcąc TYLKO jedną srubką - jak będę mieć chwilę to podejdę do auta, pstryknę foto i pokażę, o którą chodzi. W ten sposób wyregulowałem napięcie przy zamkniętej przepustnicy, później poprawne ustawienie szczeliny między zderzakiem przepustnicy a silniczkiem krokowym i obroty po tym zabiegu nie falują u mnie w ogóle.

Oczywiście, jeśli będziemy mieć tzw 'dziury w przyspieszeniu', tzn przerwy w napięciu na ścieżkach TPSu, to machanie TPSem będzie nieuniknione, albo ścieżki na TPSie są już na maxa wyjechane :green_fuck:

Dobra, obeciałem, ze wrzucę fotkę :) No to proszę:

Obrazek

Czerwona strzałka wskazuje śrubę, która jest odpowiedzialna za wychylenie przepustnicy przy maksymalnie cofniętym silniczku krokowym - oczywiście te wychylenie jest bardzo małe. Ja kręciłem nią do chwili, aż napięcie przy zamkniętej przepustnicy zawierało się w wartościach tablicowym.

Tak wygląda to w silniku RP, ale sądzę, że w Golfach III z silnikami zasilanymi monowtryskiem jest to w pełni analogiczne.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 22:46 przez Miqi, łącznie zmieniany 2 razy.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » sob lis 07, 2009 22:49

ale jak sprawdzalem TPS to zadnych dziur nie wskazuje....



Awatar użytkownika
Miqi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob paź 11, 2008 14:00
Lokalizacja: Szczecin/Otwock

Post autor: Miqi » sob lis 07, 2009 22:52

Ale przy cofniętej przepustnicy masz wskazane 0,16V, więc trochę poniżej wartości książkowych. Czytając Twój wątek sądze, że to raczej nie jest powodem falowania obrotów w Twoim autku i przyczyna leży gdzieś indziej.
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 23:21 przez Miqi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
duel-mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 00:44
Lokalizacja: EBR
Kontakt:

Post autor: duel-mk2 » czw sty 07, 2010 22:23

ojjjj... musze to sprawdzic u siebie ;)
stary temat , ale warto go od świezyc ;)
PozdraVWiam ;];] :okej: :okej:



Awatar użytkownika
marny88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: sob sty 10, 2009 12:24
Lokalizacja: Stare Kurowo / lubuskie
Kontakt:

Post autor: marny88 » ndz lut 07, 2010 18:04

zrobiłem tak jak kolega homsky napisał i na benzynce nawet ładnie pracuje silnik, ale jak przełączę na gaz to masakra- obroty nie schodzą z 2tys i tak sobie falują miedzi 2 a 3 tys
powróciłem do wcześniejszych ustawień i jest tak jak było na początku obr na gazie ok 1100 a na PB miedzy 800a 1000
i o co tu chodzi??



StaszekS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 01, 2010 23:51
Lokalizacja: Bytom

Post autor: StaszekS » pn mar 01, 2010 23:55

Golf3 1.8 ADZ - po ogledzinach TPSu ze zdziwieniem stwierdziłem ze ma 7 pinów- ki czort? ktos widział cos takiego? (no i na ktorym co jest)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości