pytanie o temperaturę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lukas111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 05, 2009 20:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lukas111 » czw lis 05, 2009 21:02

Czy po "zagotowaniu" w układzie chłdniczym można dalej jechać?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt lis 06, 2009 00:20

grzesiek123, w czasie jazdy cały czas przepływa powietrze przez chłodnicę dlatego pozwól mu na postoju osiągnąć taką temperaturę "chwilę" to potrwa ale będziesz już wiedział na pewno czy to czujnik czy termostat (jeśli włączą się a na zegarach będzie 90-100 wtedy termostat, jeśli będzie poniżej 90 czujnik) Jak jest zimno naprawdę trzeba się postarać by włączyć wentylatory - pamiętaj że ogrzewając wnętrze odbierasz ciepło z układu w identyczny sposób jak przez chłodnicę, co znacznie opóźnia czas ich załączenia.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » pt lis 06, 2009 11:51

mialem podobnei, wymienilem termostat na whalera i teraz po 10 km mam 90 stopni i nie drgnie :)
pozdrawiam i polecam to samo.

[ Dodano: 06 Lis 2009 10:54 ]
haha, no mozna dalej jechac po zagotowaniu, tylko go musisz wystudzic. (bron boze nie dolewaj zimnego plynu chlodniczego albo wody)

jak sie wystudzi to lejesz plyn jak ci brakowalo i jedziesz na kanala i wymieniasz termostat, lub czujnik temperatury bo pewnie sie wentylator nei wlaczyl.

Termostat zbadasz czy sie otworzyl dotykajac rułek gumowych a jezeli to wykluczysz to musisz wymienic czujnik temp w chlodnicy ktory steruje silnikiem wentylatorka. pozdrawiam



murasik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 08, 2008 11:55
Lokalizacja: ŁDZ

Post autor: murasik » pt lis 06, 2009 12:32

Misiek_B pisze: Chyba ze nie osiągnołes 100 stopni tylko np 90 a licznik cie oszukuje o 10 :helm:

W beetlu niestety nie ma wskaźnika temp. jest tylko kontrolka, więc temp. sprawdzam tylko vag'iem. Ale odkryłem wczoraj że wentylator się włącza ale dopiero w momencie włączenia klimatyzacji. Zgłupiałem do reszty :kac:



Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » pt lis 06, 2009 14:03

to jak długo muszę czekać mniej więcej żeby się właczyly wentylatory na postoju? czyli ogrzewanie całkiem wyłaczyć i wtedy szybciej się włączą? będę musiał sprawdzić wedługo wskazówek. A może być tak że gdzieś styki albo coś nie łaczy? jak je wyczyścić i które to są dokładnie bo nie mam pojęcia



skowron69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: skowron69 » pt lis 06, 2009 15:40

grzesiek123 pisze:to jak długo muszę czekać mniej więcej żeby się właczyly wentylatory na postoju? czyli ogrzewanie całkiem wyłaczyć i wtedy szybciej się włączą? będę musiał sprawdzić wedługo wskazówek. A może być tak że gdzieś styki albo coś nie łaczy? jak je wyczyścić i które to są dokładnie bo nie mam pojęcia
Ale nad czym tu debatować?!Na 99% termostat Ci puszcza plyn i sie nie moze silnik nagrzać.
Sprawdz po dluzszej jezdzie (jezeli nie dojdzie do 90st.) czy waz na dole jest cieply,tylko sie nie popasz.
A jak ci zalezy sprawdzic czujnik to najlepiej vagiem lub zmierzyc opór, a nie jakies cudowanie z wentylatorem.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » pt lis 06, 2009 18:22

na postoju nei uda ci sie zagrzac tego silnika tak by sie wentyl wlaczyl. ja np nie umiem. mi sie praktycznie wogole nei wlacza. po prostu mi dochodzi do 90 stopni i nie drgnie obojetne czy jade 190 km/h czy 60 czy stoje w korku.



Awatar użytkownika
Grzesiek GT
...
...
Posty: 142
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: Grzesiek GT » pt lis 06, 2009 21:30

a jakie są skutki jeżdżenia na takim uszkodzonym termostacie? można troche pojeździć?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » pt lis 06, 2009 21:49

grzesiek123 pisze:a jakie są skutki jeżdżenia na takim uszkodzonym termostacie? można troche pojeździć?
*kiepskie ogrzewanie
*nieprawidłowe luzy tłokowo- cylindrowe = szybsze zużycie gładzi cylindrów


www.elektrotom.eu

lukasz_pawlik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 02, 2009 01:31
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: lukasz_pawlik » pn lis 09, 2009 03:21

Witam. Jestem posiadaczem Golf 3 1,9 TDI 90km od dość niedawna. I właśnie pierwszą sprawą którą się zajołem zaraz po zakupie (nie licząc pasków i oleju i filtrów) była wymiana termostatu ponieważ w czasie jazdy temp. na wskaźniku nie dochodziła nawet do 70. I po wymianie jest ok alczkolwiek wydaje mi się że aż za nadto ok ponieważ : zagrzewa sie szybko do 90 wiec jest dobrze, ale po jakis 10-15km temperatura cały czas sie podnosi aż do jakiś 100 i cały czas tyle pokazuje przy spokojnej jeździe. Jak się go troche przybutuje czy podjeżdża pod większe wzniesienie to jest nawet 105-108, przy czym ani razu nie przekroczyła 110. Przy zjeździe z górki spada na jakieś 95. Czy ktoś z was koledzy też tak ma? Czy to może wina termostatu? Czy czujnik temp? Czy poprostu jeździć?



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 09, 2009 19:09

Na początek sprawdź przy jakiej temperaturze włączają się wentylatory jeśli miedzy 90 a 100, winą może być termostat, uszkodzona pompa wody lub padnięta uszczelka pod głowicą (w tedy węże będą bardzo twarde). Jeśli nie włączą się przy ponad 100 - czujnik lub wskaźnik temperatury. Jeśli nie masz czasu się z tym bawić podjedź do warsztatu niech zmierzą temperaturę termometrem i porównają ze wskazaniami na zegarach dopuszczalne jest do ok 10 stopni więcej na zegarach niż w rzeczywistości.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » pn lis 09, 2009 20:30

powiedzcie mi po jakiej trasie 1.9 tdi powinien osiagnac 90 stopni



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn lis 09, 2009 22:39

ok 10km, teraz ja mam pytanie otoz u kolegi w audi 80 1,8benz. weze prowadzace do chlodnicy (dolny i gorny) sa gorace i przelew z chlodnicy do zb.wyrownawczego tez goracy natomiast waz wychodzacy u dolu zbiornika i laczacy sie z chlodnica jest letni jak rowniez plyn w zbiorniczku, przeciez powinna byc jednakowa temp. w calym ukladzie-dlaczego tak jest? uklad odpowietrzony



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » wt lis 10, 2009 12:38

wymieniłem właśnie czujnik, temp nadal 80s do 90 nie chce pójść ni hu ://// takze na to wyglada że to jest błąd wskaźnika i co teraz ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości