Zapowietrzony MK2 - diesel na turbinie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sadek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 13:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Zapowietrzony MK2 - diesel na turbinie.

Post autor: sadek » czw lut 16, 2006 10:24

Siema,mam problem z odpalenie mk2 1.6TD . na 100% jest zapowietrzony,czy ktos moze mi wytlumaczyc krok po kroku jak go odpowietrzyc ?? Pozdrawiam.


katowanie na śniadanie:)

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw lut 16, 2006 10:25

Powinieneś oczywiście wlac ropke i on sam powinien podciągnąć ją do silnika, jeśli masz dobry akumulator... przynajmniej tak pisze w instrukcji obsługi :)
nigdy mi się jeszcze nie zapowietrzył :chytry:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 16, 2006 10:27

Popuszczasz przewody do wtrysków na pompie, tylko nie za mocno i kręcisz rozruchem, jak już stwierdzisz, że z pompy idzie tylko ropa to zakręcasz przewody, potem zabierasz się za wtryskiwacze. Popuszczasz przewody pojedynczo i to samo, jak z całego przewodu wyjdzie powietrze (bąbelki) to zakręcasz i następny, po całej operacji wtryskiwacze resztki ropy same wypchną. Warunek dobrych wyników to dobry akumulator.



rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » czw lut 16, 2006 10:36

mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » czw lut 16, 2006 10:41

A może pomoże zalanie filtra paliwa...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 16, 2006 11:13

Tylko do pełna, żeby powietrza nic nie zostało.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw lut 16, 2006 11:15

a nie było by szybciej wlac ropy do pompy



Awatar użytkownika
sadek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 13:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: sadek » czw lut 16, 2006 12:15

Ja mialem taka akcje...przyjechalem do domu....i mialem juz totalna rezerwe...praktycznie wskaznik byl na rowno z rezerwa...ale autko chodzilo...wstawilem go do garazu,normalnie go zgasilem.Przychodze nastepnego dnia i juz lipa...nie chce odpalic!zalalem bak (ok.5 litrow) powinno wystar czyc..niei jakos go odpowietrzalem...ale bez skutku,pluje z przewodu przy wtrysku,ale nie wiem ile ma ciec i jak dlugo musze go menczyc...aku mam nowe

PS. to wypowiedzi mojego kolegi, a nie moje, ja je tylko tu zamieszczam na moim koncie bo on nie ma swojego na forum. Pozdro. :bigok:


katowanie na śniadanie:)

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » czw lut 16, 2006 12:22

to jak mam odpowietrzyć?????odkręcić przeowdy od pompy?



Awatar użytkownika
sadek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 13:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: sadek » czw lut 16, 2006 13:11

Wydaje mi sie ze go odpowietrzylem...ropa cieknie z przewodow...ale nie odpala...nawet nie pyrknie!z rury wydechowej leci baly dym...nie niebieski,czarny czy jakis tam!Jest bialy i zajezdza ropa...co to... :weedman:


katowanie na śniadanie:)

Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » czw lut 16, 2006 13:18

rogra pisze:mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????
jak odpala i gasnie to przyszła pora na filtr paliwa na bank


______________________________________

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lut 16, 2006 13:21

można porozkręcać wszystko i potem odpowietrzać etapami jak mówi TAZ, jednak powinien sie sam odpowietrzyć. jak już zaciągnie paliwa to bedzie kulał coraz mniej aż w końcu bedzie równo chodził. rozbierałem niejeden raz i zawsze najpierw wszystko poskręcałem a potem samym rozrusznikiem 3x max i chodził. rurki musisz poskręcać przed ostatecznym odpalaniem. jak ci bedzie ciekła ropa to w życiu nie odpalisz bo ciśnienia nie bedziesz miał


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

rogra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: sob lis 06, 2004 00:15
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: rogra » wt lut 21, 2006 09:27

u siebie już problem rozwiązałem a była to wina wężyka który doprowadza ropę od filtra do pompy tzn.przy pompie był nadpękniętyi delikanie uciekała ropa ,wymieniłem go chwilę po kręciłem i zaskoczył,jak już zaskoczył to zaskakuje do dziś



racer18

Post autor: racer18 » wt lut 21, 2006 09:57

Powiem krótko... jeśli dieselek jest zapowietrzony to wystarczy zalać paliwa do baku i pokręcić troszke a jeśli to nie wystarcza to znaczy że jest to oznaka delikatnego zużycia ukł. zasilania. Trzeba wtedy zalać filtr paliwa (po brzegi), zdjąć przewód przed pompą, zakręcić rozrusznikaiem i sprawdzić czy filtr puszcza paliwo. Jeśli tak to po założeniu wężyka należy zabrać się za odpowietrzanie wtrysków w kolejności wtrysku(jak dobrze pamiętam to jest 1342) dlatego że jak odpowietrzy się 2 to reszta już złapie i koniec odpowietrzania. Jeśli jest już odpowietrzony a leci biały dym z rury to ja zawsze stosowałem metodę "na knota". Trzeba polać kawałekk szmatki na kijku ropą, podpalić i podczasz kręcenie rozrusznikiem przyłożyć do kolektora ssącego po odpięciu przewodu od filtra. MUSI ZADZIAŁAĆ!!!!.
Powodzenia :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości