Czujnik temperatury czy termostat???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » śr lis 04, 2009 00:05

A nie zalukalem tego sorki :) :bigok:



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw lis 05, 2009 22:29

pakero pisze:
kkarols16 pisze:pytanie do tych co jezdzą mkII, w ktorym miejscu macie wskazowke od temp po rozgrzaniu silnika przy normalnej jezdzie, bo albo mi sie wydaje albo u mnie kiedys byla idealnie na środku, a teraz jest bardziej po lewej stronie :/

u mnie jakiś czas temu temperatura prawidłowa oznaczała na wskaźniku pionowo idealnie prosto ustawiona wskazówka. Niedawno coś się porobiło i wskazówka osiąga pułap tylko 1/3ciej wartości i to po dłuższej jeździe. Termostat wymieniłem i nic to nie dało dolny wąż po przejechaniu około 30km nadal zimny. Udało mi się rozgrzać auto do tego stopnia aby wskaźnik osiągną pion (środek skali) i wtedy załączył się wentylator. Tu nasuwa mi się pytanie czy możliwe że miałem takiego farta i dostałem uszkodzony termostat? Co jeszcze może być powodem takiego niedogrzania silnika?
Ja też już wymieniłem termostat i z temperaturą jest to samo nic się nie zmieniło tylko, że przewód na dole chłodnicy jest gorący a wcześniej był zimny. Prawdopodobnie czujniki mam walnięte, na zimnym silniku niebieski 2,45, a czarny 1,15 (przy temp ok 5-7°C) , a na gorącym niebieski 0,20, a czarny 0,12-0,14, w porównaniu do tego co powinno być to troche odbiega od normy, jak myślicie są do wymiany? Czerwony tak samo sprawdzić i do czego on własciwie jest?



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » czw lis 05, 2009 23:03

Nie będę zakładał nowego tematu, podepnę się pod istniejący jako że mój "problem" jest bardzo zbliżony. Chodzi o to, że wskazówka od temperatury dochodzi np. do 80C ( nie zawsze jest to ta temperatura, różnie ) po czym potrafi spaść do 0C - dalej z nawiewu leci ciepłe powietrze - i następnie gwałtownie leci w górę. Czasami z 90C potrafi opaść do 0C, czasami do 75C... po czym leci w górę. Ale nie zawsze, czasami jak się nagrzeje to już jest OK cały czas. Wydaje mi się, że czujnik, ale nie mam zbytnio jak sprawdzić. Płynu chłodniczego nie ubywa, samochód nagrzewa się normalnie, jak to diesel - do tych 90C potrzebuje ok. 8-12 minut.



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » czw lis 05, 2009 23:41

domel86 pisze:Chodzi o to, że wskazówka od temperatury dochodzi np. do 80C ( nie zawsze jest to ta temperatura, różnie ) po czym potrafi spaść do 0C - dalej z nawiewu leci ciepłe powietrze - i następnie gwałtownie leci w górę. Czasami z 90C potrafi opaść do 0C, czasami do 75C... po czym leci w górę. Ale nie zawsze, czasami jak się nagrzeje to już jest OK cały czas. Wydaje mi się, że czujnik, ale nie mam zbytnio jak sprawdzić. Płynu chłodniczego nie ubywa, samochód nagrzewa się normalnie, jak to diesel - do tych 90C potrzebuje ok. 8-12 minut.
obstawiam czujnik temperatury gdyż sam napisałeś że sam spada i podnosi się. . Masz komputer podepnij autko pod kompa i zobaczy czy nie ma jakiegoś błędu po stronie czujnika. Moim zdaniem czujnik do wymiany.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt lis 06, 2009 09:44

kkarols16 pisze:Czerwony tak samo sprawdzić i do czego on własciwie jest?
czerwony to nie czujnik ale termoprzełącznik. Służy do załączenia i wyłączenia podgrzewacza mieszanki w kolektorze dolotowym. Jeśli na zimnym przewodzi prąd a na ciepłym nie jest OK.

Jak poszukasz na forum wartości prawidłowych czujników w zakresie odpowiednich temperatur to sam będziesz wiedział czy mieści sie w normie.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Post autor: kamlor » wt gru 15, 2009 17:28

Żeby nie zakładać nowego tematu, podczepię się tutaj.
A więc mam problem związany z temperaturą. Auto to mk4 z silnikiem AKQ (1.4). Otóż max temperatura, jaką pokazuje licznik to 70 stopni. Do tej temperatury rozgrzewa się dosyć szybko. I ani drgnie więcej, ciągle 70. Ogrzewanie chodzi bez zarzutu. Zrobiłem test, dolny wąż chłodnicy zimny, górny ciepły, więc wykluczam raczej termostat. Wczoraj zjeżdżałem z delikatnej górki i temperatura opadła prawie do 50 stopni. Po chwili się podniosła. Czuć, że auto ma te 90 stopni, bo ciepłem bucha nawet przy wyłączonym nawiewie. Ostatnio miałem taką sytuację, że przejechałem jakieś 50km, temperatura oczywiście 60-70 stopni. Poszedłem na zakupy, nie było mnie z godzinkę może. Wróciłem, odpalam samochód i wskazanie od razu wskoczyło na 70 stopni. Teraz pytanie, czy to czujnik? Czy VAG ewentualnie wykaże błąd czujnika, bo w niedzielę będę miał okazję sprawdzić? Gdzie mogę taki czujnik kupić ewentualnie?

Z góry dzięki i pozdrawiam!



normanav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt mar 24, 2009 11:45
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: normanav » wt gru 22, 2009 17:18

Witam kolegów, dołanczam się do problmu, mianowicie po przejechaniu ok 20 km wskazówka od temp nie podniosła się nawet do połowy a i w samochodzie temperatura minimalnie sie podniosła.teraz jak silnik sie rozgrzeje i jest te 90 st stane w miejscu na zapalonym silniku temp powoli spada do minimum. Sprawdziłem teraz i dolny wąż od chłodnicy nagrzewa sie później niż górny, nie wiem czy tak to ma być, do tego jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem że podczas jazdy jeszcze kiedy nie było problemów z ogrzewaniem wskazówka od temperatury z 90 stopni opadła do zera i po jakim czasie nagle zaczęła skakać góra -dół i zatrzymała sie na 90 st. czym to może być spowodowane???
PZDR
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 17:43 przez normanav, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 355 gości