Problem z ładowaniem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
- Lokalizacja: Katowice
Problem z ładowaniem.
Witam. Wczoraj miałem mały problem z moim mk3 1.8 ADZ. Przy porannym odpaleniu kontrolka od akumulatora nie zgasła tylko się żarzyła. Po przegazowaniu zgasła. Przy powtórnym zapaleniu znów to samo kontrolka lekko przygasła i się dalej żarzyła (znowu pomogło przegazowanie). Wracając z pracy znowu to samo. Odpalam, przegazowanie i zgasła. Jednak dalej jadąc znów zaczęłą się żarzyć. Przegazowanie nic nie dawało - paliła się lekko cały czas. Podjechałem do znajomego, aby sprawdzić czy jest ładowanie. Miernik na klemy i nic. Ładowania nie ma - kontrolka już cały czas się żarzy. Diagnoza jedna - najprawdopodobniej padł alternator (może szczotki, może diody). Sprawdzałem pasek i jest dobrze naciągnięty, nie slizga się. Zostawiłem auto w garażu. Dziś odpalam w celu sprawdzenia. Wszystko jest ok. Kontrolka od razy gaśnie (nie żarzy się) i jest ładowanie. Mój alternator to Valeo 90A. Jaka może być przyczyna braku ładowania i jak najłatwiej ją sprawdzić. Czy może jakiś przewód spadł albo jest zaśniedziały. Proszę o pomoc.
Odpalałeś ostatnio inne auto na kablach i twój silnik przy tym pracował?.Jak tak to mogłeś diody uszkodzić.
MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
- Lokalizacja: Katowice
Nie odpalałem ostatnio innego samochodu z kabli. Dziś rano objawy następujące. Odpala bez problemu, wszystko ok. Zostało sprawdzono ładowanie miernikiem - prawidłowo. Po ok 2 godz postoju odpalam - kontrolka lekko się żarzy. Lekkie "przegazowanie" i wszystko ok. Tak to wygłada jaby się alternator zawieszał. Ale nie wiem czego może to być wina. Czy może tak być, że szczotki się zawieszają albo diody. Co wyeliminować? Rozrusznik mam Valeo. Czy szczotki są tam wlutowane czy może przykręcane?
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
tam w regulatorze masz 2 szczotki 1 + od wzbudznia a druga to tez + tyle ze rownowazacy ladownie on streowany jest z regulatora, ja bym pospradzal wielkosc szczotek i czy komutator jeszcze jest zdatny do urzycia.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
- Lokalizacja: Katowice
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
aby to z diagnozować trzeba auto podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie są błedy absu bo moze byc ich kilka ale pewnie padł ci któryś z czujników predkości koła ale koniecznie komputer i bedzie po sprawiespawacz pisze:choody25
[ Dodano: 09 Lis 2009 22:35 ]
a co do problemu z tematu to wymiana regulatora powinna załatwić sprawe
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
- Lokalizacja: Katowice
dzis wymieniłem regulator. Efekt jest taki ze siadla najprawdopodobnie pompa paliwa. regulator firmy hart. Po wymianie wszytsko niby bylo ok.Ale w czasie jzady przygasały zegary, pasek piszczał przez chwile i ładowanie niby ok. I tak w kólko. Po przejechaniu ok 3 km siadla najprawdopodobnie pompa. Czy są od pompy jakies bezpieczniki oprócz tych przy desce?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości