Nie odpala, brak iskry POMOCY !!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt paź 28, 2008 17:07

Nie odpala, brak iskry POMOCY !!

Post autor: Kamil VW » śr lis 04, 2009 20:14

Witam.

Jakiś czas temu kupiłem Mk2 GT 1.8 po niewielkiej stłuczce. Auto fabrycznie z silnikiem 1.8 RP wymienionym na 1.8 ADZ przed poprzedniego właściciela. Mimo uszkodzeń przodu odpalał i normalnie jeździł. Oddałem go do znajomego mechanika w celu "wyprostowania" elementów przodu, zawiozłem go tam już bez akumulatora. Około 1,5tygodnia temu odebrałem auto i nie próbowałem czy odpala. Miał uszkodzoną kostkę stacyjki (nie dawał prądu na rozrusznik) więc wymieniłem na org używkę, rozrusznik ożył ale z kolei nie moge zapalić auta! W międzyczasie usunąłem usterkę którą zauważyłem przy kupnie, mianowicie pompa paliwa działała cały czas od czasu przekręcenia kluczyka - auto miało immobiliser, przekaźnik założony na przewodzie czerwonym z żółtym paskiem w skrzynce pod kierownicą sterowany małym układem reagującym na dotyk masy i jednego z jego przewodów, ktoś dla ominięcia założył przewód od pompy na stałe do bezpiecznika nr 16. Usunąłem przekaźnik, pompa zaczęła pracować jak należy, rozrusznik kręci ale nie odpala. Brak iskry. MOJE PYTANIE: czy jest możliwe by odpowiedzialna za to była kostka stacyjki?

Z góry dziękuje za pomoc,

pozdrawiam, Kamil



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 04, 2009 20:41

możliwe, sprawdź czy jest plus na kablu czarnym przy cewce po włączeniu zapłonu. i jeśli tak to sprawdź jeszcze czy ten plus przy cewce nie zanika w czasie pracy rozrusznika. Jeśli nadal jest to kostka raczej ok i sprawdź czujnik halla, porada w szukajce na dole łatwa do znalezienia jak to zrobić, a potem podmiana cewki na próbę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kamil VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt paź 28, 2008 17:07

Post autor: Kamil VW » śr lis 04, 2009 21:13

Do cewki idą dwa czarne (przynajmniej u mnie), na jednym jest prąd po przekręceniu kluczyka i podczas kręcenia rozrusznikiem (na tym idącym w strone wtrysku), na drugim nie ma napięcia (0,03V po przekręceniu kluczyka).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 04, 2009 21:18

cewka jest od mk3? Skąd tam dwa czarne kable

[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 8:19 pm ]
czy to może tylko sam silnik przełożony a osprzęt od RP?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kamil VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt paź 28, 2008 17:07

Post autor: Kamil VW » śr lis 04, 2009 21:25

I z tym jest wielka zagadka, instalacja prawdopodobnie od RP, w dodatku był nadpalony fragment wiązki która idzie do czujników temperatury (powodem był spalony przewód żółto czerwony od wskaźnika temp). Fragment wiązki wymieniłem na nowy, ale czujnik temp nie działa nadal (brak napięcia na wyjściu na czujnik)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lis 04, 2009 21:43

no to jaka cewka okrągła z mk2 czy kwadratowa z mk3. W układzie z mk2 iskra powstaje bez udziału sterownika silnika, więc trzeba sprawdzić czujnik halla, moduł, cewkę i ich połączenie. A w mk3 czujnik halla jest podpięty pod sterownik silnika, z którego wychodzi sygnał na cewkę która jest we wspólnej obudowie z modułem. Więc musisz się parę rzeczy dowiedzieć albo podjedź z tym do elektryka bo za dużo gdybania


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Kamil VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt paź 28, 2008 17:07

Post autor: Kamil VW » śr lis 04, 2009 21:53

Cewka okrągła od Mk2, przy hallu i module nic nie było dłubane, wcześniej zapalał bez problemu, jedyne co było robione to odcięcie tego pseudoimmobilisera (który w gruncie rzeczy odcinał tylko pompę) i dorobienie fragmentu wiązki do czujników. Spróbuje jutro z nową kostką. Jeżeli nie pomoże to będę szukał dalej



makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » śr lis 04, 2009 23:41

zdejmij kopułke aparatu wyczysc , wyjmij kostke z aparatu psiknij wd, a jesli nie ma na zadnej swiecy iskry to prawdo podobnie moduł aparatu


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Kamil VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt paź 28, 2008 17:07

Post autor: Kamil VW » czw lis 05, 2009 16:53

PROBLEM ROZWIĄZANY! Kupiłem dla pewności nową kostkę (TOPRAN 28zł chyba), szybki ruch do domu, odłączam stary wkład, podłączam świeżo kupionego Toprana ... dwa obroty rozrusznika i silnik ożył:D do zrobienia pozostał tylko nieszczęsny wskaźnik temperatury.

Dzięki wszystkim za pomoc, temat zamknięty



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości