Wyciek płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomato20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 25, 2008 13:24
Lokalizacja: Olsztyn / Malbork
Kontakt:

Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: tomato20 » pt lis 06, 2009 16:15

Witam. Jak w temacie. Otóż zeszłej zimy podczas trasy zgubiłem dużo płynu chłodniczego. Zapaliła się kontrolka, temperatura w normie, poczekałem chwilę i zgasiłem. Płyn dolałem ale dalej ciekło (ok 2l/20km). Mechenior stwierdził, że to pęknięta gumowa rura idąca za blokiem. Zrobił to i było ok. Ale od tamtego czasu płyn powoli ubywa....Ostatnio zauważyłem że na bloku z przodu jest wyciek płynu i jestem na 99% pewien że to w tym miejscu:


Obrazek Obrazek

co może być tego przyczyną? czy to coś poważnego i kosztownego czy wystarczy zmienić tylko jakąś uszczelkę? z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lis 06, 2009 18:35

A ten plastikowy króciciec nie jest pęknięty?



wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » pt lis 06, 2009 20:51

moim zdaniem powinienes wykrecic ten krociec i dokladnie sprawdzic to laczenie tzn sprawdzic krociec i obszar tej obejmy byc moze cos sie przetarlo lub poprostu sparcialo ale przed tym ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 06, 2009 20:57

sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).


Obrazek

tomato20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 25, 2008 13:24
Lokalizacja: Olsztyn / Malbork
Kontakt:

Post autor: tomato20 » pt lis 06, 2009 21:29

wojtekma pisze:ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek
to cieknie po bloku obok tego krućca...(zdjęcie nr 2)
Sztomel pisze:sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).
jutro postaram się sprawdzić szczelność i odkręcę ten króciec. Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » pt lis 06, 2009 21:48

tomato20 pisze:
wojtekma pisze:ja osobiscie bardzo dokladnie sprawdzilbym caly obieg plynu chlodniczego i sprobowal jednoznacznie stwierdzic gdzie jest wyciek
to cieknie po bloku obok tego krućca...(zdjęcie nr 2)
Sztomel pisze:sprawdzić szczelność tego plastikowego króćca i przede wszystkim gumowy oring uszczelniający pod nim, przed zabiegiem spuść resztkę płynu chłodzącego (jeśli jeszcze coś zostało).
jutro postaram się sprawdzić szczelność i odkręcę ten króciec. Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???


jak bys zdiagnozował ze cieknie ci przez krociec popatrz w jakim stanie jest uszczelka,dodatkow sa jeszcze pasty uszczelniajace to tez ci powinno pomuc :D


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lis 06, 2009 21:57

tomato20 pisze:Tylko nie wiem gdzie jest spust płynu ???
Obrazek z instrukcji
Obrazek
Fotka z mojego autka, niestety robiona w nocy marnym telefonem;/
Obrazek

Na dole chłodnicy po lewej stronie (strona kierowcy). Da radę przecisnąć rękę obok aku i pomiędzy wężami...



tomato20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 25, 2008 13:24
Lokalizacja: Olsztyn / Malbork
Kontakt:

Post autor: tomato20 » pt lis 06, 2009 23:48

dzięki wszystkim za pomoc. spust płynu zlokalizowałem - fota pomogła. jak jutro dam rade to wszystko posprawdzam i dam znać czy to było to. pozd :bigok:

[ Dodano: 07 Lis 2009 11:49 ]
ciężko było ale jakoś się udało: spuściłem płyn, ściągnąłem rurę gumową i odkręciłem ten plastykowy kruciec. oto co widać: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/380 ... 1b0a7.html

na tej fotce to co zaznaczyłem wygląda jakby wyłamane i teraz nie wiem jak dotego podejsc...... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e ... ee308.html

dolna śruba poszła dość lekko, cały rant jest pordzewiały, uszczelniacz wygląda dość zdrowo.......
jest jeszcze jedna opcja: może wyciekać z przewodu za pompą wtryskową bo teraz ciężko określic bo wszystko jest uwalone ale jeśli to z tego przewodu to ja już odpuszcze bo pewnie bez odkręcenia pompy sie nie obejdzie.
i zastanawiamsie teraz czy po prostu nie wyczyścić tego i na silikon skręcić????????????
a jeszcze dziś musze miec sprawny samochód............



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lis 10, 2009 15:35

tak powinna wyglądać wewnątrz obudowa termostatu dla silników TDI, zaznaczone na poniższej fotce w linku plastikowe zaczepy służą do mocowania i zabezpieczenia termostatu gdyż w TDI termostat trzeba włożyć w obudowę a następnie przekręcić go w niej (identycznie jest przy demontażu) :
http://lh3.ggpht.com/_Gf3UBa2bj20/STQI1 ... 4%87ce.JPG

te zaczepy służą do tego by termostat znajdował się w pozycji pionowej w bloku silnika ale patrząc na inne foty, Twoja obudowa tomato20wygląda raczej na sprawną - w jednych obudowach te zaczepy są długie a w innych krótkie, tak jak w tym linku :
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... tart%3D846

jeśli po włożeniu termostatu w obudowę nie kręci się on w kółko tylko zablokuje w pozycji pionowej to obudowa jest OK i nie trzeba jej wymieniać.
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 15:40 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 233 gości